Toon posts:

kijk uit voor kpn

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van mijn heeft verleden jaar mxstream opgezegd in oktober en gewacht op cistron was eind december beschikbaar bij hemok komt tie
hij krijgt na 4 weken zijn modem binnen van cistron en sluit hem aan alles lijkt te werken theoretisch dan wil gaan surfen geen traffic down contact opgenomen met cistron gaat info doen bij bbned wat blijkt heeft het modem een adsl synch van de kpn dslam gepakt
dus voor diegene die mxstream opzeggen bel zelf ook naar kpn dat ze de spullen weggooien uit je centrale anders krijg je misschien het zelfde prob nu wacht bbned op een schriftelijke opzegging die jij krijgt van kpn en die door stuurd naar cistron voordat ze verder gaan in je centrale want ze hebben niet de power om te zeggen gooi die lijn om
jullie zijn gewaarschuwd

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Doet je punt-toets het niet? En de shift-toets?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 19:19 schreef Ferdo het volgende:
nee toevallig niet hoe weet jij dat

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 30 januari 2002 19:19 schreef Ferdo het volgende:
dedoder ligt nu op de grond met een paars gezicht....

>:) Dat krijg je ervan als je zo'n lange zin maakt zonder tussendoor adem te halen >:)

:+

Verwijderd

Topicstarter
jongens /dames dit is een gemeend onderwerp en wat betrefd het verhaal is uit mijn boosheid zo getpt. exc maar neem het wel serieus het zal je gebeuren ben je goed gen.....

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:24
Op woensdag 30 januari 2002 19:21 schreef wfvn het volgende:

[..]

>:) Dat krijg je ervan als je zo'n lange zin maakt zonder tussendoor adem te halen >:)

kijk es aan delinker kant op je toetsenbord, daar zie je eeknopje waar Shift op staat

druk nu op de q q goed zo.
hou nu de shift vast en druk nogmaal op de Q Q

dus: shift gebruik je om hoofdlekkers te maken.

les 2: .... ach... kom je vanzelf we tegen... :)

• Ferdo
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op woensdag 30 januari 2002 19:21 schreef wfvn het volgende:

[..]

Die zou een nickchange request moeten doen: dedoder>>dezelfdoder (ja, flauw! ik weet het...)

[ontopic]
De KPN blijft het Cistron dus moeilijk maken.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op woensdag 30 januari 2002 19:19 schreef dedoder het volgende:
een vriend van mijn heeft verleden jaar mxstream opgezegd in oktober en gewacht op cistron was eind december beschikbaar bij hemok komt tie
hij krijgt na 4 weken zijn modem binnen van cistron en sluit hem aan alles lijkt te werken theoretisch dan wil gaan surfen geen traffic down contact opgenomen met cistron gaat info doen bij bbned wat blijkt heeft het modem een adsl synch van de kpn dslam gepakt
dus voor diegene die mxstream opzeggen bel zelf ook naar kpn dat ze de spullen weggooien uit je centrale anders krijg je misschien het zelfde prob nu wacht bbned op een schriftelijke opzegging die jij krijgt van kpn en die door stuurd naar cistron voordat ze verder gaan in je centrale want ze hebben niet de power om te zeggen gooi die lijn om
jullie zijn gewaarschuwd
Ik wil niet veel zeggen maar dit is bull-shit.
Excuus voor mijn botte gedrag maar het kan gewoon niet.

Ik verzorg ADSL-aansluitingen en weet dat de organisatie mijn orders niet accepteerd wanneer ik een opdracht de deur uit doe waar al een aansluiting op zit.

Iedere telco in Nederland vraagt zijn aansluitingen aan bij de zelfde organisatie.
Deze organisatie zal een order afwijzen bij het minste geringste dat eraan scheelt.

Geloof me, ik heb al vaker met dit bijltje gehakt (ik hak er nog steeds mee), het kan dus niet.
Zelfs al zou de KPN de sloop van de lijn totaal verprutst hebben, dan nog kan Cistron zijn aansluiting niet voltooien.

Niet alleen omdat de lijn al bezet is, maar ook omdat zij dan de order op KPN-infrastructuur wil laten uitvoeren.
Cistron heeft niet de beschikking over deze infrastructuur en zal er dus ook geen order voor versturen.

Als je in mijn profiel kijkt dan zie je dat ik bij de KPN werk. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 30 januari 2002 19:25 schreef dedoder het volgende:
jongens /dames dit is een gemeend onderwerp en wat betrefd het verhaal is uit mijn boosheid zo getpt. exc maar neem het wel serieus het zal je gebeuren ben je goed gen.....
Deze boosheid is dus ongegrond.
Stuur ff een email naar het adres in mijn sig met daarin het telfoonnummer van die vriend van jou en ik zal het morgen uitzoeken. :)
Ik geloof er niet veel van maar als het klopt dan zal ik kijken wat ik kan doen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 19:28 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Ik wil niet veel zeggen maar dit is bull-shit.
Excuus voor mijn botte gedrag maar het kan gewoon niet.

Ik verzorg ADSL-aansluitingen en weet dat de organisatie mijn orders niet accepteerd wanneer ik een opdracht de deur uit doe waar al een aansluiting op zit.

Iedere telco in Nederland vraagt zijn aansluitingen aan bij de zelfde organisatie.
Deze organisatie zal een order afwijzen bij het minste geringste dat eraan scheelt.

Geloof me, ik heb al vaker met dit bijltje gehakt (ik hak er nog steeds mee), het kan dus niet.
Zelfs al zou de KPN de sloop van de lijn totaal verprutst hebben, dan nog kan Cistron zijn aansluiting niet voltooien.

Niet alleen omdat de lijn al bezet is, maar ook omdat zij dan de order op KPN-infrastructuur wil laten uitvoeren.
Cistron heeft niet de beschikking over deze infrastructuur en zal er dus ook geen order voor versturen.

maar toch is het zo en hoe zou het komen dan dat zijn order netjes is doorgegaan en nu met een lynsync zit van pkn dslam legt dat maar eens uit i.p.v bbned kpn is traag gewoon jullie doen er nog geen uur over om dekut centrale in orde te maken doe daar eens iets aan

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 30 januari 2002 19:32 schreef dedoder het volgende:

[..]

maar toch is het zo en hoe zou het komen dan dat zijn order netjes is doorgegaan en nu met een lynsync zit van pkn dslam legt dat maar eens uit i.p.v bbned kpn is traag gewoon jullie doen er nog geen uur over om dekut centrale in orde te maken doe daar eens iets aan
Hehehehehe, doe ff rustig aan wil je?
Ik werk niet met MxStream, ik doe andere dingen met ADSL, ik kan alleen uitzoeken wat er aan de hand is.

Dat de centrale's niet volgens de verwachtingen open gesteld worden kan ik niets aan doen.
En geloof me, er is meer voor nodig dan een uurtje werk.
Het is niet van : "ff op een knoppie drukken en klaar", er is meer voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 19:34 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Hehehehehe, doe ff rustig aan wil je?
Ik werk niet met MxStream, ik doe andere dingen met ADSL, ik kan alleen uitzoeken wat er aan de hand is.

Dat de centrale's niet volgens de verwachtingen open gesteld worden kan ik niets aan doen.
En geloof me, er is meer voor nodig dan een uurtje werk.
Het is niet van : "ff op een knoppie drukken en klaar", er is meer voor nodig.
ok sorry maar wou je zeggen dat jij morgen naar leiderdorp komt naar de centrale op de lijnbaan 13 en even de lijn op bbned netwerk wil omgooien zou ik zeer op prijs stellen maar het is echt zo gebeurd geloof me maar op de 1 of andere manier zit het spul van mxstrean er nog aan terwijl hij dat al 2 maanden niet meer heeft wil er wel bij zijn als dat kan

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 19:32 schreef dedoder het volgende:

[..]

1 heeft je vriend geen handen ???
2 wil je wel geholpen worden, normaal reageren dan.
3 je verhaal is echt onzin, oh ja kijk ff in mijn profiel.

