Clanbase PHP voor claninfo op site

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 15:35
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
function cbjsWarUpcoming_Each(wid,clan,cid,lid,date,level1,level2,game,subgame,type)
{
    //  Only show first match
    if(count2)
        return;
    //  Note: the date is GMT
    //  Converting this date to localtime is left as an excercise for the reader :-)
    document.write("Next war: <a href='http://www.clanbase.com/claninfo.php?cid="+cid+"' class='slink' target='bla'>"+clan+"</a>");

document.write(", "+date+"");

document.write(", <a href='http://www.clanbase.com/rating.php?lid="+lid+"' class='slink' target='bla'>"+game+"/"+subgame+"</a>");
    document.write(", <a href='http://www.clanbase.com/warinfo.php?wid="+wid+"' class='slink' target='bla'>details</a>");
    count2++;
}

Dit is een stukje php dat clanbase gereleased heeft om je clangegevens op je eigensite te laten zien.
Bovenstaand stukje genereert de eerstvolgende war, maar het probleem is dat de weergegeven tijd GMT is. Kan ik dit aanpassen zodat ie er een uur bijtelt?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

JS -> W&G :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:28

CyeZ

Vroem vroem!!!

Dit lijkt me eerder JavaScript in plaats van PHP.
Een antwoord op je vraag kan ik dan ook zo snel niet geven, aangezien ik geen kennis van JavaScript heb.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• Stefke
Ik vraag het misschien verkeerd, want ik weet helemaal niet wat java of php is (ja oke, programmeertaal voor sites)
PHP scripts to integrate CB info on web-sites
by: 3bird - Comments (12)
The guys at Clan-Site have released a set of PHP scripts that allow you to show ClanBase information on your website. There are two versions available: a module for sites running PHPNuke and a plain php version for sites running php, but not phpnuke.
Its main features include:
- show clanmatches and rank on all or specific ladders, friendly/official wars separated in columns
- show official match game statistics for all or specific ladders
- include links to matchreports and demos for all or specific ladders
- show upcoming wars vs. clans in all or specific ladders
- show compared information between clan and upcoming opponents
Its configuration is easy but enhanced: users can specify cid and lids to show, optional CB news headlines and time offset. You can see the scripts in action here http://www.clan-site.com/modules.php?name=My_ClanSiteLite and download them on Clan-Site.com if you're interested (p.s.: you have to register at the page to download the files, odd but free).
Preview
Zo stond het op clanbase.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:35

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

ten eerste is dit idd geen php maar javascript, en ten tweede is dit geen java maar javascript. Ten derde is javascript ook geen programmeertaal. ten vierde en laatste punt wordt de volgende match aangegeven dmv variabele date. die word hier niet gemaakt, dus is ook niet aan te passen. sim-pel. :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Stefke
Op woensdag 30 januari 2002 21:46 schreef Prammenhanger het volgende:
ten eerste is dit idd geen php maar javascript, en ten tweede is dit geen java maar javascript. Ten derde is javascript ook geen programmeertaal. ten vierde en laatste punt wordt de volgende match aangegeven dmv variabele date. die word hier niet gemaakt, dus is ook niet aan te passen. sim-pel. :)
Ja mooi allemaal, maar er wordt een waarde gegenereerd (nl. de datum / tijd). Als die waarde weergegeven kan worden moet die toch ook eerst bewerkt kunnen worden op de één of andere manier? Het is een datumwaarde, of een textstring, of weet ik veel wat.
Door voor mijn part een de hele textstring uit te lezen en het 8e en 9e karakter als cijfer uit te lezen en op te hogen en daarna de string weer in elkaar te zetten moet dat toch wel kunnen? oid

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

code:
1
function cbjsWarUpcoming_Each(wid,clan,cid,lid,date,level1,level2,game,subgame,type)

wie roept deze functie aan? date zit namelijk in de aanroep-string zeg maar

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41
Het komt er straks vast op neer dat we naar php.net/manual moeten verwijzen ;)

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op woensdag 30 januari 2002 22:01 schreef dennisdotcom het volgende:
Het komt er straks vast op neer dat we naar php.net/manual moeten verwijzen ;)
voor javascript :?

