Toon posts:

CD-Rom drive-motortje wil niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een cd-rom in de drive doe begint de cd maar 1 van de 100 keer te draaien. Hij probeert de cd-rom op gang te krijgen (laten draaien) maar na twee keer houd hij er mee op en de cd-rom wordt niet gelezen.
Dit moet toch wel het electro-motortje zijn?
De enige oplossing is dat ding open schroeven en de cd-rom een zetje geven.
Kan ik hier iets aan doen? Weet iemand hier iets op.
Ik koop binnenkort een nieuwe maar ik wil deze eigenlijk niet weggooien want hij doet het eigenlijk nog. :?

Verwijderd

Ik denk eigenlijk dat de laser een beetje vies/op is.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb ooit een oude 16x speler gered die na het plaatsen van een CD wilde opspinnen en vlak voordat ie op volle snelheid was met een tik tot stilstand kwam.. paar keer deed ie dat en toen opgeven ja... er was een klein stukje rubber wat om de elektromotor zat losgekomen en erin geraakt. na verwijdering daarvan was ie weer top bezig...

bij een vieze lens zou de speler alleen maar wilder gaan draaien en zoeken om de CD te kunnen lezen.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-04 22:16
Het lijkt me toch wel handig om het zaakje eens grondig schoon te maken. Misschien is de lens vuil, of de speler kan bepaalde (gebrande) cd's niet lezen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-04 22:23

Jaymz

Keep on moving !

HA=>OM :)

Verwijderd

Yep, dit probleem ken ik, heb ooit eens een heel oude panasonic kunnen repareren door de spindle motor van een ander (defect) exemplaar om te bouwen. Was meer om te kijken of het zou lukken.

Wat precies de reden is weet ik niet. Toen was het de spindle motor zelf. Het zou natuurlijk ook de aanstuurelectronica kunnen zijn. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen (hooguit kijken of de cd niet ergens aanloopt, tegen de lade ofzo). De laser schoonmaken kan natuurlijk, maar het zal de oorzaak niet zijn denk ik.
Pagina: 1