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 19:39 schreef dedoder het volgende:

[..]

ok sorry maar wou je zeggen dat jij morgen naar leiderdorp komt naar de centrale op de lijnbaan 13 en even de lijn op bbned netwerk wil omgooien zou ik zeer op prijs stellen maar het is echt zo gebeurd geloof me maar op de 1 of andere manier zit het spul van mxstrean er nog aan terwijl hij dat al 2 maanden niet meer heeft wil er wel bij zijn als dat kan
zonder aanvraag van cistron/bbned bij kpn aangeleverd gebeurt er niets. KPN moet wel de gegevens hebben om de jumpers in de centrale op de hoofdverdeler van BBned af te werken. De rest verzorgt BBned zelf, of dacht je soms dat wij dat voor ze deden. nope.
Geef me ze nummer maar kan ik checken waar de draadjes naar toe gaan en of er wel een aanvraag loopt van cistron !!!!!!!!!!

Heb verder niets te maken met ADSL of mxstream maar heb wel veel waardevolle connecties ;)

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 30 januari 2002 19:39 schreef dedoder het volgende:
Helaas, ik ga niet naar de centrale.
Maar ik ga wel een onderzoek starten, vandaar dat ik dat telefoonnummer nodig heb.
Mijn bevindingen stuur ik dan naar jouw mailadres. :)

Ook kijk ik de historie van de lijn na (dus niet de ADSL-history) om erachter te komen wat de huidige status is. :)

Verwijderd

[..]

Dat je daar voor uit durft te komen! :+

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 30 januari 2002 20:09 schreef sherlock het volgende:

[..]

Dat je daar voor uit durft te komen! :+
Dat je dat durft te zeggen. :+
Met een druk op de knop heb jij geen telefoon meer. >:) :P

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-08 16:52
Tering..... je mag bij tweakers niet groeten onder een post, je mag niet vragen om warez en als je een scheet laat is 't ook al fout ;)

Wat blijkbaar wel mag, is onwijs irritante zinnen maken zonder begin en einde. Kleine moeite om leestekens te plaatsen en zo nu en dan je shift toets in te drukken. Ondanks dat 't aan hem gevraagd wordt blijft ie toch irritant verder gaan. |:(

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 30 januari 2002 20:23 schreef BaSsDruM het volgende:
Tering..... je mag bij tweakers niet groeten onder een post, je mag niet vragen om warez en als je een scheet laat is 't ook al fout ;)

Wat blijkbaar wel mag, is onwijs irritante zinnen maken zonder begin en einde. Kleine moeite om leestekens te plaatsen en zo nu en dan je shift toets in te drukken. Ondanks dat 't aan hem gevraagd wordt blijft ie toch irritant verder gaan. |:(
Hallo, we waren hier al voorbij, de topicstarter heeft al puntjes gezet in de andere posts, help dus liever een handje. :)

• BaSsDruM
In zijn laatste post zie ik nog steeds geen hoofdletters en puntjes hoor! :9

Enne, helpen? Straks moet ik nog van 'm naar Leiderdorp ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zal wel prettig zijn als je naar Leiderdorp komt. om de lijn even omtezetten voor hem.jij werkt namelijk bij Kpn , dus kan je in de centrale komen. Je kan zelf ook een order aan maken .Mijn vriend heeft contact met Kpn gehad, nu word binnen 2 dagen alles gerealiseerd .Wil jullie bedanken voor de posts.

• BaSsDruM
Hmmm nou nog een beetje opletten wie ook al weer waar werkt, en je komt er wel maatje :7

• BaSsDruM
En dan nog, wie ben jij om van een KPN-er te eisen dat ie maar even naar Leiderdorp moet? Alleen maar omdat ie daar toegang zou hebben? Betaal jij 'm? Zo ja, dan wil je vast z'n uurtarief niet weten :P

Stel jij wil een digitale camera kopen in duitsland. Jij hebt geen vervoer en ik wel, dan moet ik maar die camera halen van je?! Net zo logisch.......

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 30 januari 2002 21:27 schreef dedoder het volgende:
Zal wel prettig zijn als je naar Leiderdorp komt. om de lijn even omtezetten voor hem.jij werkt namelijk bij Kpn , dus kan je in de centrale komen. Je kan zelf ook een order aan maken .Mijn vriend heeft contact met Kpn gehad, nu word binnen 2 dagen alles gerealiseerd .Wil jullie bedanken voor de posts.
Voor de 3e maal, ik ga niet naar de centrale.
Ik heb ook nog geen mail van jou ontvangen.
Als je wil dat die maat geholpen word door mij, dan moet je zijn telefoonnummer naar mij toe mailen.

Anders kan ik helemaal niets.

Verwijderd

Met de topictitel ben ik het iig aardig eens. Die gasten kwamen bij mij echt nooit hun afspraken na. :r

Verwijderd

Als je voor KPN werkt wil nog niet zeggen dat je in de OTFC's mag komen, of dat je een order aan kan maken.
Je moet wel een authorisatie hebben ( net als ik ;) )

Beetje simpele gedachtengang.

Je vriend heeft het al geregeld zie ik, maar toch klopt het hele verhaal van geen kanten........

Verwijderd

Topicstarter
Ok zoals jij wilt ches maar het zit wel zo .Hij moet nu eerst een schiftelijke bevestiging krijgen van Kpn. Doorsturen naar bbned , om vervolgens de centrale in orde te maken.Weet dat het vaag is maar hij heeft wel adsl synch van kpn i.p.v bbned dat is toch vreemd en zo zie je dat alles mogelijk is.

• bazs2000

bazs2000

Op donderdag 31 januari 2002 11:54 schreef dedoder het volgende:
Ok zoals jij wilt ches maar het zit wel zo .Hij moet nu eerst een schiftelijke bevestiging krijgen van Kpn. Doorsturen naar bbned , om vervolgens de centrale in orde te maken.Weet dat het vaag is maar hij heeft wel adsl synch van kpn i.p.v bbned dat is toch vreemd en zo zie je dat alles mogelijk is.
Had jij mij gister een telefoonnummer gegeven dan wist jij nu wat er aan de hand is.
Maarja, ik krijg geen direct antwoord dus voel ik mij niet meer geroepen om überhaubt iets uit te zoeken.

edit:

En trouwens, dan heeft BBned deze bevestiging ontvangen, wat dan?
Zij mogen niet aan de apparatuur van een andere telco komen.
Die instantie waar ik het al eerder over had zal de opdracht keihard afwijzen.

KPN is de enige organisatie die dit probleem kan verhelpen.
Al begin ik er steeds minder in te geloven dat de oorzaak bij KPN ligt.
Het word er in ieder geval niet geloofwaardiger op.

Verwijderd

mijn idee ;)

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Zal wel prettig zijn als je naar Leiderdorp komt. om de lijn even omtezetten voor hem.jij werkt namelijk bij Kpn , dus kan je in de centrale komen. Je kan zelf ook een order aan maken
Hmz....ik werk ook bij KPN, maar ik kan niet zomaar een centrale inkomen :) Zou wat zijn als iedere KPN'er dat kon :D

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 00:04

Froggy

...

Hmz....ik werk ook bij KPN, maar ik kan niet zomaar een centrale inkomen :) Zou wat zijn als iedere KPN'er dat kon :D
Moet je je ESD maar halen! ;)

iRacing

Verwijderd

En wanneer ga je dan eens werken :(

Ik ben zelf ICT (een echte ja)
en in mijn gehele loopbaan heb ik alleen maar niks wetende monteurs, afschuiven project managers, en de stomste NIET werkende verbindigen gezien.
Laat staan dat mijn eigen prive lijn ook de nodige problemen geeft.

Het probleem bij de boskabouters is dat NIEMAND let wel echt NIEMAND de leiding durft te nemen laat staan weet wat dat is.

De stomste dingen worden gedaan zonder dat iemand denkt dat kan helemaal niet .

