pctv rave geeft geen beeld ( in gebruik)

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46
Kheb net een PCTV rave geinstalleerd... en steeds als ik die viewer sluit en weer start geeft ie deze error:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/v.d.berk/ingebruik.jpg

waarna ik mijn pc opnieuw op moet starten voor een beetje beeld...

Ik heb het net allemaal opnieuw geinstalleerd ... en nu geeft ie die error meteen al aan, geen tv voor mij dus :(

Ik draai Win2k, DX 8.1 en heb nog een webcam die ook gebruikt maakt van twain...
maar als ik van twain source wissel geeft ie die fout nog steeds...

ook programma's als fotosjop en virtualdub geven de fout dattie al in gebruik is...

Wie kan mij helpen?

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

welk programma heb je hiervoor gerbuigkt met je TV? capture proggie of de TV software zelf?
het lijkt erop dat er een programma is dat je hiervoor hebt gebruikt dat niet goed is afgesloten en de kaart nog in gebruik heeft...

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• KeRsTmAnNeKe
TV Software van Pinnacle zelf...
"PCTV Vision"

Laatste versie (4.02)

En die error krijg ik nu al meteen na een reboot... lijkt me stug dat ik et dan niet goed heb afgesloten ofzo.

Verwijderd

we hebben het hier ook, met de pctv pro dan, op 2 computers(we hebben er 2, idioot maar waar....) nog nix op gevonden :(

Verwijderd

jah, ik heb het altijd na een week oid als ik m net geinstalleerd heb, als ik de drivers daarna op nieuw heb geinstalld geen problemen meer

• KeRsTmAnNeKe
Heb ze net opnieuw geinstalleerd

had gewoon beeld... ff afgezet omdat ik ging gamen

toen ik em aan wou zetten, dezelfde melding... :(

Verwijderd

Je moet altijd, als je ook andere twain-devices hebt, die als eerste installeren.
En als je dus webcam, scanner, e.d. hebt geinstalleerd, dan pas die pctv drivers installen. :)

• KeRsTmAnNeKe
Op donderdag 31 januari 2002 14:03 schreef KIP het volgende:
Je moet altijd, als je ook andere twain-devices hebt, die als eerste installeren.
En als je dus webcam, scanner, e.d. hebt geinstalleerd, dan pas die pctv drivers installen. :)
Was ook... webcam is al paar weken geinstalleerd... gisteren heb ik die pctv rave pas geinstalleerd

• KeRsTmAnNeKe
Uh, welke programma's draait dat ding allemaal....

kan ze dan zo sluiten met taakplanner of hoe dat ooko in et nl heet

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

had dit probje ook, maar je kunt het beste ff de patch downloaden en goed de instructies opvolgen (dus eerst patch installeren, dan kaart pas in pc) bij mij heeft het goed gewerkt, succes

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• KeRsTmAnNeKe
Op donderdag 31 januari 2002 21:31 schreef igg het volgende:
had dit probje ook, maar je kunt het beste ff de patch downloaden en goed de instructies opvolgen (dus eerst patch installeren, dan kaart pas in pc) bij mij heeft het goed gewerkt, succes
Geprobeert, maar geen suc6 ...

Verwijderd

ik heb dit probleem ook al maanden. Mijn computer teruggebracht kreeg een nieuwe mobo. Mijn bios hebben ze compleet weer overnieuw ingesteld en nog doet iet pctv het niet. Krijg psies dezelfde melding. Ik heb win xp en dacht eraan om win2000 maar weer erop te zetten. Nu na veel lopen kloten krijg ik eindelijk nog een melding en wel een runtime error dus weer helemaal terug bij af. In de winkel hebben ze pctv een keer aan de praat gekregen maar toen ik thuis kwam hoog uit een half uurtje zonder geluid, toen was het over. Inmiddels doet wel mijn teletekst het maar ja daar zit nou niet echt op te wachten. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. In ben blij dat ik iig niet de enige ben met dit probleem. Maar dit moet op te lossen zijn.
ik baal hier als een stekker van. Oh ja ik dacht ook nog dat misschien weer maar mijn bios moest gaan opdaten ivm het geluid. Een conflict misschien tussen mijn mobo en geluidskaart, maar ja dat heeft weer nix met beelden te maken. Ik weet het niet meer :?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb het probleem ook. Het vreemde is, dat het alleen optreed als ik hem met ALT+F4 afsluit. Als ik hem (gewoon) met het bekende kruisje rechtsboven afsluit, dan kan ik hem wel gewoon starten....kan iemand dit bevestigen?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

ik had dit ook vaak.

OPlossing: uit je systeem halen, alle drivers deinstalleren, dan booten zonder kaart en drivers, dan weer uit zetten, kaart terug proppen, drivers installeren en als het goed is is het dan voorbij, was bij mij wel het geval.

succes

Verwijderd

ej! :P

ik heb een gewone PCTV en die drivers en PCTV Vision zijn idd gewoon buggy. Zelfs onder Win98se zijn bepaalde combinaties (bijv. met webcam) goed voor bizarre crashes. |:(

Ik doe altijd op een verse installatie van windows eerst de TV-tuner en daarna pas de webcam/scanner o.i.d.

Zo is de PCTV het eerste apparaat wat aangesproken wordt in de PCTV Vision en het probleem is daarna niet meer voorgekomen :Y)

Ik moet trouwens zeggen dat die 4.02 patch bij mij meer kwaad doet dan goed, daarom blijf ik lekker onder 4.01 draaien... misschien is dit bij jou anders, maar ik wou het toch ff melden! ;)

• KeRsTmAnNeKe
ej, tis opgelost... beetje dan...

omdat windows iedere keer met een blauw scherm startte heb ik em opnieuw geinstalleerd... en nu doettie et goed
Pagina: 1