Surround/EAX uit hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Ik had een vraagje over surround geluid uit een hoofdtelefoon via de computer. Ik heb nu een Audigy kaart met 4 speakers en een subwoofer, maar dat setje wil ik gaan vervangen. Omdat ik nogal wat klachten krijg over het volume van mijn computertje zat ik naar een hoofdtelefoon met SRS te kijken.

Als je dit op een DVD speler aansluit krijg je best redelijk surround geluid (minder als een mooie DTS set zoals ik nu heb staan, maarja, da's logisch) maar krijg je met een computer en een Audigy geluidskaart nou ook surround uit zo'n SRS telefoon?

Of kan dat zowiezo niet uit een hoofdtelefoon via een computer, of moet ik naar een ander soort hoofdtelefoon gaan kijken? Of toch maar weer gewoon 4 speakertjes?

Het gaat mij dus alleen om effecten tijdens games, DVD kijken doe ik een verdieping hoger met een Denon reciever dus dat hoef ik op de computer niet ook nog mooi te kunnen.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
*schop*

niemand een idee? Ik kan wel topics vinden over A3D, maar het gaat mij dus om een fourpointsurround emulatie..

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 11:01 schreef LordLynx het volgende:
*schop*

niemand een idee? Ik kan wel topics vinden over A3D, maar het gaat mij dus om een fourpointsurround emulatie..
Ik heb een Sennheiser HD-580 en daar komt op een sblive met een kenwood versterker een behoorlijk surround geluid uit. Vooral met dolby headphone die in de laatste power en win dvd versies zit.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik heb een goedkope philips hoofdtelefoon (bedekt het gehele oor, mbv een soort kap), een sblive en ik hoor tijdens spellen heel goed of iemand linksvoor, linksachter, rechtsvoor of rechtsachter staat. Volgens mij heb je daar dus geen speciale hoofdtelefoon voor nodig.

MechWarrior || Monsters Game

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Voor zover ik weet geeft alleen A3D de mogelijkheid om via je hoofdtelefoon echt surround geluid te horen. Voor EAX heb je gewoon 4 speakers nodig. But correct me if I'm wrong...