Laat ik dan ook maar een duit in het bakje doen.

Op maandag 04 februari 2002 17:26 schreef maartena het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom een MXStream aansluiting verhuizen op dezelfde centrale ong. 8 weken kost, en een BBNed aansluiten op diezelfde centrale maar 3 werkdagen verhuistijd kost.....
KPN heeft iets meer klanten, dus ook meer aanvragen.
Overgens betwijfel ik het feit dat een andere telco een aansluiting in 3 dagen kan leveren.
De onafhankelijke instantie (lees mijn eerdere posts) doet er 8 werkdagen over.
Minder kan
niet.
Ook leuk is dat een vriend van me verhuisde van een huur naar een koopwoning 1 straat verderop en op dezelfde centrale bleef. Het ging hier echter om een "volle" centrale, en zijn stekker werd eruit getrokken, en een nieuwe aanvraag werd geplaatst (zo gaat dat bij de KPN). Een slimme KPN-er merkte op dat er een plekkie vrij was in de centrale en heeft een NIEUWE klant aangesloten. De verhuisde vriend kreeg dus te horen dat de centrale VOL zat, en hij kon naar zijn ADSL fluiten. Tis niet zo gek dat ie maar weer een Kabelmodem heeft genomen.....
Dit is ook simpel te verklaren.
Op het moment dat jij een aansluiting krijgt dan is er een SIPstift voor jouw in de centrale gereserveerd.
Mocht die centrale in die tussentijd volraken, dan betekent dat niet meer dan dat de SIPstiften op zijn.
En aangezien jij bij een verhuizing een andere SIPstift toegewezen moet krijgen betekent dat jij gewoon moet wachten.
Jouw oude SIPstift is vrijgekomen, zodoende dat er eenn ander aangesloten kan worden.
Ook mooi vindt ik dat bij mij thuis de ISDN aansluiter om 09:30 langs kwam, en binnen 20 minuten een NT1, Quattrovox etc. aan de muur had gezet en heel netjes alles heeft aangesloten en netjes afgewerkt.... Om vervolgens tot 13:10!!!! moest wachten tot zijn collega de analoge lijn in de centrale kwam omsteken. De bewuste collega had nog werk in een naburige plaats, en wilde ook graag nog even lunchen als het kon.
Deze bewuste collega moest zijn werk wel eerst afmaken, dat hij nog niet had gegeten is ook niet zijn schuld, hij regeld de planning niet, dat zijn de mensen die de orders aannemem, de monteur treft geen enkele blaam, hoe onlogisch dat ook klinkt.
De centrale is hier 500 meter vandaan, dus ik vroeg hem.... "kun je dat zelf niet?" Hij antwoorde.... "Jazeker, ik zit zelf regelmatig in de centrales maar ik
MAG het niet."

Dat is wel stom he, dat hij dat niet mag.
Hij is een rayonmonteur, dat wil niet zeggen dat hij maar eventjes voor een klant de centrale in mag duiken zonder een goedgekeurde opdracht.
Niet meteen iets als dom bestempelen A.U.B. een beetje begrip mag ook wel.

Nog iets leuks.... ik heb van de week gebeld om mijn ISDN totaal op te zeggen (ik vertrek naar de USA) en dat kon gewoon TELEFONISCH! In eerste instantie was ik heel erg tevreden, want dat scheelt weer een brief schrijven.... Ik moest een adres opgeven waar de allerlaatste rekening heen kon, en gaf het adres van mijn ouders op. Ik gaf wel duidelijk aan dat tot April alle communicatie naar mijn huidige adres kon.
Hier geef ik jou gelijk in, dit had niet mogen gebeuren.
Dit had schriftelijk moeten gebeuren.
Ze hebben dus de bevestiging naar mijn OUDERS gestuurd! Nu is dat voor mij niet erg, want mijn ouders wisten er uiteraard van. Dat betekend dus dat iedere jan-lul een telefoonaansluiting van iemand anders kan opzeggen, en een willekeurig adres kan opgeven met de bevestiging. In theorie had ik dus niets kunnen afweten van de afsluiting, en ik heb nou niet zoveel vertrouwen in de KPN dat ik binnen een dag weer telefoon heb als het eenmaal is afgesloten

Hiervoor geld hetzelfde zoals ik net schreef.
Ik heb niet zulke geweldige ervaringen met de KPN....na de verhuizing van mijn ISDN lijn flikten ze het ook nog eens een keer om de rekeningen 6 maanden lang naar mijn oude adres te sturen (en ook in de nieuwe telefoongids fout te drukken) terwijl als ik de envelop openmaakte (die ik gelukkig van de nieuwe bewoner kreeg) het wel ging om de aansluiting op mijn nieuwe adres.... nu vraag ik je

Heerlijk zijn de geautomatiseerde systemen, gebeurt helaas weleens.
Het ene systeem is al aangepast maar het andere nog niet.
Hierdoor onstaan dan deze kromme situaties.
Ik heb hier dan ook niets aan toe te voegen.

Ik heb het idee dat er bij de KPN gewoon nog sprake is van wat ik de "ambtelijke hokjesgeest" noem... waar niemand initiatief durft te nemen, en niemand verantwoordelijkheid durft te nemen voor een andere afdeling. De kabellegger legt kabels, de centrale man doet centrales, en de telefoonaansluiter sluit telefoons aan. Het lijkt me wat efficienter om ook meteen maar wat andere werkzaamheden in 1 keer te doen zodat je er klaar mee bent.
En als je iedereen alles wilt laten doen, hoe was jij dan van plan dit te coördineren?
Het zou één grote onoverzichtelijke boel worden, immers doet iedereen alles, registratie is er dan bijna niet.
Lekker efficiënt, iedereen moet dan alles kunnen, en dus ook de nodige scholing hebben.
Het personeel zou te duur worden en de diensten daardoor duurder.
We hebben het over >100 afdelingen, het personeel zou dan >100 dingen moeten kunnen.
Ik weet dat het TECHNISCH gezien mogelijk is voor 1 man, om op 1 geplande dag een compleet werkende ADSL aansluiting op te leveren, waarbij opdezelfde dag eerst de lijntest wordt gedaan en daarmee de beslissing valt of het wel of niet kan. 1 man kan dit allemaal doen. Maar nee, de KPN doet een lijntest, en dan komt het ONDEROP de stapel van het volgende hokje. In theorie kun je binnen een week een werkende DSL aansluiting opleveren. Aanvraag, aansluiting en het account aanmaken door de provider. In de VS werkt het al zo, maar die zijn natuurlijk wat concurrentie gewend.
Mits er maar 1 order per dag afgehandeld moest worden.
Nu de KPN nog.... maar ik ben bang dat daar nog wel een generatie overheen gaat. Ik vindt het ook niet gek waarom KPN de ADSL dienst niet winstgevend kan krijgen.... er wordt veels te veel geld weggegooid aan on-efficient werken.
Kortom, ook jij moet bij de KPN werken, dan zou alles veel efficiënter zijn en dan zou de KPN zelfs winst maken.