Aap!
uhh, iets specifieker??
Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
txt veranderen?
blok erover heen en opnieuw typen?!
blok erover heen en opnieuw typen?!
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Als het een PSD is en de tekst staat nog ongerasterized op een eigen layer kan het door met de tekst-tool in de tekst te klikken, anders niet.
en ik heb zo'n gevoel dat hij er niets van snapt...
http://photoshop.pagina.nl
http://photoshop.pagina.nl
hangt ervan af, als die tekst al gerasterized is, dus niet langer meer als 'vector' is opgeslagen in de psd, dan kan je er weinig mee -> zorg dat je het weg kan krijgen door de layer waarop het plaatje staat de text te deleten, of als het op een bitmap staat zorg dat je het weg kan krijgen door de clone tool te gebruiken of blur het subtiel weg. De volgende stap is dan om die fout niet nog een keer te maken en de text opnieuw te typen met de letter tool, waardoor je het dit keer wel als vector opslaat en zeker niet rastarized.Op woensdag 30 januari 2002 18:59 schreef --boothill-- het volgende:
Ik heb een plaatje in fotoshop, en ik wil een tekst die in dat plaatje staan in een eigen tekst, kan dat?
En zo ja..hoe?(uiteraard)
Thanks!
overigens zouden meer werkwoorden in het vervolg zouden resulteren tot meer duidelijkheid
Het probleem is, de tekst is geel, en staat vlak onder een plaatje, en staat schuin...Van die tekst wil ik een eigen tekst maken....Wat beter bij het plaatje past...
Aap!
Dat is dan nog een goed werkbare situatie. Als er vlak onder de text nog een plaatje staat, raad ik je aan om even een layer erboven te werken, door een nieuwe layer te creeeren die boven de 'probleem' layer zit. Type vervolgens je text, op precies de juiste positie, desnoods nudge je een beetje bij zodat het er precies boven op zit. Rastarize de text dan vervolgens, en hou ctrl ingedrukt en click op de layer waar je nieuwe zojuist ingetikte text staat. Als het goed is heeft photoshop nu automagisch je text geselecteerd, klik er nu met de rechtermuisknop op en kies voor "free transform"->"skew" en maak het zo schuin als je wil. Pak vervolgens de box-select tool en selecteer de oude text waar je vanaf wil zijn en ram op delete, vergeet hierbij niet op de juiste layer te staanOp woensdag 30 januari 2002 19:08 schreef --boothill-- het volgende:
Het probleem is, de tekst is geel, en staat vlak onder een plaatje, en staat schuin...Van die tekst wil ik een eigen tekst maken....Wat beter bij het plaatje past...
oude text weghalen, als het gerasterd is en dat neem ik aan van wel. Nieuwe text typen en roteren (dus niet gaan rasteren en dan roteren ofzo!)Op woensdag 30 januari 2002 19:08 schreef --boothill-- het volgende:
/edit
heu, ok schuin & schuin. met skew maak je dus italic-like, met roteren daai je het geheel...
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Pagina: 1