19inch beeldscher met "ronde aansluitingen"??

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
hallo,

ik heb de mogelijkheid om een 19inch monitor te krijgen, tuurlijk doen zou je zeggen, maar ik heb hem nog niet gezien maar wat iemand tegen me zei is dat er 'buitenlandse aansluitingen' opzaten, diegene heeft het misschien goed of mis maar volgens mij zijn al die aansluitingen universieel op monitoren. Ik vroeg wat er dan voor aansluitingen op zaten, en hij zei: allemaal ronde, ongeveer net zo dik als een coax kabel, en daar leek het ook op ofzoiets. :?

Ik weet dat het vaag is allemaal, maar misschien gaat er bij iemand een belletje rinkelen ofzo die er ervaring mee heeft gehad

binnenkort ga ik zelf ff kijken, misschien weten iemand al zo wat het is, misschien een stekker aansluiting ofzo, ik weet nog geen merk/type.

mr._Anderson

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
rgb aansluitingen :?

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
BNC

Er bestaan converters voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedy3d.com/reviews/bnc_monitorcables/images/bncmonitorcable.jpg

Bron

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Klinkt inderdaad aan een monitor met BNC-aansluitingen (5 stuks: Red, Green, Blue, VSync en nog een). Kan gewoon op je normale videokaart, je moet alleen een BNC-kabel kopen. Een tientje of 5 (euj, €urootje of 22 :+ ), en je hebt dik plezier ervan!

Go for it! :)

... en oranje! :P

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:05
Is BNC (British Naval Connector) kan je gewoon kabels voor kopen, schijnt betere beeldkwaliteit te geven.

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
en ze zijn nog beter verlengbaar ook iiyama gebruikt deze aansluiting als 2de (kun je schakelen tussen computers)

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
HE VET, bedankt jongens :P

Ik denk dat ik er maar eens achter aan ga dan *D

THX tweakers :)

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
BNC is dat idd, is bedoeld om iets betere beeldkwaliteit te krijgen.

Echter, imho zegt het geen fuck, mijn Super HQ normale vga kabeltje geeft beter beeld dan mn el-cheapo BNC kabel......

Maar goed, verloopjes (aansluitkabels) zijn er gewoon, dus wat dat betreft gewoon scoren die bak :)

mijn philipsje 19" heeft gewoon beide aansluitingen..
waarvan ik dus nu de normale gebruik, icm met de duurste kabel die ik kon vinden (hoop kabels geven kutbeeld bij 1600x1200 @ 85Hz)

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11
Op woensdag 30 januari 2002 22:25 schreef DJSmiley het volgende:
BNC is dat idd, is bedoeld om iets betere beeldkwaliteit te krijgen.
Leg maar eens 20 meter afgeschermde VGA kabel... Kijken of je nog beeld krijgt :7

met 5 (of 4, 3) losse bnc kabels, heb je stukken beter beeld, die zijn namelijk los van elkaar afgeschermd. Maar op 1,5m maakt het idd weinig uit.

Heb hier thuis 20 meter liggen... geeft perfect beeld op 1280x1024x72 hz

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
twas idd BNC, vandaag ff kabeltje van 60 gulden gehaald :r

maja, daarna de monitor,

een EIZO flexscan T660i 20inch (19inch zichtbaar)

http://www.eizo.co.jp/welcome/products/discontinued/crt/t660i/contents.html

ach, op een resolutie van 1280*1024 kan ik een verversings frequentie van 75Hz ongeveer halen, en daar ben ik wel tevreden mee, de monitor zelf koste tenslotte maar 50 gulden :P

he, iedereen bedankt !!

mr._Anderson

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
Op woensdag 30 januari 2002 21:20 schreef SniperGuy het volgende:
Is BNC (British Naval Connector) kan je gewoon kabels voor kopen, schijnt betere beeldkwaliteit te geven.
Yep scheelt veel in verhouding met gewone aansluiting. ik had dan wel el cheapo kabeltje gekocht van 6 piek ofzo.
btw mijn bnc kabel was 70 piek :(

Reality beats fiction by far!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

twas idd BNC, vandaag ff kabeltje van 60 gulden gehaald :r

maja, daarna de monitor,

[knip]

ach, op een resolutie van 1280*1024 kan ik een verversings frequentie van 75Hz ongeveer halen, en daar ben ik wel tevreden mee, de monitor zelf koste tenslotte maar 50 gulden :P
Waarom krijg ik nooit van die aanbiedingen? Wel l*llig trouwens dat je in guldens hebt betaald, moet die persoon weer ervoor naar het postkantoor om te laten omwisselen naar €uroos... :D

... en oranje! :P

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
nou ik had gepint,

dus dat komt wel goed

en ja ik heb geluk gehad, kende iemand die bij zo'n winkel werkt waar veel 2e hands spul langs komt, en hij zei dat er een grote monitor stond, ik denk zal wel zo'n oude kut bak zijn, maar valt best mee, en goed merk :P

maar er zit ook nog een 'D-sub' aansluiting op, ik kan dus switchen tussen BNC en D-SUB, maar er past geen normale video kabel in dus?? Bij een video kabel heb je namelijk 3 rijtjes pinnentjes, en bij die D-sub kunnen er maak 2 in, dus moet iets anders zijn.
iemand een idee wat ik daarmee kan

mr._Anderson

Pagina: 1