[newbie] Vaag Mandrake 8.1 cd vast houdt probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
Ik heb dus vandaag eindelijk Mandrake geinstalled,
maar nu wou ik internet gaan delen, dan staat er bij Mandrake Controlecentrum 0.70 bij internet delen: tot op heden nooit geconfigureerd, klik op configureer
Dus ik doe dat volgende, volgende, vervolgens wil die iets gaan installen vanaf cd, hij wil cd 2, die doe ik erin na een paar second wil die cd 1, MAAR IK KRIJG DE CD (cd 2) ER NIET UIT!!! (knopje geeft geen reactie), opnieuw opstarten dan maar, cd knopje checken, die is okay, maar weer t zelfde probleem bij installeren van internet delen.

ik heb een plextor 12x

Verwijderd

De cdrom-speler unmounten wil wel eens helpen ;)

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
"umount /mnt/cdrom "op de commando-regel, als je een newbie bent. ;)

Verwijderd

Ik neem aan dat je de CD kunt unmounten met een knopje op de desktop in Mandrake?

Ik zou het vreemd vinden van Mandrake als dat niet kan namelijk. Dan hoef je niet meteen lastig te doen met console dingetjes ;)

• Otacon
heeft gewerkt, thx, maar nog 1 vraagje, wat houdt het unmounten eigenlijk in?

Verwijderd

[topic=163843]
Daarin staat een heel stuk over mounten ;)

Het betekent dat je eigenlijk apparaten (of partities op een schijf, netwerkshares etc) koppelt (mounten = vastmaken) aan een directory op je harde schijf :)

Zolang die kopeling tussen de cdrom en je harde-schijf er is, kan je cdrom-speler niet open :)

Vandaar dat je eerst die koppeling los moet halen ;)

Verwijderd

mandrake werkt toch met automount :? dan hoef je niet te (un)mounten..... :? :? :?

• Otacon
thx!!!

btw voor beelzebubu; normaal doet ie dat ook, maar tijdens die install niet

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op woensdag 30 januari 2002 21:43 schreef Otacon het volgende:
thx!!!

btw voor beelzebubu; normaal doet ie dat ook, maar tijdens die install niet
Normaal dus wel (ook tijdens install).
Op het momment dat mandrake een pakket van cd1 nodig heeft als je van cd2 aan het instaleren bent gooit mandrake (als het goed is) zelf de cd lade open en vraagt om cd1 (hier nooit anders meegemaakt)

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 19:26 schreef beelzebubu het volgende:
mandrake werkt toch met automount :? dan hoef je niet te (un)mounten..... :? :? :?
Ik las laatst in een post van iemand dat het pas kan met een kernel die na die van 8.1 kwam. Dus dat je dan een nieuwe kernel moet compilen..

Verwijderd

Ik heb een tijdje gleden ook mandrake 8.1 gekocht maar is het verstandig die te instaleren of zal ik een andere doen (ik heb geen ervaring met linux maar ik ben aan het leren) :P .... een maat van me heeft debian en redhead maar daar zat ik ook al aan te twijfelen of ik die zal doen..
iemand met ervaring aub een reactie
bedankt

Verwijderd

korngast: daar hebben we de FAQ voor. Daar kan je op je gemak het een en ander nalezen over distributies.
Als je er dan niet uit komt dan is er nog de link naar het zogenaamde "welke distro moet ik nemen" topic.

Kom je er dan nog niet uit, dan kan je bovenstaande vraag in dat topic herhalen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.