Ook een groot probleem bij de monteurs is dat ze niet eens weten hoe hun eigen telco's gedogt moeten.
Dus wij maar wachten op onze adsl terwijl jullie de gebruiksaanwijzing van jullie eigenen telco's aan het zoeken zijn.

Het eenige waar de boswachtertjes goed in zijn is het tegen werken van de vooruitgang in nederland.
d.m.v.

1. Het tegen werken van alle ISP met uitzondering van diegene die ze opgekocht hebben.

2. Altijd in de weg rijden met die groene zuig busjes op de snelweg.

3. Het verknoeien van werkende verbindingen

4. Binnen de eigen organistatie van KPN het liefst al je eigen collega's tegen werken zodat je zelf niks hoeft te doen.

5. Nog veel meer. etc etc etc

6. zie 5

7. indien regel 5 of 6 niet van toepassing zie regel 5

Sorry maar die is geen schelden maar de waarheid zoals andere telecom bedrijven en hun personeel tegen KPN aankijkt.

Waarom zou je zeggen :

OMDAT HET WAAR IS.

m.v.g.

een echte anti KPNer

waarom : zie boven

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 22:56 schreef lemac4444 het volgende:

nou val je door de mand
ik vind het best dat je je eigen mening geeft maar hier komen altijd posts op terug van mensen met een geheel andere mening en 99 van de 100 keer gaat dat fout.

• bazs2000

bazs2000

Op zaterdag 02 februari 2002 22:56 zette lemac4444 het op een blaten.
Tssk, ga jij ff een koude douche nemen om af te koelen.
Jij baseert jouw bekrompen mening op een niet bestaand feit.

Ik snap niet waarmee jij je bemoeit, als de KPN zo'n &$#-bedrijf is zolas jij zegt, ga er dan werken, mensen zoals jij moeten we hebben.
Jij bent de man die alles beter maakt, met jou als werknemer zullen de aandelen minstens 10x zoveel waard worden.

Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar volgens mij kun je maar beter onder een steen kruipen en de eerste 10 jaar er niet meer onder vandaan komen.

Wat jij schreef is een troll, ohnee, een troll is een post die nog iets van een waarde heeft. sorry.

Ohja, wil je niet meer een post afsluiten met een groet?

[topic=309815/1/25]

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 22:56 schreef lemac4444 het volgende:

[..]

En wanneer ga je dan eens werken :(

Ik ben zelf ICT (een echte ja)
en in mijn gehele loopbaan heb ik alleen maar niks wetende monteurs, afschuiven project managers, en de stomste NIET werkende verbindigen gezien.
Laat staan dat mijn eigen prive lijn ook de nodige problemen geeft.

Het probleem bij de boskabouters is dat NIEMAND let wel echt NIEMAND de leiding durft te nemen laat staan weet wat dat is.

De stomste dingen worden gedaan zonder dat iemand denkt dat kan helemaal niet .

Ook een groot probleem bij de monteurs is dat ze niet eens weten hoe hun eigen telco's gedogt moeten.
Dus wij maar wachten op onze adsl terwijl jullie de gebruiksaanwijzing van jullie eigenen telco's aan het zoeken zijn.

Het eenige waar de boswachtertjes goed in zijn is het tegen werken van de vooruitgang in nederland.
d.m.v.

1. Het tegen werken van alle ISP met uitzondering van diegene die ze opgekocht hebben.

3. Het verknoeien van werkende verbindingen

4. Binnen de eigen organistatie van KPN het liefst al je eigen collega's tegen werken zodat je zelf niks hoeft te doen.

5. Nog veel meer. etc etc etc

6. zie 5

7. indien regel 5 of 6 niet van toepassing zie regel 5

Sorry maar die is geen schelden maar de waarheid zoals andere telecom bedrijven en hun personeel tegen KPN aankijkt.

Waarom zou je zeggen :

OMDAT HET WAAR IS.

m.v.g.

een echte anti KPNer

waarom : zie boven
1 Je bent en echte ICT'er, helaas zelden gezien met telecom affiniteit dus maar gewoon simpel IT'er.

2 je hele loopbaan Geb. datum: 01 september 1974 |:(
zegt al genoeg denk ik zo, je komt net kijken man.

3 je tikt al dingen in die niet te begrijpen zijn -- Laat staan dat mijn eigen prive lijn ook de nodige problemen geeft.--Ook een groot probleem bij de monteurs is dat ze niet eens weten hoe hun eigen telco's gedogt moeten.
enz enz

Ik kan me voorstellen dat de kabouters ( je glooft er nog in he ) je en niet begrijpen en niet serieus nemen.

• Blacksoul
Op zaterdag 02 februari 2002 00:04 schreef Froggy het volgende:

[..]

Moet je je ESD maar halen! ;)
Wasdat??
Heb het vermoeden dat ik er trouwens weinig aan heb....zit bij mobiel, en topic begon over ADSL problemen.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 11:19 schreef Blacksoul het volgende:

[..]

Wasdat??
Heb het vermoeden dat ik er trouwens weinig aan heb....zit bij mobiel, en topic begon over ADSL problemen.
Electro Static Discharge

kijk hier maar eens http://www.desco.com/aboutesd.htm

• Blacksoul
Op zondag 03 februari 2002 11:38 schreef CheS het volgende:

[..]

Electro Static Discharge

kijk hier maar eens http://www.desco.com/aboutesd.htm
Thnx...stom van me...nu ik het doorlees ken ik het wel, ben wel eens bij centrales van mobiel geweest...moest ik zo'n vaag jasje aan...en op m'n kisten naar binnen kon geloof ik ook niet. Maar goed, was soort van rondleiding en ik zat niet aan de apparatuur.

Verwijderd

lemac4444 brengt hat dan een beetje verkeerd maar gelijk heeft die wel. Laat er alsjeblieft meer ruimte komen voor concurrenten dan zal de KPN hopelijk snel van het toneel verdwijnen.

• bazs2000

bazs2000

Op zondag 03 februari 2002 14:08 schreef achappey het volgende:
lamec4444 brengt hat dan een beetje verkeerd maar gelijk heeft die wel. Laat er alsjeblieft meer ruimte komen voor concurrenten dan zal de KPN hopelijk snel van het toneel verdwijnen.
Er is ruimte genoeg.
De OPTA maakt het iedereen lastig, de OPTA heeft bepaald dat de KPN zijn prijzen moest verhogen vanwege de concurentie.

Maar van het toneel verdwijnen zal nooit gebeuren.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 14:13 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Er is ruimte genoeg.
De OPTA maakt het iedereen lastig, de OPTA heeft bepaald dat de KPN zijn prijzen moest verhogen vanwege de concurentie.

Maar van het toneel verdwijnen zal nooit gebeuren.
Ik heb het niet alleen over de laatste ADSL prijs verhoging, maar over het algeheel. Ik heb nu een paar jaar ervaring met dat bedrijf maar beviel mee geenzins. Monteurs die niet op komen dagen, hoge prijzen.

Bovendien heeft het echt superlang geduurd voordat Mxstream een beetje binnen een normaal gebied beschikbaar was. En toen Mxstream beschikbaar kwam in Nederland heb ik nog nooit zoveel ISDN reclame's op tv gezien. :r

En over dat toneel: een beetje hoop mag ik toch wel hebben?? Ik ben nu zelf geheel onafhankelijk van dat bedrijf en adviseer mensen om mij heen dat ook te doen op xDSL gebied.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 14:21 schreef achappey het volgende:

[..]

Bovendien heeft het echt superlang geduurd voordat Mxstream een beetje binnen een normaal gebied beschikbaar was. En toen Mxstream beschikbaar kwam in Nederland heb ik nog nooit zoveel ISDN reclame's op tv gezien. :r
Dit slaat echt als een lul op een drumstel.
wat dacht je dan, dat ze in een paar dagen alle centrales van apparatuur kunnen voorzien.
Tja met de lage prijzen die KPN berekend zijn de investeringen te hoog om overal ADSL aan te bieden.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
hey CheS waar is je KPN logotje? vond hem wel stoer bij je naam staan dat je daar werkt..

