[DiVX] Lijntjes in een rip, niet in het origineel

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ten eerste weet ik niet of hij hier moet of in SA :|

het probleem :

ik heb een DVD geript, heel leuk. de eerste keer dat ik het deed. Maar als ik mijn divx dvdrip nu afspeel zie ik allemaal lijntjes erdoor als het snel gaat. als er langzame beelden zijn is alles wel goed.

Ik weet bijna zeker dat de low motion encoder zijn werk doet ipv de fast motion decoder, klopt dit?
en hoe verander ik dat?

ik heb de divx digest rip methode gebruikt evenals easydivx gebruikt, resultaat nagenoeg hetzelfde. ook een 2cd rip gedaan, maar toen bleven de lijnen nog :'(

ik gebruik divx4 coded, kan ik beter 3.11 alpha gebruiken?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Deinterlace er overheen gooien :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Cartman!
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 20:32 schreef Gizz het volgende:
Deinterlace er overheen gooien :?
en wat doet dat dan?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De lijntjes er uit halen :)

Ik neem trouwens aan dat het horizontale lijntjes zijn.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

post anders ff een still van de divx. denk ook dat het de interlacing is dus je kunt het beste voordat je de gripte avi gaat encoderen er een de-interlace filter overheen halen.
divx4 kan dit oa maar het beste resultaat krijg je nog door de interne filter van VirtualDub te grbruiken (bron, C't)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Cartman!
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 20:35 schreef Gizz het volgende:
De lijntjes er uit halen :)

Ik neem trouwens aan dat het horizontale lijntjes zijn.
het is alleen op snelle momenten, als het langzame bewegingen zijn is alles perfect mooi

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gooi een paar seconde film ff door de deinterlace en je weet of dat het is :)

• mpegernie

mpegernie

.mpe

moet zeggen dat dit er niet uitziet als een interlace probleem hoewel jou aanwijzingen (by snelle beelden enzo) daar wel op wijzen. filter al geprobeerd?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Cartman!
  • Niet online
ik rip um gewoon opnieuw, net zo makkelijk. maar moet ik in flaskmpeg deinterlace aanzetten of in de divx configuratie? of allebei?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Divx zelf doet het niet zo geweldig en met flask heb ik geen ervaring :)

• Cartman!
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 20:57 schreef Gizz het volgende:
Divx zelf doet het niet zo geweldig en met flask heb ik geen ervaring :)
ik probeer het allemaal wel ;)

die 1700+ doet anders ook geen reet :P :+

• Cartman!
  • Niet online
als ik nu ga flasken dan krijg ik een error "could not open logfile for reading" :?

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op woensdag 30 januari 2002 21:04 schreef Cartman! het volgende:
als ik nu ga flasken dan krijg ik een error "could not open logfile for reading" :?
hehe, DivX4 2-pass? je log is weg/er nooit geweest

zet de encoder eerst op "2pass - first pass" en dan op "2pass - second pass"

• Cartman!
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 21:07 schreef mpegernie het volgende:

[..]

hehe, DivX4 2-pass? je log is weg/er nooit geweest

zet de encoder eerst op "2pass - first pass" en dan op "2pass - second pass"
u rule ;)

lol

hijs aan het flasken met flask optie deinterlace aan en divx deinterlace uit. hopen dat het lukt. ik post het resultaat wel weer hier :)

edit:
wat houd dat second pass in eigenlijk?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 07:10

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

first pass -> checkt ie hoe de filmpje is 'opgebouwd'.
second pass -> is het daad werkelijke encoden.

en bij alleen single pass, gaat ie direct encoden.

>zeer simpel uitgelegd<

• mpegernie

mpegernie

.mpe

LOL, nadat je deze run af hebt kun je opnieuw gaan encoden om een echte avi te gaan maken, wat je nu doet is een onafspeelbare avi maken en een log bestand zodat de encoder straks netjes een VBR divxje voor je kan maken.

anders had je hem op 1 pass moeten zetten... sorry :)
welles de help gelezen bij de codec? ;)

maar ja, met jou proc hoef je ook nie te lang te wachten... toch?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Echt geen Flask gebruiken... de kwaliteit in vergelijking tot Nandub is enorm slecht! terwijl de files even groot blijven...

