nieuwe kast

Pagina: 1
Acties:

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:12
in mijn huidige desktop kast die vol zit met 2 plextor drives, een 7200 rpm harddisk en een TB1100 en nog wat insteekkaarten begint de koeling en het lawaai van de 235 watt voeding toch een beetje een probleem te worden.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe kast. Een desktop wil ik niet meer want daarin is te weinig ruimte voor een beetje fatsoenlijke airflow. Een bigtower vind ik te groot dus het moet dan maar een miditower worden.
Chieftec heeft wel erg oke kasten oa deze: http://www.chieftec.com/products/dragon/dg01w.htm
Zijn er mensen die ervaring met deze kast hebben; is de voeding een beetje stil en is de airflow goed zodat je met weinig fans de boel toch nog koel en stil! kunt houden?
Zijn er nog andere miditowers die er goed uit zien en waarmee kan wat ik wil?

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 20:09 schreef Ransbal het volgende:
in mijn huidige desktop kast die vol zit met 2 plextor drives, een 7200 rpm harddisk en een TB1100 en nog wat insteekkaarten begint de koeling en het lawaai van de 235 watt voeding toch een beetje een probleem te worden.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe kast. Een desktop wil ik niet meer want daarin is te weinig ruimte voor een beetje fatsoenlijke airflow. Een bigtower vind ik te groot dus het moet dan maar een miditower worden.
Chieftec heeft wel erg oke kasten oa deze: http://www.chieftec.com/products/dragon/dg01w.htm
Zijn er mensen die ervaring met deze kast hebben; is de voeding een beetje stil en is de airflow goed zodat je met weinig fans de boel toch nog koel en stil! kunt houden?
Zijn er nog andere miditowers die er goed uit zien en waarmee kan wat ik wil?
zit geen voeding bij |:( tenminste als je hem bij tweakshop koopt en ja de airflow is zeer goed

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

de airflow en afwerking zijn byzonder goed bij deze kasten, je zal zeker niet teleurgesteld zijn, ze zijn gebouwd als een tank (zwaar 1,5mm plaat)
;)

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:12
Op woensdag 30 januari 2002 20:15 schreef t-1o0oo0o het volgende:

[..]

zit geen voeding bij |:( tenminste als je hem bij tweakshop koopt en ja de airflow is zeer goed
volgens de tweakshop zit er een 300 watt voeding bij nl. de HPC-300-202. Is deze nog beetje stil of zelfs temperatuur controlled?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA >> OCM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

ik heb een alienware dragonseries (chieftec) Proc: 37 graden full load (1800+ @ 1,68 Ghz) 25 graden kast... Veel lawaai van de koelers maar iig niet van de voeding.

Raku

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Misschien een AOpen HQ08 of HX08?? Btw waarom neem je nou miditower :? pak een bigtower: van een miditower krijg je spijt en zoveel scheelt het nou ook weer niet in prijs :)

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Op woensdag 30 januari 2002 20:44 schreef Go0s een heel verhaal:
daar zit wat, ik wil deze gaan kopen
http://www.tweakshop.nl/n/prod/alienware/da-01-bld.htm

of deze

http://www.tweakshop.nl/n/prod/alienware/dx-01-bld.htm

maar ik ben overtuigd!!!!

ik ga voor de >>FULLTOWER<< :9~ :P :D 8-)

edit:

nou aleen nog ff het geld regelen, lees> sparen/verjaardag etc [tis aleen maar even dat julie geen rare dingen gaan denken ;)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op woensdag 30 januari 2002 20:15 schreef t-1o0oo0o het volgende:

[..]

Tegenwoordig wel (helaas :(), maar voor een meerprijs krijg je een Enermax erbij, welke WEL temperatuur aangestuurd kan worden (die gewone niet).

Koop er meteen Enermax casefan's bij en GEEN normale!!
De Enermax hebben netjes ontwikkelde schoepen en maken minder overbodig lawaai (ruis) dan de gewone.
Bij deze kan je de snelheid instellen dmv een schroefje.

Owjah en nog 1 ding:

Chieftec 0wnz tha CaseScene 8-)
Pagina: 1