[HTML] Window-naam toekennen aan eerste pagina

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Op een pagina waar de inhoud van een database weergegeven wordt, is de mogelijkheid om items te deleten dmv het aanklikken van een kruisje. Er komt dan een pop-upwindow waarin om bevestiging gevraagd wordt. Klik je in dat window op 'Ok', dan wordt het item verwijderd.
Na het verwijderen moet de eerste pagina gerefreshed worden. Onder het knopje 'Ok' in de pop-up zit een onClick='Window.Close' enz., maar hoe kan ik vanuit die pop-up de eerste pagina laten refreshen in z'n originele window?

Normaal doe ik dat door iets met A HREF...TARGET = enz. te zeggen, maar de pagina met de inhoud van de db is de eerste pagina die geopend wordt, en er is dus geen (frame)naam aan toegekend. Is het mogelijk om dit te doen, of is er een andere manier om te bereiken wat ik wil?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

de eerste window kan worden aangeroepen met opener

dus opener.history.go(0); ofzoiets :)

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
De pagina waarvandaan moet worden terugverwezen ziet er ongeveer zo uit:

<% @Language = "VBScript" %>

<HTML>
<TITLE>Titel van de pagina</TITLE>

<%
Hier ASP-code
%>

<BODY>
Dit is leeg.. deze pagina kan direct gesloten worden
</BODY>

<%
ASP sluiten van recordset e.d.
%>

</HTML>

Kan ik niet iets doen met Meta equiv of zo?

Hoe kan ik die 'opener' gebruiken? Is het JavaScript o.i.d.?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 19:52 schreef Vilenin het volgende:

Hoe kan ik die 'opener' gebruiken? Is het JavaScript o.i.d.?
Ja dat is javascript. Maak er in dat popupje van:
onClick="opener.hostory.go(0); close();"

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Umm.. ik heb het verkeerd uitgelegd geloof ik. Er zijn drie pagina's:
1. Originele Window met inhoud db
2. Vraag om bevestiging verwijderen
3. Pagina waarin het SQL-commando om te verwijderen wordt gestuurd

Pagina 3 moet natuurlijk zo min mogelijk zichtbaar zijn en zo snel mogelijk automatisch worden gesloten. Het makkelijkste is om hierin een linkje te zetten met de melding "Opdracht verwerkt; klik hier om terug te keren naar blabla..." en in dat linkje die JS-code te zetten. Maar liever zie ik die link helemaal niet..

En zonder klik natuurlijk geen onClick.. Met Meta-equivalent kan je de pagina automatisch laten sluiten en een andere HTML-pagina laden (in een bekend window). Het probleem is dus dat die eerste pagina niet vanuit een andere pagina is opgeroepen, en dus geen naam toegekend heeft gekregen.

..vraag me af of mijn uitleg begrijpelijk is..

Bloed, zweet & koffie

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Heb je al eens aan een hidden frame gedacht op je 2e pagina ipv een 3e pagina apart?

Stop uploading passwords to Github!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op woensdag 30 januari 2002 20:01 schreef Vilenin het volgende:
[..]
En zonder klik natuurlijk geen onClick..
Dan kan je de oplossing van Cheatah natuurlijk ook gewoon tussen <script> tags zetten, wordt het gewoon uitgevoerd.
Of eventueel in een <body onload="">.

Today's subliminal thought is:

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
En die SQL code kan je toch gewoon uitvoeren op dezelfde pagina als waar je moet bevestigen met OK.

Doe ik met PHP ook altijd zo.

Gewoon een waarde aan een variabele toekennen door het drukken op ok en dan in je code checken of er aan die variabele al een waarde toegekend is. Zo niet --> dan om bevestiging vragen, zowel dan SQL-query uitvoeren.

Verwijderd

Dat is heel makkelijk hoor. Als ik het goed heb.. correct me if I am wrong". Heb je momenteel 1 pagina. Hierin worden de records weergegeven. Deze records kun je verwijderen dmv een icoontje, maar als tussenstap open je een popup voor een bevestiging alvorens tot verwijderen over te gaan.

Zodra de gebruiker op OK klikt wordt het bestand verwijderd, de popup gesloten, en de pagina welke de popup heeft geopend krijgt een refresh, of voert het SQL DELETE statement uit.

Vanaf het icoontje roep je dus window.open uit. Deze opent het popup. Achter de OK button kun je vervolgens dit doen:

<input type="button" value=" Ja verwijder dit record " OnClick="opener.location.reload(); window.close();">

Het scherm wat een popup aanroept is altijd zeg maar de parent van het popup. Deze kun je altijd aanroepen met opener.

Als je het scherm wat het popup opent zeg maar een pagina wilt laten uitvoeren welke vervolgens het record verwijderd kun je ook location gebruiken.

<input type="button" value=" Ja verwijder dit record " OnClick="opener.location.url = 'verwijder.cfm?recordid=SDERT345SDF'; window.close();">
Pagina: 1