Compaq V700 monitor kapot

Pagina: 1
Acties:

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Mijn Compaq V700 17" monitor heeft kuren. :'(

Hij gaan aan voor ongeveer 1 sec en ik zie beeld. Dan gaat deze weer uit in de slaapstand. Floept weer aan om het weer te proberen en ik zie weer beeld en dan gaat ie weer uit na 1 sec. Dit herhaald zich constant.

Klinkt mij als een typisch voedings probleem in de oren :)
Heeft iemand alleen enig idee wat dit kan zijn, en waar ik het moet zoeken?

Dan nog een klein praktisch iets... hoe gaat het ding open?
(er zitten achterin alleen aan de onderkant 2 schroeven, maar als deze eruit zijn klemt het geheel nog zeer stevig, maar er is nergens meer een klepje of schroefje te zien. :(

Het lijkt mij een bekend scherm die vast meer van jullie hebben (en misschien ook weleens open gehad hebben)
wie weet raadt?!

Alvast thanx!

Hmm... indien dit beter bij de "beeldkanonnen" had gekund kan iemand dit dan moven!? (bedenk ik me nu later pas...)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

ej uhmm dat zegt meestal dat er kosrtsluiting is tegen woordig word eerst alles gecheckt en dan slaat ie aan daar voor als aan-uit-aan-uit, je kan als je beetje verstand van hebt de fly-back trafo door meten als die spoelen sluiting onderling hebben en je kan de dikke transistoren aan de koelblokken door meten weet zeker dat het reparerbaar is. anders koop ik hem wel vanje voor prikkie ;) veel knutsel plezier

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

is dat eentje van rond 1997 (staat achterop)?

dan is het een grote versie van de V50 misschien, die heb ik dan zou ik ff kunnen kijken eventueel hoe die open kan...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verkeerde forum misschien ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

moved AVH >> V&B

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:54
V70... dat ding heb ik ook nooit netjes kunnen openkrijgen >:)

Zodoende nu 2 grote beschadigingen aan de bovenkant, lompe schroevendraaier rulezzz..
maar goed, scherm kostte me nix, EN ik heb m kunnen fixen, dus mij hoor je niet.. beeld is prima, ouders zijn er errug happy mee. (17" flat is toch beter dan 15")

Ikke heb 19" flat, dus gebruik m wel als deze ooit verrot gaat :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Kan niet echt helpen met het probleem, maar ik heb ook de monitor. Dus als er iets gechecked moet worden ofzo, hoor ik het wel ;)

• Charlie932
De monitor is van augustus 2000 en zit nu net buiten de garantietermijn van 1 jaar. (zul je altijd zien he!) :r
Het is inderdaad een grote broer van de V50 denk ik. :?

Het openen van de behuizing is alleen een grote ramp. De enige schroeven die ik kan vinden zitten aan de achterkant onderaan. Normaal vind je er aan de bovenkant ook 2, soms achter een plastic klepje ofzo, maar die zie ik nu ook niet.
Heb al een beetje lopen trekken aan de behuizing, maar wil de boel nog niet forceren. (het lijken inderdaad allemaal van die beroerde klik verbindingen. (Wat een uitvinding :( )

Het zal inderdaad wel te repareren zijn. Ik zal er zaterdag eens iets langer naar kijken. Als ik de kap eraf kan krijgen kan ik meer zeggen. Als jullie nog tips hebben houd ik me aanbevolen. Het is toch de te zot dat zo'n ding niet eenvoudig te openen is..... :'(

Verwijderd

Als ik me niet vergis moet je de monitorvoet eerst loshalen, en dan de achterkap losschroeven. Nu kan je die achterkap loshalen door een beetje te wrikken met een klein plat schroevendraaiertje.

Het is bij mij bekend dat er wel wat fouten in die monitor zitten. Misschien dat je via Teleplan in Etten-Leur de fixmanual kan krijgen. Dit is de lijst met dingen die hoe dan ook (ook al is de monitor helemaal in orde) vervangen / aangepast moeten worden indien de monitor daar komt. Ik zal wel s spitten in mijn bak met papieren. Als ik die fixmanual vind meel ik ze je.

