Toon posts:

Soundblaster Audigy + AC-3 + SVCD + PowerDVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een soundblaster Audigy die AC-3 ondersteund, ik heb dus een svcd (waar ac-3 inzit) geladen in powerdvd maar als ik in powerdvd de optie spdif aanzet heb ik dus geen geluid als ik de svcd wil bekijken.. :(
Heb goede 4.1 boxen -> klipsch.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 21:54

cruncher

wanna crunch someone?

Misschien lullig, maar wel goed aangesloten?
Helpt het misschien om in de sounddriver digital out only aan te zetten?!?!

can you read my mind?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 20:03 schreef cruncher het volgende:
Misschien lullig, maar wel goed aangesloten?
Helpt het misschien om in de sounddriver digital out only aan te zetten?!?!
Ja alles is goed aangesloten. (kaart in pc gestopt, kabel van cd speler erop geplugd en 2 kabels voor de speakers.
En heb in opties Ac-3 aangeklikt -> van soundblaster software.

Verwijderd

SPDIF output is bedoeld voor het versturen van een gecodeerd AC3 signaal die door een AC3 decoder zou moeten worden gedecodeerd.
Zo'n Klipsch setje is naar mijn weten gewoon een analoog 4.1 setje, je zou dus in PowerDVD gewoon de 4 kanaals decoder moeten gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 21:31 schreef TweakGuy het volgende:
SPDIF output is bedoeld voor het versturen van een gecodeerd AC3 signaal die door een AC3 decoder zou moeten worden gedecodeerd.
Zo'n Klipsch setje is naar mijn weten gewoon een analoog 4.1 setje, je zou dus in PowerDVD gewoon de 4 kanaals decoder moeten gebruiken
Oki kan kloppen; dan hou ik me bij de surround, dolby, etc.
Maar heeft ac-3 wel effect dan op mijn systeem?

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 11:42
Whuhahaah een svcd met ac3 dan ben ik Jezus.

kortom bullshit. Mocht je het niet met mij eens zijn (direct grin) dan zal ik je overladen met details in een volgende'post!

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 22:56 schreef Wakka het volgende:

[..]

Oki kan kloppen; dan hou ik me bij de surround, dolby, etc.
Maar heeft ac-3 wel effect dan op mijn systeem?
Nee, AC3 staat eigenlijk synoniem aan Dolby Digital 5.1, hier heb je dus minimaal een 5.1 setje voor nodig(Inspire 5300 is een leuke/goede)

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 21:31 schreef TweakGuy het volgende:
je kunt wel in de opties je speakers op 4weg zetten en ac3-decode aanzetten. Powerdvd op spdif et voila :)
Pagina: 1