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 19:32 schreef Kev0867 het volgende:
hey CheS waar is je KPN logotje? vond hem wel stoer bij je naam staan dat je daar werkt..
Zit ff op de reserve bank..... ;)

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 16:05 schreef CheS het volgende:

[..]

Dit slaat echt als een lul op een drumstel.
wat dacht je dan, dat ze in een paar dagen alle centrales van apparatuur kunnen voorzien.
Tja met de lage prijzen die KPN berekend zijn de investeringen te hoog om overal ADSL aan te bieden.
Sorry ik bedoelde het verkeerd. Ik bedoelde dat het beetje klote was dat KPN eerst in de gebieden waar kabel beschikbaar was ADSL aan ging leggen. Kennelijk verdienden ze nog genoeg aan de gebieden waar geen always-on alternatieven zijn. :(

Verwijderd

Bovendien kreeg ik nou niet echt het gevoel van KPN dat ze haast hadden met de ADSL uitrol. En dat terwijl anderen partijen aan zaten te dringen en rechtzaken begonnen om toegang te krijgen. Als er nix van klopt dan moet je het gewoon zeggen, ik hoor het graag. :)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 05:29

winnie

de poes...

Op maandag 04 februari 2002 01:23 schreef achappey het volgende:

[..]

Sorry ik bedoelde het verkeerd. Ik bedoelde dat het beetje klote was dat KPN eerst in de gebieden waar kabel beschikbaar was ADSL aan ging leggen. Kennelijk verdienden ze nog genoeg aan de gebieden waar geen always-on alternatieven zijn. :(
We gaan KPN toch niet verwijten, dat ze winst willen maken? Want dat is naemlijk wat ze doen: gewoon proberen zoveel mogelijk winst te maken.

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 04 februari 2002 16:16 schreef winnie het volgende:
[..]
We gaan KPN toch niet verwijten, dat ze winst willen maken? Want dat is naemlijk wat ze doen: gewoon proberen zoveel mogelijk winst te maken.
Jawel hoor. CD's mogen niks kosten, Microsoft moet z'n software weggeven en KPN moet de laatste holle boom 50 km voorbij het eind van de wereld gratis van ADSL (of eigenlijk liever van 34Mbit glasvezel) voorzien. Dan kunnen de tweakertjes al hun zakcentjes aan Red Bull en Bacardi Breezers uitgeven of in hun scootertjes investeren.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 16:16 schreef winnie het volgende:

[..]

Heb je wel eens gehoord hoeveel mensen er lopen te klagen en ontevreden zijn over KPN en met name de bedrijfsvoering aldaar? Is dat de manier van winst maken? Een gezond normaal goed lopend bedrijf zorgt dat de klanten tevreden zijn en dat er diensten geleverd worden waar de vraag naar is (tenminste das mijn mening). Bovendien kan je een ADSL ook dienst ook rendabel verkopen.

Als KPN dat niet kan of wil doen moeten ze de ruimte bieden om andere bedrijven dat te laten doen maar dat hielden ze ook zo lang mogelijk tegen. Sorry winst maken ok maar dan wel op een eerlijke manier.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 16:28 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Jawel hoor. CD's mogen niks kosten, Microsoft moet z'n software weggeven en KPN moet de laatste holle boom 50 km voorbij het eind van de wereld gratis van ADSL (of eigenlijk liever van 34Mbit glasvezel) voorzien. Dan kunnen de tweakertjes al hun zakcentjes aan Red Bull en Bacardi Breezers uitgeven of in hun scootertjes investeren.
Dank voor je nuttige bijdrage tot nu toe aan dit topic. :Z

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025

[..]

Ik snap nog steeds niet waarom een MXStream aansluiting verhuizen op dezelfde centrale ong. 8 weken kost, en een BBNed aansluiten op diezelfde centrale maar 3 werkdagen verhuistijd kost.....

Ook leuk is dat een vriend van me verhuisde van een huur naar een koopwoning 1 straat verderop en op dezelfde centrale bleef. Het ging hier echter om een "volle" centrale, en zijn stekker werd eruit getrokken, en een nieuwe aanvraag werd geplaatst (zo gaat dat bij de KPN). Een slimme KPN-er merkte op dat er een plekkie vrij was in de centrale en heeft een NIEUWE klant aangesloten. De verhuisde vriend kreeg dus te horen dat de centrale VOL zat, en hij kon naar zijn ADSL fluiten. Tis niet zo gek dat ie maar weer een Kabelmodem heeft genomen.....

Ook mooi vindt ik dat bij mij thuis de ISDN aansluiter om 09:30 langs kwam, en binnen 20 minuten een NT1, Quattrovox etc. aan de muur had gezet en heel netjes alles heeft aangesloten en netjes afgewerkt.... Om vervolgens tot 13:10!!!! moest wachten tot zijn collega de analoge lijn in de centrale kwam omsteken. De bewuste collega had nog werk in een naburige plaats, en wilde ook graag nog even lunchen als het kon.

De centrale is hier 500 meter vandaan, dus ik vroeg hem.... "kun je dat zelf niet?" Hij antwoorde.... "Jazeker, ik zit zelf regelmatig in de centrales maar ik MAG het niet." |:( Ik snap best wel dat ze bij de klant moeten blijven om de aansluiting werkend op te leveren, maar plan dan goed, of vraag netjes aan de klant of je even naar de centrale mag rijden. Ik had er geen probleem mee gehad, en dan was ie om een uur of 10 weer weg geweest. 3 uur weggegooid geld dus. Het was trouwens wel een gezellige man... hij had voor het telecombedrijf op Aruba gewerkt en had prachtige verhalen. De koffie was ook lekker trouwens.

Nog iets leuks.... ik heb van de week gebeld om mijn ISDN totaal op te zeggen (ik vertrek naar de USA) en dat kon gewoon TELEFONISCH! In eerste instantie was ik heel erg tevreden, want dat scheelt weer een brief schrijven.... Ik moest een adres opgeven waar de allerlaatste rekening heen kon, en gaf het adres van mijn ouders op. Ik gaf wel duidelijk aan dat tot April alle communicatie naar mijn huidige adres kon.

Ze hebben dus de bevestiging naar mijn OUDERS gestuurd! Nu is dat voor mij niet erg, want mijn ouders wisten er uiteraard van. Dat betekend dus dat iedere jan-lul een telefoonaansluiting van iemand anders kan opzeggen, en een willekeurig adres kan opgeven met de bevestiging. In theorie had ik dus niets kunnen afweten van de afsluiting, en ik heb nou niet zoveel vertrouwen in de KPN dat ik binnen een dag weer telefoon heb als het eenmaal is afgesloten :)

Ik heb niet zulke geweldige ervaringen met de KPN....na de verhuizing van mijn ISDN lijn flikten ze het ook nog eens een keer om de rekeningen 6 maanden lang naar mijn oude adres te sturen (en ook in de nieuwe telefoongids fout te drukken) terwijl als ik de envelop openmaakte (die ik gelukkig van de nieuwe bewoner kreeg) het wel ging om de aansluiting op mijn nieuwe adres.... nu vraag ik je :)

Ik heb het idee dat er bij de KPN gewoon nog sprake is van wat ik de "ambtelijke hokjesgeest" noem... waar niemand initiatief durft te nemen, en niemand verantwoordelijkheid durft te nemen voor een andere afdeling. De kabellegger legt kabels, de centrale man doet centrales, en de telefoonaansluiter sluit telefoons aan. Het lijkt me wat efficienter om ook meteen maar wat andere werkzaamheden in 1 keer te doen zodat je er klaar mee bent.