Nandub is wel wat ingeikkelder in gebruik , maar 1x geleerd is goed voor vaker ;)
guide vind je op www.doom9.net > guides > divx3 > nandub

Als het toch nog wat te veel gedoe is , is DVDeo van Denda misschien leuk om te "kopen", dit werkt heel makkelijk en kwaliteit is ook heel goed (schijnt het, ik moet het zelf nog even "kopen")

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Cartman!
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 21:19 schreef dreeke het volgende:
Echt geen Flask gebruiken... de kwaliteit in vergelijking tot Nandub is enorm slecht! terwijl de files even groot blijven...

Nandub is wel wat ingeikkelder in gebruik , maar 1x geleerd is goed voor vaker ;)
guide vind je op www.doom9.net > guides > divx3 > nandub

Als het toch nog wat te veel gedoe is , is DVDeo van Denda misschien leuk om te "kopen", dit werkt heel makkelijk en kwaliteit is ook heel goed (schijnt het, ik moet het zelf nog even "kopen")
ik gaat morgen eens lekker kloten :)

vanavond ff tv kijken ;)

een GB vob met flask kost me proc, 45min als het goed is...is dat veel :?

• mpegernie

mpegernie

.mpe

wat is er zo bijzonder aan het proggie dat het werk voor je doet? t'is toch de encoder die voor de uiteindelijke qualiteit zorgt ofnie? Of heeft dat met DVD rippen te maken (geen ervaring mee)
ben zelf verslingerd aan VirtualDub

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op woensdag 30 januari 2002 21:25 schreef mpegernie het volgende:
wat is er zo bijzonder aan het proggie dat het werk voor je doet? t'is toch de encoder die voor de uiteindelijke qualiteit zorgt ofnie? Of heeft dat met DVD rippen te maken (geen ervaring mee)
ben zelf verslingerd aan VirtualDub
Nandub werkt hetzelfde als Virtualdub; maar dan beter

Nandub doet (net als de nieuwe Flask) 2 passes, tijdens de
first pass 'scant' hij je film, zodat ie 'weet' waar een hogere kwaliteit nodig is (bij snelle bewegingen bijvoorbeeld)
en pas bij de Second pass wordt er een bestand weggeschreven

Nou is het allemaal leuk dat FLask dit nu ook kan, maar je krijgt in vergelijking met Nandub nog steeds ruk kwaliteit (veel blokjes)

Virtualdub gebruikt een vaste bitrate, waardoor je dus ook meer blokjes krijgt en een bestand grroter wordt terwijl er minder nodig is.

DVDeo van Denda gebruikt een combinatie van programma's die je nodig hebt om een DVD te rippen, maar dan menu gestuurd, dus gewoon een stuk eenvoudiger. (lijkt wel reclame :P)

----
DVD rippen duurt lang BTW, ik gebruik een Duron 700 en ben eerst zo'n 2 uur bezig met het rippen en coverten naar HDD, daarna 2x 7 uur om te encoden (2 passes)

maar dan heb je ook een 680~700 mb rip die gewoon MOOI is, met losse subtitles

(met een film van 110 minuten)

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op woensdag 30 januari 2002 21:24 schreef Cartman! het volgende:

[..]

ik gaat morgen eens lekker kloten :)

vanavond ff tv kijken ;)

een GB vob met flask kost me proc, 45min als het goed is...is dat veel :?
tja, ik doe met m'n AMD TB 800 iets van n uurtje over 45 minuutjes 320x240...... dat is DivX4.12 second pass met geluid naar stereo MP3, de eerste pass duurt wat korter omdat ik dan het geluid niet encodeer natuurlijk :+

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op woensdag 30 januari 2002 21:31 schreef dreeke het volgende:

[..]
Virtualdub gebruikt een vaste bitrate, waardoor je dus ook meer blokjes krijgt en een bestand grroter wordt terwijl er minder nodig is.
nu snap ik het nog niet.... daar zorgt de encoder toch voor? die zet ik op 2-pass, volgens de codec's help een VBR modus....

