Toon posts:

[suggestie] faq-site naast GoT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me op dat er steeds meer 'domme/luie vragen' worden gesteld op got. Het kan ook zijn dat ik me er vaker aan erger maar het is duidelijk dat de mentaliteit van de vooral nieuwe users aan het verslechteren is. Waar dat aan ligt maakt mij verder niet uit (al vind ik het wel erg |:( ). Dat de search van GoT minder wordt gebruikt kan ik me wel een beetje voorstellen want als je op een beetje te algemeen woord zoekt krijg je zo 20+ topics als resultaat en zeker als die ook nog wat langer zijn dan kost het wel veel tijd om je antwoord daarin te vinden. Verder is een forum geen ideale plaats om faqs neer te zetten, of het worden erg lange faqs of een berg sticky topics en geen van beide is handig.
Ten tweede vind ik het jammer dat veel initiatieven van users door tijdgebrek of doordat er te weinig users aan meewerken uiteindelijk weinig van terecht komt. Hierbij doel ik op users die zelf een faq/guide hebben gemaakt of zoiets als een codebase en dergelijke.
Dus waarom kan er geen site naast got worden gemaakt waaraan iedere GoTer iets aan kan toevoegen natuurlijk wel met enige controle daarop.

Hier een lijst met dingen die op een ondersteunende site voor Got passen:
*faq/guides/howto (vooral die user zelf zijn gemaakt)
*lijst van nuttige links
*verzameling eigengemaakte scripts (een soort codebase)
*stappenplannen voor het oplossen van veel voorkomende problemen
*lijst van goede boeken
*verzameling van plaatjes zodat iedereen op GoT kan linken naar plaatjes die de uitleg kunnen verduidelijken
*lijst van bekende bugs van soft- en hardware met de oplossing daarvoor erbij.
*verzameling van schemas voor ocm
*nog vele andere dingen

Dit alles netje in categorieen ingedeeld en voorzien van een simpele en goede search. Het voordeel van om dit aan GoT te koppelen is dat het niet afhankelijk is van een van de tijd en motivatie van een paar personen. Er zijn genoeg mensen op GoT die graag iets meer willen doen voor GoT. Hoewel zo'n site veel werk is, denk ik dat dat het niveau op de lange termijn kan verbeteren doordat iedereen kan beschikken over een grote hoeveelheid basiskennis. Faq-site klinkt slecht maar ik kon zo gauw even niks beters bedenken.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je bedoelt een knowledge base?

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Veel dingen staat letterlijk in de search. Als een user daar al niet kijkt kan ik mij niet echt voorstellen dat hij dan wel op zo'n plaats gaat kijken. Verder verwacht ik dat veel van die FAQ's niet echt van super hoog nivo zullen zijn. Erg basic (computer idee nivo?). Om nou een forum met dingen op minder nivo te creeeren lijkt me ook weer zoiets. Zijn daar al niet zat forums voor :?

Verwijderd

Topicstarter
.
Op woensdag 30 januari 2002 18:39 schreef Nielsz het volgende:
Je bedoelt een knowledge base?
zoiets ja
zoiet maar dan alleen maar als aanvulling op GoT.
Op woensdag 30 januari 2002 18:41 schreef OProg het volgende:
Verder verwacht ik dat veel van die FAQ's niet echt van super hoog nivo zullen zijn. Erg basic (computer idee nivo?). Om nou een forum met dingen op minder nivo te creeeren lijkt me ook weer zoiets. Zijn daar al niet zat forums voor :?
Het is ook niet de bedoeling dat het nivo laag wordt maar wel begrijpbaar voor de nog niet ervaren tweaker.

Ik heb op het idee gekomen omdat er aan veel nuttige sites en dergelijke wordt begonnen door tweakers maar het niet wordt afgemaakt of dat het resultaat bijna door niemand wordt gezien terwijl het best nuttig voor de andere tweakers. En dat vindt ik een beetje zonde dus waarom niet de boel koppelen?

• Zorg
  • Laatst online: 23:06
ik denk dat het ID van de FAQ ergens anders plaatsen niet eens zo gek is...GoT beschikt over zo`n 50! F.A.Q en andere sticky topics

nu moet je iedereen door verwijzen naar een aparte F.A.Q. wat je dan kan doen door middel van 1 pagina..

wordt hierdoor makkelijker voor de nieuwkomers omdat ze gewoon 1 pagina hoeven te bekijken (wat inmiddels gelijk staat als een boek van 150 blz)

wordt hierdoor makkelijker voor de wat langer geregistreerden om anderen erop te wijzen...hoeft niet meer in die F.A.Q die je boven dat forum vind etc etc

just my 2 cents :)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 10:17 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
In het Mededelingen forum staan alle faq's op een rijtje

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

FF dit snel in elkaar geflanst. Links komen nog, net als wat andere verbeteringen. Andere suggesties welkom natuurlijk :+

x

[ Voor 27% gewijzigd door zeef op 24-02-2015 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 21:31 schreef Slarioux het volgende:
FF dit snel in elkaar geflanst. Links komen nog, net als wat andere verbeteringen. Andere suggesties welkom natuurlijk :+

x
Alle faqs netje op 1 pagina is nodig klopt maar het gaat me er meer omdat dat oplossing voor problemen en andere nuttige dingen die in dit forum gepost zijn verloren gaan in de massaliteit van dit forum en dat is zonde.

[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 24-02-2015 14:48 ]

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 10:12 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:46
zoals ik ook al in de andere topic over nieuwe forumfuncties zei:

Maak duidelijk verschil tussen de FAQ en de Policy.

De FAQ is nu een verzameling van beleidsregels en knowledge base. Het lijkt mij veel overzichtelijker als je duidelijk een kopje regels hebt en als je iets wilt weten een kopje 'knowledge base' ofzo. Mensen kijken nu niet in de FAQ omdat ze denken dat er toch niets nuttigs instaat, zoals in de meeste andere FAQ's van fora anders als GoT.

Daarnaast kan je mensen veel duidelijker wijzen op een beleid als dat beleid ook daadwerkelijk beleid genoemt is :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:50

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 30 januari 2002 23:35 schreef Koen Rotteveel het volgende:
zoals ik ook al in de andere topic over nieuwe forumfuncties zei:

Maak duidelijk verschil tussen de FAQ en de Policy.

De FAQ is nu een verzameling van beleidsregels en knowledge base. Het lijkt mij veel overzichtelijker als je duidelijk een kopje regels hebt en als je iets wilt weten een kopje 'knowledge base' ofzo. Mensen kijken nu niet in de FAQ omdat ze denken dat er toch niets nuttigs instaat, zoals in de meeste andere FAQ's van fora anders als GoT.

Daarnaast kan je mensen veel duidelijker wijzen op een beleid als dat beleid ook daadwerkelijk beleid genoemt is :)
En daar zijn we nu dus ook al mee bezig. :)

Aannames zijn fataal.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Om daarop aan te sluiten: ik ben bezig met en nieuw ideetje dat de vorm van knowledge base ook gestalte zou moeten geven.
Externe sites voor GoT content is iig overbodig.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 31 januari 2002 10:20 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

En daar zijn we nu dus ook al mee bezig. :)
*Kuch, ahum... enzo ;)

'T worden iig 4 delen. En het is een pokkewerk :)

• Twynn
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op donderdag 31 januari 2002 10:55 schreef Jaymz het volgende:
*Kuch, ahum... enzo ;)
Ja, nee, duidelijk :? ;)
Pagina: 1