Ik weet dat het TECHNISCH gezien mogelijk is voor 1 man, om op 1 geplande dag een compleet werkende ADSL aansluiting op te leveren, waarbij opdezelfde dag eerst de lijntest wordt gedaan en daarmee de beslissing valt of het wel of niet kan. 1 man kan dit allemaal doen. Maar nee, de KPN doet een lijntest, en dan komt het ONDEROP de stapel van het volgende hokje. In theorie kun je binnen een week een werkende DSL aansluiting opleveren. Aanvraag, aansluiting en het account aanmaken door de provider. In de VS werkt het al zo, maar die zijn natuurlijk wat concurrentie gewend.

Nu de KPN nog.... maar ik ben bang dat daar nog wel een generatie overheen gaat. Ik vindt het ook niet gek waarom KPN de ADSL dienst niet winstgevend kan krijgen.... er wordt veels te veel geld weggegooid aan on-efficient werken.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 17:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet waarom een MXStream aansluiting verhuizen op dezelfde centrale ong. 8 weken kost, en een BBNed aansluiten op diezelfde centrale maar 3 werkdagen verhuistijd kost.....

Mischien zijn er iets meer aanvragen mutaties bij mxstream.

Ook leuk is dat een vriend van me verhuisde van een huur naar een koopwoning 1 straat verderop en op dezelfde centrale bleef. Het ging hier echter om een "volle" centrale, en zijn stekker werd eruit getrokken, en een nieuwe aanvraag werd geplaatst (zo gaat dat bij de KPN). Een slimme KPN-er merkte op dat er een plekkie vrij was in de centrale en heeft een NIEUWE klant aangesloten. De verhuisde vriend kreeg dus te horen dat de centrale VOL zat, en hij kon naar zijn ADSL fluiten. Tis niet zo gek dat ie maar weer een Kabelmodem heeft genomen.....

Dit is het standaard proces bij een verhuizing, om de boel overzichtelijk te houden ( niet iedereen verhuist in het zelfde centrale gebied ) en om nou tig verschillende processen ervoor te maken.

Ook mooi vindt ik dat bij mij thuis de ISDN aansluiter om 09:30 langs kwam, en binnen 20 minuten een NT1, Quattrovox etc. aan de muur had gezet en heel netjes alles heeft aangesloten en netjes afgewerkt.... Om vervolgens tot 13:10!!!! moest wachten tot zijn collega de analoge lijn in de centrale kwam omsteken. De bewuste collega had nog werk in een naburige plaats, en wilde ook graag nog even lunchen als het kon.

Mischien denk je dat ie ook een schep in zijn auto heeft, btw hij hoeft maar een uur te wachten, daarna neemt de rayonmonteur ( verzorgt de verbindingen ) het over en komt deze binnen testen. Maar normaal gesproken schakelt ie automatisch om van analoog naar isdn ( soort switch in de cetrale)

Monteurs die werk bij de klant verzorgen mogen niet de centrale's en verdeelkasten in, geen bevoegdheid tot de hoofdverdelerruimtes en geen batch om de kasten buiten te ontgrendelen.

Vroeger kon het wel maar ja de OPTA staat het niet toe ivm oneerlijke concurentie. Er moet gewoon net als iedereen gewacht worden op de lijnen ed.

De centrale is hier 500 meter vandaan, dus ik vroeg hem.... "kun je dat zelf niet?" Hij antwoorde.... "Jazeker, ik zit zelf regelmatig in de centrales maar ik MAG het niet." |:( Ik snap best wel dat ze bij de klant moeten blijven om de aansluiting werkend op te leveren, maar plan dan goed, of vraag netjes aan de klant of je even naar de centrale mag rijden. Ik had er geen probleem mee gehad, en dan was ie om een uur of 10 weer weg geweest. 3 uur weggegooid geld dus. Het was trouwens wel een gezellige man... hij had voor het telecombedrijf op Aruba gewerkt en had prachtige verhalen. De koffie was ook lekker trouwens.

zie boven

Nog iets leuks.... ik heb van de week gebeld om mijn ISDN totaal op te zeggen (ik vertrek naar de USA) en dat kon gewoon TELEFONISCH! In eerste instantie was ik heel erg tevreden, want dat scheelt weer een brief schrijven.... Ik moest een adres opgeven waar de allerlaatste rekening heen kon, en gaf het adres van mijn ouders op. Ik gaf wel duidelijk aan dat tot April alle communicatie naar mijn huidige adres kon.

dat zei je een aantal weken terug hier ook al op het forum, hoeveel lijnen heb je wel niet ;)

Ze hebben dus de bevestiging naar mijn OUDERS gestuurd! Nu is dat voor mij niet erg, want mijn ouders wisten er uiteraard van. Dat betekend dus dat iedere jan-lul een telefoonaansluiting van iemand anders kan opzeggen, en een willekeurig adres kan opgeven met de bevestiging. In theorie had ik dus niets kunnen afweten van de afsluiting, en ik heb nou niet zoveel vertrouwen in de KPN dat ik binnen een dag weer telefoon heb als het eenmaal is afgesloten :)

Ik heb niet zulke geweldige ervaringen met de KPN....na de verhuizing van mijn ISDN lijn flikten ze het ook nog eens een keer om de rekeningen 6 maanden lang naar mijn oude adres te sturen (en ook in de nieuwe telefoongids fout te drukken) terwijl als ik de envelop openmaakte (die ik gelukkig van de nieuwe bewoner kreeg) het wel ging om de aansluiting op mijn nieuwe adres.... nu vraag ik je :)

Voor de telefoongids moet je niet bij KPN zijn, wordt door extern bedrijf verzorgt.
Oude adres( factuuradres ) nieuwe adres aansluitadres, hebben ze niet goed je opdracht ingevoerd

Ik heb het idee dat er bij de KPN gewoon nog sprake is van wat ik de "ambtelijke hokjesgeest" noem... waar niemand initiatief durft te nemen, en niemand verantwoordelijkheid durft te nemen voor een andere afdeling. De kabellegger legt kabels, de centrale man doet centrales, en de telefoonaansluiter sluit telefoons aan. Het lijkt me wat efficienter om ook meteen maar wat andere werkzaamheden in 1 keer te doen zodat je er klaar mee bent.

hier antwoord opgeven is zinloos,maar probeer het toch ( wil het niet naar een ander hokje schuiven ) de verschillende bedrijfsonderdelen zijn gewoon zelfstandig onder de naam KPN. Maar als jij zo alround bent kan je in je eentje een heel telecombedrijf opzetten

Ik weet dat het TECHNISCH gezien mogelijk is voor 1 man, om op 1 geplande dag een compleet werkende ADSL aansluiting op te leveren, waarbij opdezelfde dag eerst de lijntest wordt gedaan en daarmee de beslissing valt of het wel of niet kan. 1 man kan dit allemaal doen. Maar nee, de KPN doet een lijntest, en dan komt het ONDEROP de stapel van het volgende hokje. In theorie kun je binnen een week een werkende DSL aansluiting opleveren. Aanvraag, aansluiting en het account aanmaken door de provider. In de VS werkt het al zo, maar die zijn natuurlijk wat concurrentie gewend.

zie boven
Nu de KPN nog.... maar ik ben bang dat daar nog wel een generatie overheen gaat. Ik vindt het ook niet gek waarom KPN de ADSL dienst niet winstgevend kan krijgen.... er wordt veels te veel geld weggegooid aan on-efficient werken.

alle diensten zijn in het begin niet winstgevend, van welke planeet kom je ????
Zo rooskleurig is het ook niet hoor in de VS
In amerika liggen de prijzen wel ff iets hoger zie hier maa eens http://specials.ft.com/wef2002/FT3WKDBK9XC.html

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 16:30 schreef achappey het volgende:

[..]

Heb je wel eens gehoord hoeveel mensen er lopen te klagen en ontevreden zijn over KPN en met name de bedrijfsvoering aldaar? Is dat de manier van winst maken? Een gezond normaal goed lopend bedrijf zorgt dat de klanten tevreden zijn en dat er diensten geleverd worden waar de vraag naar is (tenminste das mijn mening). Bovendien kan je een ADSL ook dienst ook rendabel verkopen.