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op woensdag 30 januari 2002 21:34 schreef mpegernie het volgende:

[..]

nu snap ik het nog niet.... daar zorgt de encoder toch voor? die zet ik op 2-pass, volgens de codec's help een VBR modus....
Voor zover ik Virtualdub heb gezien kan die maar 1 pass (gewoon direct Save As...)

maar als je een SBC encoder in V.dub heb zitten kan je ook 2 passes doen....

Dan gebruik je inderdaad 'VBR' (variabele bit rate)
dat betekent, dat de kwaliteit bij stille beelden lager gezet wordt (omdat je hier niks van merkt) en bij snellere beelden wordt de kwaliteit hoger gezet , zodat je geen last krijgt van blokjes en strepen.
Omdat zo'n codec niet kan ruiken waar de film hogere kwaliteit nodig heeft, maak je eerst een first pass waarin hij dat uit gaat zoeken.
En bij de second pass sla je de film pas op,waarbij die de gegevens uit de first pass gebruikt.

de 'oude' Virtualdub en Flask gebriken geen VBR met twee passes, waarvoor je ongeacht de beelden overal een zelfde bitrate krijgt.

• mpegernie

mpegernie

.mpe

jaja, de methode ken ik. alles instellen in VD, codec op first pass en opslaan als avi, die is nog niet brijkbaar maar er wordt wel een net logje aangemaakt, en dan op second pass zetten, zelfde bronbestand, zelfde doelbestand....

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op woensdag 30 januari 2002 21:44 schreef mpegernie het volgende:
jajav, de methode ken ik. alles instellen in VD, codec op first pass en opslaan als avi, die is nog niet brijkbaar maar er wordt wel een net logje aangemaakt, en dan op second pass zetten, zelfde bronbestand, zelfde doelbestand....
Jij snapt het :)

• Cartman!
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 21:44 schreef mpegernie het volgende:
jaja, de methode ken ik. alles instellen in VD, codec op first pass en opslaan als avi, die is nog niet brijkbaar maar er wordt wel een net logje aangemaakt, en dan op second pass zetten, zelfde bronbestand, zelfde doelbestand....
daarom deed ie ut toen de eerste keer nie ;) en ik maar schelden....wist ik veel :D

• mpegernie

mpegernie

.mpe

k. nu ff Nandub aan het downen... :)

/done
WAT MOET IK HIERMEE? leuk proggie hoor en die mogelijkhied om VBR MP3 te importeren staat me wel aan maar al die opties voor dat SBC.. is dat nodig/belangrijk etc? DivX4.12 werkt dan toch goed genoeg?

• Cartman!
  • Niet online
Het is gelukt, ik heb geen lijntjes meer. Het was dus toch het deinterlacen :)

stomme ik :'(

lees ik net die guide en staat er ook in dat je deinterlace moet aanzetten als je een PAL DVD hebt |:(

haddik overheen gelezen.

bedankt voor de hulp :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op woensdag 30 januari 2002 21:48 schreef mpegernie het volgende:
k. nu ff Nandub aan het downen... :)

/done
WAT MOET IK HIERMEE? leuk proggie hoor en die mogelijkhied om VBR MP3 te importeren staat me wel aan maar al die opties voor dat SBC.. is dat nodig/belangrijk etc? DivX4.12 werkt dan toch goed genoeg?
gewoon de calculator op 690 MB zetten en OK drukken

daarna bij DivX settings die 96% ff naar 100% veranderen en de rest staat wel goed

Verwijderd

Heb je fairuse al geprobeerd?
Die werkt bij mij heel goed.
Codeerd de film een aantal keer op verschillende bitrates en zoekt dan de beste stukken er tussen uit. Van al die stukken maakt ie een film zonder geluid.
Daarna moet je ff het geluid (waarschijnlijk ac3) omzetten naar een wav of mp3 en met virtualdub bij het bestand invoegen.

Klaar is kees. :)
Pagina: 1