Ik dacht iig dat dit te maken had met een te hoge spanning van de flyback trafo. Deze moet rond de 25Kv zijn. Indien die te hoog wordt schakeld de monitor in de beveiligingsstand, standby.

• DJSmiley
Op woensdag 30 januari 2002 23:35 schreef reg10 het volgende:
....
Het is bij mij bekend dat er wel wat fouten in die monitor zitten. Misschien dat je via Teleplan in Etten-Leur de fixmanual kan krijgen. ....
Als dat dezelfde Teleplan is als in Nijmegen kun je je monitor beter meteen wegflikkeren >:)

• Charlie932
Een fout in die monitor? Hmm, bij ons op het berdijf staan een hele zwik van die dingen. (daar komt die van mij ook vandaan, maar ik wil kijken of ik deze kan maken voordat ik deze wegdoe... kreeg deze nu zo mee)

De voet van de monitor had ik er uiteraard al onderuit. Maar dan begint de ellende. De twee schroeven eruit gaat ook, maar dan zit het hele zaakje goed klem. Misschien moet ik gewoon heel hard trekken, maar de wil de boel eigenlijk niet bij voorbaat al slopen.

Als jullie een fixmanual kunnen bemachtingen houd ik me natuurlijk anbevolen!!

:)

Verwijderd

je moet de schroefen los halen dan de onder kant beet pakken en schuin omhoog trekken dis een click systeem gaat niet zonder kracht en niet schrikken hij klickt ook los net als of het afknapt (krengen :r)

• Charlie932
Oke, ik ga er nog eens mee stoeien. Het kon ook haast niet iets anders zijn dat dit...
Dan maar een beetje geweld gebruiken en trekken aan die kap.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Zit even lang garantie op als de pc neem ik aan ?
Dan word het moeilijk....

Freelance tweaker

• Charlie932
Nou het is een monitor die ik van het bedrijf waar ik werk heb mee mogen nemen. Inderdaad omdat deze net buiten de garantie valt, en naar mijn idee is die scherm nog best te maken zonder er al te veel kosten aan te maken.

Garantie op zo'n compaq scherm is meestal 1 jaar, en die termijn is net vertreken.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op donderdag 31 januari 2002 23:01 schreef Charlie het volgende:
Nou het is een monitor die ik van het bedrijf waar ik werk heb mee mogen nemen. Inderdaad omdat deze net buiten de garantie valt, en naar mijn idee is die scherm nog best te maken zonder er al te veel kosten aan te maken.

Garantie op zo'n compaq scherm is meestal 1 jaar, en die termijn is net vertreken.
Kent men daar geen "13e" maand ? wij wel hier bij ons aan de Helpdesk..

Freelance tweaker

Verwijderd

hoest eigenlijk met die monitor het is zo stil is ie ontploft ofzo? :+

• Charlie932
Wat heeft een 13e maand hiermee te maken D-Devil? Want die hebben wij ook hoor.

Tjsa, de status van de monitor is helaas nog niks veranderd. Dwz dat ik er nog niet veel tijd voor heb gehad. De kap is er nog steeds niet af geweest :-) (wordt nog steeds het meeste karwei denk ik zo)

Ik zal de monitor in het weekend eens even doorlichten. Volgens mij zit er ergens sluiting ofzo, of is het een andere kleinigheid ;) Hij is absoluut te maken, maar dat wordt een aantal replies hierboven al gemeld.

Ik laat het jullie wel weten.

Reg10, heb jij de fixmanual nog kunnen vinden voor deze V700 monitor?!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-02 21:53
Op woensdag 30 januari 2002 22:36 schreef Charlie het volgende:
De monitor is van augustus 2000 en zit nu net buiten de garantietermijn van 1 jaar. (zul je altijd zien he!) :r
Het is inderdaad een grote broer van de V50 denk ik. :?
Compaq geeft 3 jaar onsite garantie als die samen met een systeem is gekocht.
Heb je het serienummer van de V700? kan ik voor je opzoeken of je er nog garantie op krijgt.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• Charlie932
Het serienummer van de V700 is: 032CH24AC742
Manufactured : Augustus 2000

Alvast dank!

• Karlok[JY-616]
Volgens compaq heb je nog tot Oktober 2003 Garantie en zelfs ONSITE!!!