Als KPN dat niet kan of wil doen moeten ze de ruimte bieden om andere bedrijven dat te laten doen maar dat hielden ze ook zo lang mogelijk tegen.

Als je dit gek vind, dan zal ik als ik jou was nooit een bedrijf beginnen

Sorry winst maken ok maar dan wel op een eerlijke manier.

Verwijderd

Sorry CheS maar ik heb toch wat opmerkingen. Het valt me nl. op dat je de hele tijd de reden van die problemen noemt maar dat je niet vrder denkt dat er ook oplossingen voor zijn. Ik zal een paar voorbeelden geven.

Mischien zijn er iets meer aanvragen mutaties bij mxstream.
Het lijkt me duidelijk dat je als bedrijf het niet aankan om mutaties snel en klantvriendelijk te verhelpen je wat moet doen aan de capaciteit. Of je zal minder aanvragen moeten honoreren zodat je de service aan bestaande klanten hoogwaardig kan houden.

Dit is het standaard proces bij een verhuizing, om de boel overzichtelijk te houden ( niet iedereen verhuist in het zelfde centrale gebied ) en om nou tig verschillende processen ervoor te maken.
"Ok, we doen als bedrijf niet moeilijk en maken niet teveel werk van om onze klanten op de juiste manier te bedienen."

Is dat de juiste mentaliteit cq. werkhouding?

Mischien denk je dat ie ook een schep in zijn auto heeft, btw hij hoeft maar een uur te wachten, daarna neemt de rayonmonteur ( verzorgt de verbindingen ) het over en komt deze binnen testen. Maar normaal gesproken schakelt ie automatisch om van analoog naar isdn ( soort switch in de cetrale)

Monteurs die werk bij de klant verzorgen mogen niet de centrale's en verdeelkasten in, geen bevoegdheid tot de hoofdverdelerruimtes en geen batch om de kasten buiten te ontgrendelen.

Vroeger kon het wel maar ja de OPTA staat het niet toe ivm oneerlijke concurentie. Er moet gewoon net als iedereen gewacht worden op de lijnen ed.
Als de monteurs niet de bevoegdheden hebben dan zou je de communicatie tussen de verschillende onderdelen moet optimaliseren zodat ze sneller samenwerking.

Ik kan zo nog wel een paar voorbeelden noemen. Het idee wat bij mij heerst mede uit mijn eigen ervaringen is dat er bij sommige medewerkers nog de oude mentaliteit heerst uit het "staatsbedrijf".

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 19:51 schreef achappey het volgende:
Sorry CheS maar ik heb toch wat opmerkingen. Het valt me nl. op dat je de hele tijd de reden van die problemen noemt maar dat je niet vrder denkt dat er ook oplossingen voor zijn. Ik zal een paar voorbeelden geven.
[..]

Het lijkt me duidelijk dat je als bedrijf het niet aankan om mutaties snel en klantvriendelijk te verhelpen je wat moet doen aan de capaciteit. Of je zal minder aanvragen moeten honoreren zodat je de service aan bestaande klanten hoogwaardig kan houden.
[..]
Je bekijkt het steeds van de negatieve kant, want er gaat meer goed als fout.

BBned levert geen telefonie en behoeft alleen maar een adsl poort te activeren, KPN heeft er veel meer werk aan om alles in de systemen in orde te maken. Als outsider is dit niet te snappen....

"Ok, we doen als bedrijf niet moeilijk en maken niet teveel werk van om onze klanten op de juiste manier te bedienen."

[..]
Daarom bestaan er processen en hier dienen de medewerkers zich aan te houden anders wordt het een zooitje en ook de nota's moeten de deur uit. Dat dit de boel vertraagd is een bijkomend probleem.

Als de monteurs niet de bevoegdheden hebben dan zou je de communicatie tussen de verschillende onderdelen moet optimaliseren zodat ze sneller samenwerking.

Je hebt of niet goed gelezen of je begrijpt het niet. Het aansluitnet mag kpn monteurs van andere bedrijfsonderdelen geen voorkeurspositie geven, deze hebben ook een 0800 nummer voor indienstellingen ed. OPTA besluit
Aansluitnet levert net zo snel ( soms sneller lijnen aan concurenten dan aan eigen bedrijfsonderdelen)

Bij de afdeling waar ik voor werk hebben we er ook last van helaas.

Dit was vroeger anders, toen kon er nog wat gerommeld worden tussendoor en kon ik zelf de hoofdverdelers en kasten in.

Ik kan zo nog wel een paar voorbeelden noemen. Het idee wat bij mij heerst mede uit mijn eigen ervaringen is dat er bij sommige medewerkers nog de oude mentaliteit heerst uit het "staatsbedrijf".

• d-Frag
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op maandag 04 februari 2002 19:51 schreef achappey het volgende:
Uitbreiden is geen optie, vooral het juiste technische personeel is er niet van het ene op het andere moment.
Verder zit je dan over 2 jaar weer met afdelingen die je voor 70% moet wegsanneren.
Hoe bot het ook mag zijn, een consument krijgt over het algemeen (de fouten daargelaten) de service waar voor betaald wordt.
Dat dit niet het servicelevel is welke door mensen verwacht wordt is een ander verhaal.
Je kan nu eenmaal niet dedicated een accountmanager en een engineer op elke adsl/telefoonaansluiting zetten daar zijn ze nu eenmaal te duur voor.
Ches heeft hier al antwoord op gegeven, je kan het wel willen maar de realiteit is dat het domweg niet altijd mag.
Leef je uit, ongetwijfeld heb jij redenen om niet tevreden te zijn met KPN.
Maar ik ben wel benieuwd waar je deze mening van 'staatsbedrijf mentaliteit' vandaan haalt.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Leef je uit, ongetwijfeld heb jij redenen om niet tevreden te zijn met KPN.
Maar ik ben wel benieuwd waar je deze mening van 'staatsbedrijf mentaliteit' vandaan haalt.
Het is een bekend probleem dat sommige medewerkers problemen hebben met het omschakelen van een overheidsinstelling naar een commercieel bedrijf. Het is trouwens ook helemaal niet raar hoor, want het zijn 2 compleet andere culturen die je niet met een knopje omzet.

Ik heb dat bij KPN gemerkt door houding tegenover klanten en ook op GOT merk ik dat een beetje bij bovenstaande posts. Zo ging het ook over het feit dat een verhuizing 8 weken duurde. Ik had daar een opmerking van CheS verwacht zoiets van. "Dat is een bekend probleem en KPN is ermee bezig om die dienstverlening te verbeteren of te optimaliseren op dat gebied". Maar in plaats daarvan krijg je een antwoord als: "BBned levert geen telefonie en behoeft alleen maar een adsl poort te activeren, KPN heeft er veel meer werk aan om alles in de systemen in orde te maken. Als outsider is dit niet te snappen....". Met andere woorden, zo slecht is het niet. We hebben het drukker dan de concurrent -> dat kan nooit slechtere dienstverlening rechtvaardigen in mijn ogen.

Nog een reactie van CheS:
"Daarom bestaan er processen en hier dienen de medewerkers zich aan te houden anders wordt het een zooitje en ook de nota's moeten de deur uit. Dat dit de boel vertraagd is een bijkomend probleem."
Hij erkend dat iets een probleem is maar hij geeft mij niet het idee dat KPN er ook wat aan doet. Problemen zijn er om opgelost te worden en dienen niet zomaar geaccepteerd en geslikt te worden lijkt mij.

Daarom maakte ik dus een vergelijking met het oude staatsbedrijf.

Verwijderd

Mijn mening over de kpn in het algemeen is toch wel dat de kpn een autoritaire houding aan neemt.
En dat is toch wel wat de meeste mensen tegen staat. Ik vind ook dat de kpn van die geintjes flikt die niet door de beugel kunnen. Eerst goed reclame maken he, voor voicemail en als iedereen dan hun antwoord app. heeft weggedaan dan in ene geld vragen. Dat vind ik verneukeretief.

