Toon posts:

Netwerkmappen zijn langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vreemd probleem. Ik heb een win2k server met daarop de nodige shares. kopieer ik naar "\\win2kserver\c" dan gaat alles lekker vlot (100MB), maar doe ik een netwerk mapping van b.v. i: naar naar "\\win2kserver\c" en kopieer ik mijn bestanden naar mijn netwerkschijf i: dan gaat alles opeens heel erg langzaam.

Ik zat eerst te denken aan de viruskiller die mischien alles zou scannen voordat het gekopieerd zou worden maar dat is het niet want ik heb de services op beide computers uitgezet en had geen effect. Iemand anders nog ideeen?

Ohja, grote bestanden gaan wel snel maar veel kleine bestanden gaan erg langzaam.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

tuurlijk gaan kleine bestanden langzamer, er moet steeeds weer verbinding gemaakt worden, wat tijd kost.

Verwijderd

DNS wel goed opgezet???
is vaak een ondergeschoven kindje die zéér belangrijk is !
Niet goed ingesteld levert vaak "rare" problemen op...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 22:10 schreef merkens het volgende:
tuurlijk gaan kleine bestanden langzamer, er moet steeeds weer verbinding gemaakt worden, wat tijd kost.
Deze theorie gaat helaas niet op, kleinere bestanden worden langzamer gekopieerd daar ben ik het mee eens maar er zou geen verschil moeten zijn tussen 100 verschillende bestanden kopieeren naar \\win2kserver\c of naar i: (mapping naar \\win2kserver\c)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

hmm, misschien heb ik het verkeerd gelezen.
is het niet zo dat via \\w2kserver\c een ander protocol wordt gebruikt dan via i: (of zit ik weer eens helemaal verkeerd te denken :? )