[OC] Dividers MSI K7T266A pro2

Pagina: 1
Acties:

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Ik heb een MSIK7T266 pro 2 ru en ben een beetje bezig met OC-en. Maar mijn systeem (lees PCI-kaarten) kunnen het niet egt mee aan. Nu heb ik dus dividers nodig. Ik heb de FSB op 149 staan , dan loopt ie niet vast. Maar waar zitten de dividers van me mobo? Op het mobo zelf zitten geen dip-switches , in bios ook nix. Iemand enig id?

Raku

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:41

Gamer

Electrified

zitten geen dividers op.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 09:53
'Tuurlijk heeft je mobo wel dividers, anders zou je PCI vrolijk op 149MHz lopen!

Ik vrees alleen dat je ze niet kunt veranderen (het zit niet in de functies van de VIA KT266a chipset). Maar je PCI en AGP kaarten zouden een bus van 149 toch aan moeten kunnen. Als je hoger wilt overklokken en je vidkaart of geheugen is de bottleneck, zou ik je CPU unlocken en de MP omhoog gooien.

Dato DUO synth voor twee

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
daar d8 ik dus ook al aan , alleen zijn die L1 bruggen zo f*cking klein. Ik zie ze nauwlijks, Hoe wil je dat fatsoenlij met plakband doen??? Maar ik kan natuurlijk ook de hd op udma-4 zetten , want hij geeft een error bij het opstarten van winxp , iets met fat bestanden oid. Dus dat zou kunnen helpen denkik.

Raku

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:41

Gamer

Electrified

Op woensdag 30 januari 2002 21:01 schreef DiMension het volgende:
'Tuurlijk heeft je mobo wel dividers, anders zou je PCI vrolijk op 149MHz lopen!

Ik vrees alleen dat je ze niet kunt veranderen (het zit niet in de functies van de VIA KT266a chipset). Maar je PCI en AGP kaarten zouden een bus van 149 toch aan moeten kunnen. Als je hoger wilt overklokken en je vidkaart of geheugen is de bottleneck, zou ik je CPU unlocken en de MP omhoog gooien.
je begrijpt me wel wat ik zei.
kan je manueel niet veranderen op een msi mobo.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 09:53
Op woensdag 30 januari 2002 21:11 schreef Metonic het volgende:
daar d8 ik dus ook al aan , alleen zijn die L1 bruggen zo f*cking klein. Ik zie ze nauwlijks, Hoe wil je dat fatsoenlij met plakband doen??? Maar ik kan natuurlijk ook de hd op udma-4 zetten , want hij geeft een error bij het opstarten van winxp , iets met fat bestanden oid. Dus dat zou kunnen helpen denkik.
Dat er problemen zijn bij het opstarten kan betekenen dat iets anders de hoge bus niet aan kan. Het wil dus niet zeggen dat als de IDE controller een fout geeft, dat het ook daadwerkelijk aan de IDE controller ligt. Bij overklokken weet je het nooit. De HD dus gewoon naar UDMA-4 terugzetten zal weinig helpen.

Over het unlocken van je CPU: Als je een 'gewone' Athlon of Duron hebt kun je de bruggen gewoon met potloodstrepen verbinden. Zoiets als:
code:
1
::::.  wordt ||||.

Bij de AthlonXP is het wat ingewikkelder, daar moet je maar even voor searchen. Het is best te doen met wat geduld en de juiste middelen.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1