Defunctus Deo Juvente
Wat wil je weten...Op woensdag 30 januari 2002 19:51 schreef SH007 het volgende:
ik snap je verhaal niet echt goed, kun je proberen het iets duidelijker uit te leggen?
OUDE SCHIJF bewaard voor backup
Nieuwe schijf opgedeeld in 2 stukken.. 1x 4,5 gig voor windows shit & co... de andere 2 ingedeeld voor backup over te zetten van oude hdd...
nu heb ik schijf C: [4,5 gig] en schijf D:
Schijf D: klik ik in verkenner op.. die vraagt dan of ik uhm wil formateren..nu weet ik niet of dat kan want..
Is die D: me oude hdd of die overige 15gig
en hoe krijg ik dan me oude schijf te zien? om alles over te zetten naar niweu
Defunctus Deo Juvente
gewoon doen en dan zie je het uiteindelijk zelf wel 
Kun je die oude harde schijf niet bij iemand even in z'n computertje doen die een writter heeft en dan die backup maken
Maar waarom vraagt windows op hem te formatteren ?? Je hebt hem nadat je die partities hebt aangemaakt toch wel alle schijven geformateerd???
En om die 2e harde schijf te zien moet je denk ik in je bios duiken...
Kun je die oude harde schijf niet bij iemand even in z'n computertje doen die een writter heeft en dan die backup maken
Maar waarom vraagt windows op hem te formatteren ?? Je hebt hem nadat je die partities hebt aangemaakt toch wel alle schijven geformateerd???
En om die 2e harde schijf te zien moet je denk ik in je bios duiken...
Nein.. heb alleen de 4,5 gig geformateerd..Op woensdag 30 januari 2002 20:37 schreef T.I.M het volgende:
gewoon doen en dan zie je het uiteindelijk zelf wel
Kun je die oude harde schijf niet bij iemand even in z'n computertje doen die een writter heeft en dan die backup maken![]()
![]()
Alleen rare is dat me bios ze als 1 schijf ziet
Size: 20gig
Cycln = 40gig..wat the hel is cycln
Ohja...deze gegevens zie ik pas als ik op F3 heb gedrukt[auto detect]
Me specs: althon xp 1700+ / ecs mobo / 1x maxtor 20gig[nieuw] / 1x 20gig van wd
Defunctus Deo Juvente
Ik denk dan dat hij die partitie wil formateren...kun je denk ik dus wel doen... maar je weet het nooit zeker he;)
dat kan niet je moet in je bios 2 hdd zien
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
denk ik dus ook..dat ie 15,5 gig + oude hdd als D: neemt..maar wil niet dus apart gaanOp woensdag 30 januari 2002 20:46 schreef Mr-FaTMeN het volgende:
dat kan niet je moet in je bios 2 hdd zien
Jumpers helpen ook niet verzetten...
Defunctus Deo Juvente
dat kan dus niet.Op woensdag 30 januari 2002 20:47 schreef HappyFun het volgende:
[..]
denk ik dus ook..dat ie 15,5 gig + oude hdd als D: neemt..maar wil niet dus apart gaan
wat heb je met die nieuwe gedaan geformateerd en gepartioneerd heb je heel de hdd geformateerd of alleen je partitie
Oude had ik eerst afgekoppeld omdat WINXP anders niet wilde installen.. toen heb ik 2 partities gemaakt..Op woensdag 30 januari 2002 20:51 schreef Mr-FaTMeN het volgende:
[..]
dat kan dus niet.
wat heb je met die nieuwe gedaan geformateerd en gepartioneerd heb je heel de hdd geformateerd of alleen je partitie
4,5 gig zekr weten geformateerd..andere 15,5 gig..kweet niet zeker[volgens mij alleen NTSF files]
Toen geinstalled... winxp opstarten..en na restart dus oude hdd aangesloten..
Defunctus Deo Juvente
dan is die 15,5 niet geformateerd en dus kan je daar niks mee, zie je in je bios wel je 2de hdd of niet
volgens mij kan dat niet... maar heb je nou al in je bios gekeken ?? daar kun je het volgens mij wel instellenOp woensdag 30 januari 2002 20:47 schreef HappyFun het volgende:
[..]
denk ik dus ook..dat ie 15,5 gig + oude hdd als D: neemt..maar wil niet dus apart gaan
de bios ziet die 2de hdd niet..wel echter de 1ste schijf als 40gig[20 + 20]Op woensdag 30 januari 2002 20:54 schreef Mr-FaTMeN het volgende:
dan is die 15,5 niet gepartioneerd en dus kan je daar niks mee, zie je in je bios wel je 2de hdd of niet
Wat is CYCLN in me bios
Defunctus Deo Juvente
Je kunt toch in je bios instellen hoeveel harde schijven je hebt en als je dan dat opslaat en opnieuw opstarten moet hij hem volgens mij gaan herkennen. wel vaagOp woensdag 30 januari 2002 20:55 schreef HappyFun het volgende:
[..]
de bios ziet die 2de hdd niet..wel echter de 1ste schijf als 40gig[20 + 20]![]()
Wat is CYCLN in me bios
update 
als ik ze beide als slave zet dan start de oude hdd op.. dus win98..die heeft geen internet..kan niets vinden etc...als ik dan de nieuwe hdd als master zet en oude als slave ziet de bios uhm weer als 40gig.. en start xp niet op...
los de nieuwehdddoet ie het well..
als ik ze beide als slave zet dan start de oude hdd op.. dus win98..die heeft geen internet..kan niets vinden etc...als ik dan de nieuwe hdd als master zet en oude als slave ziet de bios uhm weer als 40gig.. en start xp niet op...
los de nieuwehdddoet ie het well..
Defunctus Deo Juvente
Pagina: 1