[winroute] Wel internet / geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:38
Hoi,

we hebben speciaal een computer ingericht om internet te delen. ( Cyrix 120mhz 64mb 850mb HD )
Op deze PC Windows 98 SE gezet (nieuwste beveiligings update's ) en Winroute Pro ( inclusief crack ).

De 1ste PC die we aansloten werkte meteen!
De 2de PC kan gewoon het hele netwerk zien en ook de server benaderen ( halen en schrijven ) Maar krijgt het niet voor elkaar om standaard via Internet-wizzard het internet op te komen :(

Zelfs Windows ME al op die PC opnieuw geinstalleerd!
En eerst werkte het wel ( toen we nog een gewone PC desktop hadden draaien om internet te sharen )

We zijn helemaal radeloos!

-Search bracht geen uitkomst-

American Express vraagbaak

• Stinger_Ventura
Wat ik nog even kwijt moet,

Het vreemde is dat onder de DHCP server van winroute met de DNS/Lease etc etc etc NIET de pc staat die WEL internet heeft en de pc die GEEN internet heeft er wel staat met PC naam, hardware adress en lease tijd enz.

Dat moet toch andersom zijn?

Verwijderd

stel: pc die niet kan internetten:
Deze heeft een ip gekregen van de winroute machine. Misschien heeft deze computer de verkeerde instellingen wel overgenomen van de winroute machine. (kloppen de ip adressen van de dhcp server zoals de gateway en dns)

Heeft die pc die wel kan internetten geen dhcp aan staan, en toevallig wel de goede ip nummers e.d heeft?

1. Neem eerst eens de ip gegevens over van pc1. En vul deze in op de pc die niet kan internetten. Werkt het nu wel???

2. Controleer de dhcp server van winroute op foutieve instellingen

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
Had je misschien toch beter Smoothwall kunnen kiezen :? ;)

ff serieus. Zoals Martijn al zei: Controleer de instellingen van de DHCP Server voor WinRoute.

en he.... Dat mag niet he? crackjes gebruiken :+

• Stinger_Ventura
Op woensdag 30 januari 2002 19:24 schreef maartenb het volgende:
Had je misschien toch beter Smoothwall kunnen kiezen :? ;)

ff serieus. Zoals Martijn al zei: Controleer de instellingen van de DHCP Server voor WinRoute.

en he.... Dat mag niet he? crackjes gebruiken :+
Het was niet mijn keuze om te bepalen meer wel OS er op kon.
Toen ik aanwkam zat 98 er al op.

Hoe kan ik de instellingen checken van de DHCP server?! ik zou nl. niet weten wat er anders kan!? Het zijn maar een paar gegevens.
En als ik die verander dan heb ik volgens mij helemaal geen internet meer op PC1

• Stinger_Ventura
Owh ja..

Der is nog een 3rde PC, maar die heeft net een flinke virus aanval gekregen.

Die staat nu ook bij het lijstje van PC's in winroute ( dus IP/hardware adres en lease ) en heeft half internet.

Als ik IE6 wil starten op dat ding doet hij een tijdje niets waarna hij opeens met een foutmelding komt ( couldn't finde c://xxx/xxx/xxx/xx/xxxx.HTML ) en daarna kan je wel wat intypen maar vind hij niets.

Als ik Kaazaa aanzet dan kan ik wel via die PC het internet op als ik zoek naar bestanden.
Heel vreemd.

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 20:53 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Owh ja..

Als ik Kaazaa aanzet dan kan ik wel via die PC het internet op als ik zoek naar bestanden.
Heel vreemd.
dns probleempje. Check deze instellingen.
Pagina: 1