Toon posts:

TV-Out Probleem..snik...

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb dus een TM64 16Mb + TV-Out (tulp). Ik heb een gele tulp kabel aangesloten tussen de VGA kaart en de TV, via een SCART-converter. Op de SCART-converter zit een schakelaar met input-output. Deze heb ik op input staan. Dan geef ik bij beeldscherm-instellingen als uitvoerapparaat de TV aan. De TV zet ik op het AV-kanaal, maar ik krijg niets anders dan een zwart beeld, op mijn monitor en op de TV. Na 15 sec. keert het beeld terug in windows, en het werkt dus niet. :'( .

Wie kan mij helpen, of een tip geven?? Zijn er misschien nog andere TV-Out tooltjes? Ik heb overigens de nieuwe detonator druvers gedownload, en dat heeft niet geholpen. Ook heb ik een andere VGA-kaart geproneerd, maar ook dit zonder resultaat.

Bij voorbaat dank!!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Het probleem ligt denk ik bij je tv.
Hij ziet het denk ik niet als AV kanaal.
Kan je niet gewoon binnen die 15 seconden op enter rammen zodat ie de instellingen vasthoud en niet terug gaat naar je monitor?
Dan kan je daarna op je tv gewoon het kanaal opzoeken ipv het AV kanaal te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 18:42 schreef sjuk het volgende:
Het probleem ligt denk ik bij je tv.
Hij ziet het denk ik niet als AV kanaal.
Kan je niet gewoon binnen die 15 seconden op enter rammen zodat ie de instellingen vasthoud en niet terug gaat naar je monitor?
Dan kan je daarna op je tv gewoon het kanaal opzoeken ipv het AV kanaal te gebruiken.
Hhmm.. Meteen ff probereh!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09
Maar te hopen dan dat je beeld krijgt, anders zit je mooi met een zwart scherm dat je niet meer terug kunt zetten :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Kweet niet of je tv dat heeft maar sommige tv's hebben meerdere AV-kanalen. Heb je dus ook al meerdere malen op de AV-knop op de afstandsbediening gedrukt (ervanuitgaande dat dat de manier is om bij jou de tv op AV te zetten).

alleen zoiets staat er dus ook al in het commentaar van sjuk.
Alleen heeft zijn aanpak niet echt mijn voorkeur... die zou ik niet als eerste proberen omdat je soms problemen kan krijgen om je beeld weer terug kan krijgen als je het niet voor elkaar krijgt om het beeld op de TV te krijgen

Maar als je een VCR hebt, kan je die ook proberen om het signaal op te pakken... kan je in ieder geval checken of je aansluiting werkt... werkt het wel bij de VCR, dan ligt het dus zeer waarschijnlijk aan de TV. Zo niet, dan kan er natuurlijk alsnog meer aan de hand zijn zoals TV-out van je laptop kapot of....

Nja... misschien kan je hier nog iets mee...

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Shit, het lukt me nog steeds niet :'( . Het zal dan wel mijn TV zijn die een beetje aars doet...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Dit hoort eigenlijk in Videoplanken en Beeldkanonnen, waar overigens ook een TV-Out FAQ staat, lees die eerst eens door, en vraag dan verder als het dan nog niet werkt... Werkt bij mij iig...

Verwijderd

Dit hoort eigenlijk in Videoplanken en Beeldkanonnen, waar overigens ook een TV-Out FAQ staat, lees die eerst eens door, en vraag dan verder als het dan nog niet werkt... Werkt bij mij iig...
Lijkt mij een goed plan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.