Dit doen ze ook met ADSL eerst goed veel mensen werven en dan gewoon bijna met 25% de prijs op drijven. Dit soort streken vind ik gewoon arrogant. Deze uitstraling is gewoon autoritair en dat wil de consument niet.

Maar ja daar denkt de kpn niet over na he. Want voorheen hadden ze een monopoly positie en dat gaat gelukkig nu langzaam weg. Dan raakt de kpn ook weer eens met beide benen de grond. Gelukkig heb ik kabel. :)

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 08:17 schreef CheS het volgende:
2 je hele loopbaan Geb. datum: 01 september 1974 |:(
zegt al genoeg denk ik zo, je komt net kijken man.
Eeurhh... ik kan het met je vinden dat zijn reactie nogal trollerig is, maar ik ben een maand jonger dan hem en heb bijna 5 jaar werkervaring op HBO-niveau. In die periode kan je je behoorlijk specialiseren, geloof me.
Ofwel, ik begrijp waarom je dit zegt maar het zou wel eens wat TE kort door de bocht kunnen zijn.

• bazs2000

bazs2000

Laat ik dan ook maar een duit in het bakje doen. :)
Op maandag 04 februari 2002 17:26 schreef maartena het volgende:
KPN heeft iets meer klanten, dus ook meer aanvragen.
Overgens betwijfel ik het feit dat een andere telco een aansluiting in 3 dagen kan leveren.
De onafhankelijke instantie (lees mijn eerdere posts) doet er 8 werkdagen over.
Minder kan niet.
Dit is ook simpel te verklaren.
Op het moment dat jij een aansluiting krijgt dan is er een SIPstift voor jouw in de centrale gereserveerd.
Mocht die centrale in die tussentijd volraken, dan betekent dat niet meer dan dat de SIPstiften op zijn.
En aangezien jij bij een verhuizing een andere SIPstift toegewezen moet krijgen betekent dat jij gewoon moet wachten.
Jouw oude SIPstift is vrijgekomen, zodoende dat er eenn ander aangesloten kan worden.
Deze bewuste collega moest zijn werk wel eerst afmaken, dat hij nog niet had gegeten is ook niet zijn schuld, hij regeld de planning niet, dat zijn de mensen die de orders aannemem, de monteur treft geen enkele blaam, hoe onlogisch dat ook klinkt.
De centrale is hier 500 meter vandaan, dus ik vroeg hem.... "kun je dat zelf niet?" Hij antwoorde.... "Jazeker, ik zit zelf regelmatig in de centrales maar ik MAG het niet." |:(
Dat is wel stom he, dat hij dat niet mag.
Hij is een rayonmonteur, dat wil niet zeggen dat hij maar eventjes voor een klant de centrale in mag duiken zonder een goedgekeurde opdracht.
Niet meteen iets als dom bestempelen A.U.B. een beetje begrip mag ook wel. :)
Hier geef ik jou gelijk in, dit had niet mogen gebeuren.
Dit had schriftelijk moeten gebeuren.
Hiervoor geld hetzelfde zoals ik net schreef.
Heerlijk zijn de geautomatiseerde systemen, gebeurt helaas weleens.
Het ene systeem is al aangepast maar het andere nog niet.
Hierdoor onstaan dan deze kromme situaties.
Ik heb hier dan ook niets aan toe te voegen. :P
En als je iedereen alles wilt laten doen, hoe was jij dan van plan dit te coördineren?
Het zou één grote onoverzichtelijke boel worden, immers doet iedereen alles, registratie is er dan bijna niet.
Lekker efficiënt, iedereen moet dan alles kunnen, en dus ook de nodige scholing hebben.
Het personeel zou te duur worden en de diensten daardoor duurder.
We hebben het over >100 afdelingen, het personeel zou dan >100 dingen moeten kunnen.
Mits er maar 1 order per dag afgehandeld moest worden.
Kortom, ook jij moet bij de KPN werken, dan zou alles veel efficiënter zijn en dan zou de KPN zelfs winst maken. :+

Verwijderd

Wat me opvalt is dat ik hier nog geen enkele KPN'er heb gezien die heeft gezegd dat die het erg vindt dat er zoveel negatieve reacties komen. Het lijkt mij niet echt fijn als ik voor een bedrijf werk om dan dit soort reacties te lezen erover.

De algehele tendens in dit topic is gewoon uit te leggen waarom iets zo lang duurt en maar te blijven zeggen dat het niet anders kan enzo.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 16:02 schreef achappey het volgende:
Wat me opvalt is dat ik hier nog geen enkele KPN'er heb gezien die heeft gezegd dat die het erg vindt dat er zoveel negatieve reacties komen. Het lijkt mij niet echt fijn als ik voor een bedrijf werk om dan dit soort reacties te lezen erover.

De algehele tendens in dit topic is gewoon uit te leggen waarom iets zo lang duurt en maar te blijven zeggen dat het niet anders kan enzo.
Als de negatieve reacties ook nog eens een beetje inhoud hadden ( lees goed onderbouwd ), dan is het wat anders.
Al die loze kreten ( eigenbelang vooral ) doen me niets.

Jullie blijven maar terugkomen op KPN als ex staatsbedijf terwijl ik je kan verzekeren dat er veelal mensen werken van de nieuwe generatie.

Jullie weten niet hoe alle systemen werken en processen lopen, maar geloven heilig dat jullie het beter zouden kunnen.

En aangezien jullie niets aannemen van verschillende KPN'ers over hoe alles in zijn werk gaat, wat moet ik dan nog meer zeggen......

De meeste willen zoveel mogelijk reacties uitlokken en beginnen al gelijk met @$#^%&*^@ KPN en KPN :r dit zegt voor mij al genoeg.

Ik probeer een forum te gebruiken om hulp te vragen en zo nodig hulp te bieden, niet om mijn gal te spuwen.........

Als dingen op een normale toon gevraagd worden, zouden er ook mensen zoals ik bereid zijn om eens te kijken of ik zou kunnen helpen met een probleem, als je weet hoe het werkt, dan weet je ook welke stappen er genomen moeten worden...

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Dank je wel voor de tip

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42

Crusader

Arc Nature

CheS, mijn complimenten voor je nuchtere reakties.
Zelf werk ik ook bij de KPN, al is het dan wel als AP-er en het valt mij ook op dat mensen zo ontzettend kunnen k*nkeren op KPN zonder daar echt goede redenen voor te hebben. In elk bedrijf gaat wel eens wat mis maar hoe opvallend is het (en vooral op GoT) dat als er ééntje roept hoe kl*te het allemaal wel niet is bij de KPN, dat dan meteen een hele horde erachteraan mee loopt te brullen.
Ik zie KPN als een organisatie waar veel gebeurd (in positieve én negatieve zin) maar dat toch goede bedoelingen heeft en ik heb het er goed naar mijn zin. En om een aantal mensen even uit de droom te helpen: het is absoluut geen ouwe-lullen organisatie waar het riekt naar ambtenarij, tenminste, zo ervaar ik dat.

En dat mag ook wel eens gezegd worden :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Als de negatieve reacties ook nog eens een beetje inhoud hadden ( lees goed onderbouwd ), dan is het wat anders.
Al die loze kreten ( eigenbelang vooral ) doen me niets.
Dus jullie vinden dat al dat gemekker op KPN gewoon de fout van de klant zelf is (eigenbelang) en dat er verder evenveel serieuse negatieve reacties komen op KPN als op andere (evengrote) bedrijven?

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Neem nou bijvoorbeeld ABN-AMRO als evengroot bedrijf. Is natuurlijk niet precies even groot, maar even voor het idee.
Vrijwel iedereen heeft een of meerdere produkten van KPN in huis of in zijn jaszak, maar kun je dat ook van de ABN-AMRO zeggen? Daarom hoor je minder klachten over ABN-AMRO, maar ze zijn er echt wel hoor. Wat dacht je van die security issue van HomeNet vorig jaar? Bovendien heb ik ook anderhalf jaar bij de ABN-AMRO gewerkt, ik weet dus wel een beetje waar ik het over heb.
Oh enne... UPC en Casema ofzo niet te vergeten natuurlijk.
Tuurlijk is het niet altijd de klant die schuldig is (meestal niet) maar niet iedereen heeft objectiviteit hoog in het vaandel staan maar laat de frustraties de vrije loop.