• Stefke
Op woensdag 30 januari 2002 22:00 schreef Prammenhanger het volgende:
code:
1

wie roept deze functie aan? date zit namelijk in de aanroep-string zeg maar
Wie? weet ik veel, je moeder? ;)

We zijn dus bezig met onze clansite, kijk op http://www.multimania.com/clantfj/wars.htm, dat is de hele pagina, broncode kun je natuurlijk zelf zien.

Het probleem (of suffe eigenlijk) is dus dat de tijd van de volgende war in GMT is :{

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:01
als de server php ondersteunt (waarschijnlijk niet) is het gewoon te doen met:
PHP:
1
2
3
<?
echo date('d-m-Y h:i:s');
?>

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 23:08 schreef Shagura het volgende:
als de server php ondersteunt (waarschijnlijk niet) is het gewoon te doen met:
PHP:
1
2
3
<?
echo date('d-m-Y h:i:s');
?>
Heb je ook dit topic gelezen. Gaat over javascript.

• Stefke
En dat niet alleen, ik wil de gepresenteerde datum - tijd met 1 uur ophogen voor lokale tijd... niet de weergave van de datum aanpassen

• Stefke
Niemand meer?

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Hoe ziet de datum er dan uit als je hem krijgt? Je kan hem namelijk gewoon met split() uit elkaar raggen, dan uurtje bij uurtjes optellen en weer in elkaar raggen.

• Stefke
De functie nog een keer, en het stukje dat de functie aanroept
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
{
    //  Only show first match
    if(count2)
        return;
    //  Note: the date is GMT
    //  Converting this date to localtime is left as an excercise for the reader :-)
    document.write("Next war: <a href='http://www.clanbase.com/claninfo.php?cid="+cid+"' class='slink' target='bla'>"+clan+"</a>");
    document.write(", "+date+"");
    document.write(", <a href='http://www.clanbase.com/rating.php?lid="+lid+"' class='slink' target='bla'>"+game+"/"+subgame+"</a>");
    document.write(", <a href='http://www.clanbase.com/warinfo.php?wid="+wid+"' class='slink' target='bla'>details</a>");
    count2++;
}

</script>

<!-- Upcoming Matches -->
<center><TABLE width=100% border=0 CELLSPACING=0>
<TR>
<TD background="siteimages/filler/cellpic.gif" height=25><b>Next match</b></TD>
</TR>
</TABLE><br>
<font color=red>Let op! Tijd is in GMT! Tel er 1 uur bij voor NL-lokale tijd</font><br>
<script src='http://www.clanbase.com/cbjswarupcoming.php?cid=62210'></script></center>
<br>
<br>
</body></html>

Zo komt het eruit
Next war: RBC, 2002-02-12 19:00:00, HalfLife/CS, details
Zie ook: http://www.multimania.com/clantfj/wars.htm

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
ben ik dom, of zie ik het stukje niet waar het script wordt aangeroepen?? :?

• Stefke
Ik zou niet weten of jij dom bent.

Volgens mij wordt dat in de 4e regel van onderen aangeroepen (script), mar ik heb geen verstand van dit soort taal

• Pelle
  • Laatst online: 22:43

Pelle

🚴‍♂️

Hier staat je antwoord tussen:
http://www.irt.org/cgi-bin/htwrap?method=and&format=builtin-long&sort=score&config=htdig&restrict=&exclude=&words=date+time+function
// Converting this date to localtime is left as an excercise for the reader :-)
Veel plezier ermee dus, en we horen het wel als je er niet uitkomt :)

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:01
dat is dus een php script, die jij moet openen:
http://www.clanbase.com/cbjswarupcoming.php (maar dan lokaal of ergens waar je de source hebt)

Open deze file met een txt editor (of heb je het origineel niet?) Dan verander je de "echo date('d-m-Y h:i:s');" naar
PHP:
1
2
3
4
<?
$datum = date('h')+1;
echo date('d-m-Y'),$datum,date(':i:s');
?>

(misschien is dit omslachtig maar zie ff nix beters)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 31 januari 2002 21:08 schreef Shagura het volgende:
http://www.clanbase.com/cbjswarupcoming.php (maar dan lokaal of ergens waar je de source hebt)

Open deze file met een txt editor (of heb je het origineel niet?)
Jij hebt het duidelijk niet begrepen. Het script dat wordt aangeroepen, is een javascript. Dit wordt echter wel gegenereerd door PHP, op de Clanbase server.
De truuk is namelijk dat ze daar bij Clanbase weten wanneer de volgende match gaat komen, maar om dit ook voor n00bs makkelijk implementeerbaar te maken (en vanwege security & serverload) hebben ze dus een JS-oplossing aangedragen, zodat users niet met PHP hoeven te kloten.

