Netwerk delen maar pc's mogen elkaar niet zien

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hallo tweakers

mijn buren hebben chello en een hub en een server :) wat zou ik willen ;)

ik wil dus mijn hun op hun server aan sluiten dus

mijn huis------hub-----internet delen pc-----hub-huis van buren

dit lukt wel :) maar die buurvrouw van mij denkt dat ik haar ga hacken e.d dus zij wil niet met mij verbonden zijn.

ik kan bijvoorbeeld met windows 2000 internet delen met dan bijvoorbeeld winroute ofzo maar hoe zorg ik dat ik hun niet zie en hun mij niet dus er moeten waarschijnlijk 3 nics in

sorry als het in het verkeerde forum zit maar de catogorie heb ik denk ik wel goed of het moet in software maarja :D

als jullie alles begrepen hebben reply dan :P

Verwijderd

Je kunt inderdaad twee gescheiden netwerken aanleggen met 3 kaarten (in totaal 3 gescheiden netwerken), maar als jij die server beheert kan je natuurlijk altijd op hun netwerk komen...

Verwijderd

lijkt mij gewoon een kwestie van ander IP
192.168.2.x & 192.168.3.x of 10.0.0.5 whatever. (mask 255.255.255.0) Wel de gateway instellen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:52
>> NT.

Verwijderd

gewoon 3 nics in de server frotten
1x internet
1x jou lan 192.168.1.0/24
1x buren lan 192.168.2.0/24

de netwerken zijn nu gescheiden.
Je kan in winroute instellen (packet filetering) dat er geen data mag lopen van het 1.0 naar het 2.0 netwerk en omgekeerd

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

maar dan heb je nog steeds toegang tot de server van de buren :) en dat willen ze toch niet?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:53

Super_ik

haklust!

Op woensdag 30 januari 2002 23:01 schreef limoentje het volgende:
maar dan heb je nog steeds toegang tot de server van de buren :) en dat willen ze toch niet?
ze willen het niet ZIEN :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zolang als jij de server beheert, kun je jezelf altijd toegang verlenen tot hun netwerk, gezien je de administrator bent van de applicaties waar je de boel mee dicht zet.

In eerste instantie is het dus toch een kwestie van vertrouwen, anders had ze niet aan een dergelijke constructie moeten beginnen ben ik bang.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Als zij de gebruikersrechten ed. goed instellen (bijvoorbeeld in Win2K/NT/Linux) kom jij echt niet op dat werkstationnetje van ze. :)

Ondertussen kan je dus wel gewoon toegang krijgen tot de server. ;)

Als het om een Win9x systeem gaat is er ook geen probleem zolang ze geen mappen gaan delen ed.

Verwijderd

Maak een dhcp server werkt ideaal :)

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
gewoon filesharing uitzetten

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Op woensdag 30 januari 2002 23:41 schreef Chaser2600 het volgende:
gewoon filesharing uitzetten
Hij zei :"niet zien" , door filesharing uit te zetten zou je nog steeds kunnen pingen. Met een portscanner / networksniffer zou je heel makkelijk kunnen zien dat er wel degelijk verkeer is en waarvandaan.

Ik denk dat je met 2 netwerk kaarten en switches ipv hubs een heel eind moet komen....

Maargoed ik weet dan ook niet hoe l33t je buren zijn natuurlijk :P

Like this yall...

Verwijderd

Gewoon zelf Chello aanschaffen !!!!!!

Dan ben je gewoon van een hoop gelul af.... en wat is nou f 99,- als je de hele wereld bijelkaar zit te internetten ?

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op donderdag 31 januari 2002 15:55 schreef Zegwaard het volgende:

Dan ben je gewoon van een hoop gelul af.... en wat is nou f 99,- als je de hele wereld bijelkaar zit te internetten ?
Voor iemand van 14 jaar best veel gok ik. :{
Maar je heb wel gelijk natuurlijk.. ;)

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 15:55 schreef Zegwaard het volgende:

kan je tenminste chello de schuld geven als het weer eens traag gaat :)

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ja maar als ik simpel mijn ip verander kan ik toch op hun pc's dus hoe zeg ik het tegen haar :)

die server maakt ze niks uit dat ik daar toegang heb (oud ding dus..)

waarschijnlijk beheer wel de server (hun zijn niet echt slim :D)

windows 98 dat loopt niet echt soepel bijvoorbeeld als ze op vakantie zijn en de server krijgt een blauw scherm :o dan heb ik geen internet

en me ouders zijn gescheiden dus ik mijn internet gedrag wordt gedeeld door 2 telefoon rekeningen :P nahh bij me ma heb ik adsl maar bij me pa niet :( dus daar moet verandering in komen :)

in de faq van internet en telefonie staat een linux voor mxstream waar je niks aan hoeft te editen dus gewoon een simpel flopje is er niet zoiets voor chello :) en dat ip

is het mogelijk om ip's netwerkkaart gebonden te maken zoals bij sjello dus dat ik niet stiekem i.p.v een 1 een 0 neer zet :)

[edit] die buurvrouw denkt dat ik kan hacken maar dan kan ik ABSOLUUT NIET dus... maarja dan krijg ik een vaag verhaal maar hoe haal ik mijn buurvrouw over om een utp kabeltje naar binnen te laten :)

Verwijderd

Als je buuren er niet erg veel van af weten gewoon net doen als of het heel erg goed beveiligd is.

ze komen er toch nooit achterv ;)

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 12:00

joker1977

Tweakert

Op woensdag 30 januari 2002 20:44 schreef awaarle het volgende:
hallo tweakers

mijn buren hebben chello en een hub en een server :) wat zou ik willen ;)

ik wil dus mijn hun op hun server aan sluiten dus

mijn huis------hub-----internet delen pc-----hub-huis van buren

dit lukt wel :) maar die buurvrouw van mij denkt dat ik haar ga hacken e.d dus zij wil niet met mij verbonden zijn.

ik kan bijvoorbeeld met windows 2000 internet delen met dan bijvoorbeeld winroute ofzo maar hoe zorg ik dat ik hun niet zie en hun mij niet dus er moeten waarschijnlijk 3 nics in

sorry als het in het verkeerde forum zit maar de catogorie heb ik denk ik wel goed of het moet in software maarja :D

als jullie alles begrepen hebben reply dan :P
Wat een onzin. Als jij toegang tot de server hebt, heb je ook toegang tot de PC van je buurvrouw.

Als iemand je niet vertrouwt, moet ze niet met jou in één LAN gaan zitten.

Simpel.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 18:45 schreef awaarle het volgende:
ja maar als ik simpel mijn ip verander kan ik toch op hun pc's dus hoe zeg ik het tegen haar :)
Als je gebruik maakt van 2 aparte netwerkkaartjes voor de twee LAN's, dan heeft het veranderen van het ip nummer weinig zin. Omdat je altijd via de gateway op je eigen lan zal moeten sturen (je servertje). En daar worden de beide netwerken niet gebridged (uitzetten op WinRoute :)).

Als jij de server beheert kun je altijd als je er bij wilt even de bridging aanzetten en kijken wat je kunt pakken.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36
je kan haar HUB vervangen door een router. Dan heb je dat probleem niet meer.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op donderdag 31 januari 2002 18:45 schreef awaarle voor het laatst iets
:Z :Z

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.