Verwijderd

Topicstarter
mijn topic heeft misschien iets te veel irritatie opgeleverd. Dat was zeker niet mijn bedoeling hoor mede got-ers.Wou er alleen maar op wijzen dat het super verkeerd kan lopen tijdens zon aanvraag. heb inmiddels enkele berichten gekregen van mijn vriend, dat het bij bbned verkeerd was gegaan.zijn aanvraag had zowieso niet naar kpn gestuurd mogen worden omdat bbned kan kijken of er adsl op de lijn zit.Maar kpn had zeker wel mogen melden dat ze de centrale niet konden omzetten i.v.m nog in de adminstratie staande mxstream verbinding.Mxstream verbinding is nog steeds actief terwijl hij het al 2 maanden niet meer heeft, zouden jullie kpners dat willen uitleggen.en mijn excuses voor de negatieve benadering van de mede got-ers was nogmaals niet de bedoeling, maarja het kan wel eens raar lopen.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 00:04 schreef dedoder het volgende:
...en mijn excuses voor de negatieve benadering van de mede got-ers was nogmaals niet de bedoeling...
Uuuh, we kunnen toch gewoon discusieren hier? Is toch nix mis mee? Zolang het maar geen geflame wordt! Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde mening zeg op de wereld dat zou saai worden. ;)

• Crusader

Crusader

Arc Nature

En zo zie je maar weer, ondanks de goede bedoelingen van dedoder kan een verhaal een sterk overdreven negatief karakter krijgen (NFI) waarbij frustratie de overhand heeft. Ik wil de fouten van KPN niet goedpraten maar nu dedoder erop terug kijkt zie je dat het toch net iets anders in elkaar zat dan uit de eerste postings bleek.
Maar goed, ben blij dat er nu schot in de zaak zit.

• bazs2000

bazs2000

Dedoder, mijn aanbod geld nog steeds.
Geef mij een telefoonnummer en ik zoek het een en ander uit.
Ik dacht eerst dat het een raar verhaaltje was maar als het blijkt dat er iets verkeerd is gegaan dan zal ik het uitzoeken.
Met een beetje geluk kan ik het fixen ook. :)

En wat betreft dit topic.

Ik vind dit een hele goede discussie.
Een aantal medewerkers van KPN die in een topic uitleg geven zodat het eea duidelijker is. :)

Verwijderd

Tjach, de manier van werken bij de KPN is wel bekend.

Personeel zelf kan er niks aan doen, dus flamen tegen hun heeft geen zin.

Als je het er niet mee eens bent, dan moet je gewoon KPN opzeggen.

Dit heb ik dan ook gedaan op alle gebieden (mobiele telefonie, vaste telefonie, data-lijnen).

Van mij krijgen ze geen geld meer.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 19:31

BertV

Handgemaakt

Dit heb ik dan ook gedaan op alle gebieden (mobiele telefonie, vaste telefonie, data-lijnen).

Van mij krijgen ze geen geld meer.
Amen... :)

(op de eweka huurlijn na dan, die nog steeds niet geleverd kan worden omdat KPN het lijntje bezet houdt)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 09:07 schreef BertV het volgende:

[..]

Amen... :)

(op de eweka huurlijn na dan, die nog steeds niet geleverd kan worden omdat KPN het lijntje bezet houdt)
is toch zo'n 100.000 € op jaar basis, dat zet natuurlijk iets meer zoden aan de dijk als prive :)

• BertV

BertV

Handgemaakt

Door mijn opzegging lopen ze ieder jaar een maandsalaris van zo'n irritantie helpdesk medewerker mis...

maar hee... als je zoveel schulden hebt kan dat er ook wel bij...

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 06 februari 2002 09:15 schreef BertV het volgende:
Door mijn opzegging lopen ze ieder jaar een maandsalaris van zo'n irritantie helpdesk medewerker mis...

maar hee... als je zoveel schulden hebt kan dat er ook wel bij...
Waar slaat dat nou weer op?
Dit topic ging in de eerste instantie over een opzeggingsprobleem.
En nu kom jij met een loos antwoord dat meer zegt over jou dan die 'irritante' helpdesk medewerker.

• BertV

BertV

Handgemaakt

Beroep: KPN-ner

bazs2000, ik weet uit ervaring dat als er eenmaal gerommel in een bedrijf is dat je weg moet zijn voordat ze jouw wegsturen.

stop met verdedigen (vriend van me werkt bij de KPN en zit nu al een maand thuis "on-hold" zonder werk)

Verwijderd

tjach, die helpdesk medewerkers kunnen er waarschijnlijk ook niks aan doen.

Kvind wel dat ze allemaal in hokjes denken daar, niemand weet van elkaar wat af.

Verwijderd

Ikzelf heb veel te maken met KPN. Ik ben een soort tussenpersoon tussen bedrijven die gaan verhuizen en op hun nieuwe plek een telefoonaansluiting, ISDN en of ADSL willen hebben. Nou is dat maar 5% van mijn werkzaamheden, maar doordat er zo verschrikkelijk veel fout gaat heb ik er bijna een dagtaak aan om KPN wakker te houden. Ik heb een klant die 8 maanden moest wachten op een ADSL verbinding. De betreffende installateur is geweest om ADSL te installeren maar kreeg het niet werkend. Deze man is de deur uit gegaan, zonder handtekening natuurlijk en sindsdien is er niemand meer geweest. Ik heb denk ik in deze 8 maanden tijd voor heel wat maandsalarissen gebeld naar de KPN voor dit probleem. Ook zijn er de nodige brieven de deur uit gegaan.

Nu inmiddels na bijna 10 maanden werkt nu eindelijk ADSL.

Dit is natuurlijk een kwestie die heel erg lang geduurd heeft. Maar zo heb ik meerdere klanten in een wat minder erge vorm maar toch zeer vervelend.

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 06 februari 2002 09:18 schreef BertV het volgende:
Beroep: KPN-ner

bazs2000, ik weet uit ervaring dat als er eenmaal gerommel in een bedrijf is dat je weg moet zijn voordat ze jouw wegsturen.

stop met verdedigen (vriend van me werkt bij de KPN en zit nu al een maand thuis "on-hold" zonder werk)
Dus. :?
Wat bij een vriend van jou zo is dat zal ook bij mij gebeuren?
Jij kent mijn achtergrond en functie binnen de KPN niet.
Jij kunt dus ook niet oordelen over het 'gerommel'.

Dit bewijst dat je niet weet waar je het over hebt.
Trouwens, als ik het bedrijf en de daarbij behorende collega's wil verdedigen dan doe ik dat.

Het zou raar zijn als ik de hele KPN met alles dat erbij hoort zou afkraken.
Maarja, jij zou dit liever zien volgens mij....

P.S,

Kun je nu weer on-topic posten? :P

• BertV

BertV

Handgemaakt

Kun je nu weer on-topic posten?
Ohja, tuurlijk jongen:
Kijk uit voor de KPN :P

Verwijderd

Het lijkt wel of KPN voor de eerste keer ons niet heeft tegen gewerkt.

Ze gingen zelfs gelijk kijken waar de fout in het sloop proces zat.

KPN petje af :)

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 00:04

Froggy

...

Op woensdag 06 februari 2002 09:51 schreef Afketser het volgende:
Ik heb een klant die 8 maanden moest wachten op een ADSL verbinding. Ik heb denk ik in deze 8 maanden tijd voor heel wat maandsalarissen gebeld naar de KPN voor dit probleem.
Tip: Bel eens 0800-mxstream. GRATIS!

iRacing

Pagina: 1