Ga in je functie eens wat rotzooien met die variabele 'date'. Trek 'm uit elkaar, bouw 'm om, whatever. Dat is in ieder geval hetgeen je aan moet passen om die datum naar eigen wens neer te kunnen zetten.

• Stefke
Op donderdag 31 januari 2002 21:06 schreef Pelle het volgende:
http://www.irt.org/cgi-bin/htwrap?method=and&format=builtin-long&sort=score&config=htdig&restrict=&exclude=&words=date+time+function
[..]

Ik kom er niet uit ... :{ waarom denk je dat ik dit hier post?

(dat had ik allang gelezen, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet één of ander truucje moet zijn om toch die datum met 1 op te hogen)
Op donderdag 31 januari 2002 21:08 schreef Shagura het volgende:

Open deze file met een txt editor (of heb je het origineel niet?) Dan verander je de "echo date('d-m-Y h:i:s');" naar
PHP:
1
2
3
4
<?
$datum = date('h')+1;
echo date('d-m-Y'),$datum,date(':i:s');
?>

(misschien is dit omslachtig maar zie ff nix beters)
Nee, dat origineel heb ik niet (komt van clanbase toch?) en als ik die php open, dan staat er niks in (behalve de melding dat ie aangeroepen moet worden met een clanid)

ah wacht, ik zie het al denk ik. Ik kan deze php ook op mijn eigen server zetten en dan de functien naar DIE php verwijzen. dat document.write betekent natuurlijk dat ie die .php vult met de gegevens die ie nodig heeft?

Neuh...dat kan niet. Waar zie jij dan dat stukje dat ik moet wijzigen?

• Stefke
Op donderdag 31 januari 2002 21:06 schreef Pelle het volgende:
[..]

// Converting this date to localtime is left as an excercise for the reader :-)

Dit slaat erop dat je er zelf even iets bij moet tellen, niet over dat je het zelf moet fixen. Jammer genoeg waren de makers te lui? Ze hadden toch makkelijk iets van een variabele kunnen inbouwen of zo? :{

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 31 januari 2002 21:17 schreef stefijn het volgende:
ah wacht, ik zie het al denk ik. Ik kan deze php ook op mijn eigen server zetten en dan de functien naar DIE php verwijzen. dat document.write betekent natuurlijk dat ie die .php vult met de gegevens die ie nodig heeft?

Neuh...dat kan niet. Waar zie jij dan dat stukje dat ik moet wijzigen?
* Pelle legt het nog 1 keer uit :)

Clanbase heeft een server. Op die server staat informatie opgeslagen over jullie upcoming events. Nu bestaan er 2 soorten scripts: clientside en server side. Die functie is een clientside-functie, en wordt uitgevoerd op de PC van de bezoeker van de site.
Het grote probleem is dat de bezoeker niet de datum van het upcoming event op zijn PC heeft. Dat moet dus serverside gebeuren, op -je raadt het al- de server van Clanbase.

Dat serverside script genereert een clientside script (kun je het nog volgen :)), wat weer die clientside function cbjsWarUpcoming_Each aanroept.

note: drm, ik had die functienaam kunnen verzinnen ;)

Met die functie kun je alles uithalen wat je wilt, en dus ook de datum veranderen, omdat die functie clientside draait en dus in jouw eigen sourcecode is aan te passen.