Bel 033-4645333 en ze helpen je verder.
Wel tijdens kantoortijden natuurlijk

• Charlie932
Dat zou heel aardig zijn die garantie! Waar haal je die info vandaan over die garantie? En dat telefoonnummer dan? Dat lijkt me Amersfoort of omstreken.
Zou grappig zijn, ik woon daar ook in de buurt. :)

• Karlok[JY-616]
Dat zou heel aardig zijn die garantie! Waar haal je die info vandaan over die garantie?
Van Compaq Service Network site!
En dat telefoonnummer dan? Dat lijkt me Amersfoort of omstreken.
Zou grappig zijn, ik woon daar ook in de buurt. :)
Dat klopt! is Amersfoort. Daar is namelijk een Compaq
Service Provider waar ik gewerkt heb :)

• Charlie932
Yo! Ik heb kennelijk weer een fijne dosis geluk gevonden.
Boven genoemde telefoonnummer werkt niet, is een fax ofzo. Maar ik heb vervolgens een andere Compaq dealer gevonden. Die vertelde mij ook dat de monitor gewoon 3 jaar onsite garantie had!
Nu heb ik een formulier toegemaild gekregen en krijg ik waarschijnlijk een compleet nieuw scherm. (maar dan een nieuwer type nl. de V720) *D

Bedankt voor de antwoorden dus. Zonder dit was ik waarschijnlijk zelf gaan solderen, dit is natuurlijk veel eenvoudiger en geeft ook garantie dat ik straks weer een werkend scherm heb!

• Karlok[JY-616]
Dat is zeker mooi!!!

Krijgen we nog te horen of het gelukt is?

• Charlie932
Tuurlijk, zodra het geregeld is horen jullie het meteen! :)

• DJSmiley
Op zaterdag 09 februari 2002 00:06 schreef klwong het volgende:
Volgens compaq heb je nog tot Oktober 2003 Garantie en zelfs ONSITE!!!

Bel 033-4645333 en ze helpen je verder.
Wel tijdens kantoortijden natuurlijk
033-4645333 is geen compaq hoor, da's het inbelnummer van WXS/Planet Internet Amersfoort

dus niet zo gek dat je een "fax" aan de lijn krijgt :)

Verwijderd

lol, toch maar goed dat je hem niet open kreeg ;)

• Charlie932
Hmm... wie geeft me nou een inbelnummer van Planet?!!
Tsss. tweakers ;)

Inderdaad, maffe actie, krijg ik die malle monitor niet open, blijkt er ineens 3 jaar onsite garantie op te zitten.

Vandaag lag er een kaartje van UPS in de bus, ik was niet thuis. Komen ze morgen weer, ben ik weer niet thuis.... ff bellen maar.

(Zal wel een nieuw schemr zijn) :) :P

• Karlok[JY-616]
Op woensdag 13 februari 2002 21:58 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

033-4645333 is geen compaq hoor, da's het inbelnummer van WXS/Planet Internet Amersfoort

dus niet zo gek dat je een "fax" aan de lijn krijgt :)
hehe oopsz Juiste nummer moet zijn 033-4536333

• Charlie932
En bedankt hè Klwong ;)

• Charlie932
Haha, wat lachen. Er is dus vandaag een nieuwe werkende V700 monitor gebracht, maar de oude is niet opgehaald, nu heb ik er dus twee !! :-)

De oude werkt nog steeds niet, maar die ga ik nu toch maar eens open halen en ook maken. (hoe die open gaat kom ik wel uit, ben nu iets minder angstig om deze te mollen)

Wat een maffe situatie, ze hebben de niet werkende niet eens gezien en ik krijg zo een nieuwe.

Is dus weer opgelost hoor dit draadje! *D

• Karlok[JY-616]
Bij de Service Provider waar ik heb gewerkt was het zo dat de klant het defecte onderdeel in dit geval de monitor binnen twee weken terug moest sturen naar ons!

• Karlok[JY-616]
En je hebt nu weer 3 jaar onsite garantie! Leuk he?

• Charlie932
Over terug sturen heb ik dus nog helemaal niks gehoord, zowel van Compaq niet als van degene die het scherm kwamen brengen.
Ik wacht er wel even mee, en anders ga ik er over 2 weken mee aan de gang. :)

Pagina: 1