Gelukkig ben ik in een goeie bui, en zie hier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
/* Pelle is in een goeie bui */

dateTime    = date.split(" ");      // haalt datum en time uit elkaar
time      = dateTime[1].split(":");   // haalt time uit elkaar in uren, 
                            // minuten en seconden
time[0]     = parseInt(time[0]);      // maakt een getal van een string
time[0]++;                  // telt er 1 bij op
time[0] += "";                // maakt van een string een getal
time[0] = (time[0].length == 1) ? "0" + time[0] : time[0];
                            // als de lengte van die string 1 is,
                            // dan moet er nog een 0 voorgeplakt
                            // worden, en anders niks
date =  dateTime[0] + " " + 
      time[0]     + ":" + 
      time[1]     + ":" + 
      time[2];              // datum en tijd weer aan elkaar
                            // plakken

Alstublieft :)
Zet dit stukje code even in die functie, en klaar ben je.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 31 januari 2002 21:46 schreef stefijn het volgende:
Dit slaat erop dat je er zelf even iets bij moet tellen, niet over dat je het zelf moet fixen. Jammer genoeg waren de makers te lui? Ze hadden toch makkelijk iets van een variabele kunnen inbouwen of zo? :{
De makers te lui? Ze regelen alles voor je, tot en met een knip-en-plak-klaar scriptje dat je zo op je site kunt dumpen.

Jij bent degene die lui is als je dat van ze verlangt. En je hebt mazzel dat ik geen zin heb om aan een dik verslag te gaan beginnen, en dus maar andere dingen ga doen die op z'n minst zorgen dat ik dat verslag maar uit blijf stellen.
Een beetje creativiteit en doorzettingsvermogen mag van een GoT-bezoeker wel verwacht worden vind ik.

Anywayz, succes ermee.

• Stefke
Op donderdag 31 januari 2002 21:51 schreef Pelle het volgende:

[..]

De makers te lui? Ze regelen alles voor je, tot en met een knip-en-plak-klaar scriptje dat je zo op je site kunt dumpen.

Jij bent degene die lui is als je dat van ze verlangt. En je hebt mazzel dat ik geen zin heb om aan een dik verslag te gaan beginnen, en dus maar andere dingen ga doen die op z'n minst zorgen dat ik dat verslag maar uit blijf stellen.
Een beetje creativiteit en doorzettingsvermogen mag van een GoT-bezoeker wel verwacht worden vind ik.

Anywayz, succes ermee.
Voor HUN is dat simpel (in 5 minuten gebeurd dat blijkt wel als je weet hoe het moet), voor mij, zonder PHP, java of weet ik veel wat voor ervaring niet. Ik zit er al 3 dagen aan te kloten. ik heb zitten rommelen met die date en gezocht en geklooid, maar niks kunnen vinden. Is dat genoeg doorzettingsvermogen?
Staat toch los van alle andere koele dingen die ze maken, daarbij is het niet door clanbase gemaakt, maar door www.clan-site.com :)

Wel bedankt uiteraard, dit was precies wat ik zocht (het uit elkaar breken van die date en aanpassen) TNX! :)

Succes met je verslag btw :D

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 31 januari 2002 22:08 schreef stefijn het volgende:
Wel bedankt uiteraard, dit was precies wat ik zocht (het uit elkaar breken van die date en aanpassen) TNX! :)
En dát is wat je hier dan had moeten vragen: hoe knip ik dit stukje tekst in twee stukken? :)
Succes met je verslag btw :D
Thanks..
* Pelle is nog steeds niet begonnen.. ik voel een bedtijd van 05.00 aankomen... ;(

• Stefke
Op donderdag 31 januari 2002 22:20 schreef Pelle het volgende:

[..]

En dát is wat je hier dan had moeten vragen: hoe knip ik dit stukje tekst in twee stukken? :)
[..]

Thanks..
* Pelle is nog steeds niet begonnen.. ik voel een bedtijd van 05.00 aankomen... ;(
Kijk hier eens:
Ja mooi allemaal, maar er wordt een waarde gegenereerd (nl. de datum / tijd). Als die waarde weergegeven kan worden moet die toch ook eerst bewerkt kunnen worden op de één of andere manier? Het is een datumwaarde, of een textstring, of weet ik veel wat.
Door voor mijn part een de hele textstring uit te lezen en het 8e en 9e karakter als cijfer uit te lezen en op te hogen en daarna de string weer in elkaar te zetten moet dat toch wel kunnen? oid
Ik ben wel creatief hoor :D

• Stefke
Werkt perfect! Kijk maar op de link: http://www.multimania.com/clantfj/wars.htm

Ik begrijp het nu ook iets beter dus ik heb nog meer aanpassingen kunnen maken :)

Nogmaals tnx!
Pagina: 1