Het raadsel topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 12.912 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 23:24
Ik heb nog een raadseltje, misschien is ie al genoemd maar ik heb niet alles doorgenomen.... :)

Er zijn 4 mensen op survival en het is al laat in de avond, het is al donker en ze hebben het volgende kamp nog niet bereikt. Ze zijn koud en verkleumd en willen zo snel mogelijk het kamp bereiken.

Ze komen bij een oud verrot houten bruggetje over een woeste rivier, en er staat duidelijk een bord bij dat er max 2 personen tegelijk de brug over kunnen. De brug is vol met gaten.

Ze hebben 1 zaklamp wat essentieel is bij de overtocht, want zonder zaklamp kunnen ze de gaten in de brug niet zien.
De brug is te ver om de zaklamp naar de achterblijvers te gooien dus er zal iemand terug moeten.

1 man is nog sterk en gezond en kan de overtocht in 1 minuut doen.
de 2e man heeft een blaar en zal er 2 minuten over doen.
de 3e man heeft een gekneusde enkel en doet 5 minuten over de overtocht
de 4e man heeft een verdraaide knie en een gebroken arm en doet er 10 minuten over.

Hoe komen ze het snelst naar de overkant, het bovenstaande in acht nemend.

(ik weet een manier om in zeventien minuten naar de overkant te komen)

suc6 ;)

ps. ik heb er nog meer

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

- Man1 met man10 naar de overkant 10

- Man1 terug met zaklamp 1

- Man1 met man5 naar de overkant 5

- Man1 terug 1

- Man1 met man2 naar de overkant 2

19 minuten totaal! Hoe kom je nou aan 17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 23:24
Op dinsdag 05 februari 2002 19:31 schreef BlueAngelGoT het volgende:

19 minuten totaal! Hoe kom je nou aan 17?
Tsja, dat is nou juist het raadsel :+

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online
Damn, die wist ik dus, was zo'n raadsel op eoa site waar die ook op stond. Met een lamp en wat ventjes en een boomstam waar ze over moesten. Die had ik opgelost met nog wat tijd over, maar ik weet niet meer precies hoe die moet.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:26
[b]Op dinsdag 05 februari 2002 19:21 schreef BAVAROIS schreef een heel verhaal ;)b]
Er is een spelletje daar van in flash :? Moet je eens zoeken staat ergens in de huiskamer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Nu online
Die bedoelde ik ja ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43467

man 1 & man 2 heen, (2 min.)
man 2 terug, (2 min.)
man 5 & man 10 heen, (10 min.)
man 1 terug, (1 min.)
man 1 & man 2 heen (2 min.)

And that's a total of.....

17 minuten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gekookte ei en de zandlopers.

Je bent in de keuken en staat op het punt om een eitje te koken. Vlak voordat je wilt beginnen, springt de stroom uit. Alle klokken zijn electrisch en je hebt geen horloge om. Het enige wat je kunt vinden waaraan je de tijd kunt afmeten zijn de twee zandlopers in de keuken.
De ene zandloper is er één van 7 minuten en de andere van vier. Je wilt je eitje precies negen minuten gekookt hebben.

In hoeveel tijd kun je met behulp van alleen de zandlopers er voor zorgen dat je eitje klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41570

je laat de zandloper van 7 minuten helemaal lopen.
Dan leg je de zandloper van 4 minuten op zijn zij totdat hij niet meer loopt, dan zit er evenveel aan beide kanten.

(er vna uitgaand dat het zand evensnel valt als wanneer hij rechtstaat natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6317

Raadsel 2
's morgens loop ik op 4 benen, 's middags loop ik op 2, 's avonds loop ik op 3 benen, wat ben ik
's Morgens, 's middags en 's avonds kloppen niet.
Je wordt toch niet in één dag al ... oud?

Nog wat raadsels;

Raadsel H001 (:)):

2 moeders en 2 Dochters kopen 1 lot voor een loterij. Ze winnen €600,- Ze verdelen het errlijk en ieder krijgt €200,-hoe kan dit?

Raadsel H002:

Noem 3 dagen in de week die niet op dag eindigen.

Raadsel H003:

welke kant rolt het ei van de haan op?

Raadsel H004:

er is een superhoge langen muur waar je niet langs kan..

aan de ene kant staat een paus en ook een aan de andere kant hoe komen ze bij elkaar?

Raadsel H005:

aan de ene kant van de rivier staat een boer met een wolf, een kool en een schaap. er is een boot waarmee hij naar de overkant wilt. maar als hij het schaap en de kool alleen laat eet het schaap de kool op, en als hij de wolf en et schaap alleen laat eet de wolf het schaap op. hij kan steeds 1 van de 3 meenemen op de boot. hoe komt hij met ze alledrie aan de overkant ?

Raadsel H006:

er woont een boer op de buitenrand van de stad.
elke zomer gaat de boer met zn boot die aan zijn kant van de sloot ligt naar de overkant om zijn appels te plukken

hoe doet hij dit in de winter

Raadsel H007:

Hieronder zie je zes woorden. Een woord hoort er niet bij. Welk woord is dat en waarom?

Abstract
Dempen
Hierna
Opera
Politie
Stadion

Raadsel H008:

Een reiziger in een vreemd land is de weg kwijt. Het wordt al avond en hij moet snel een plek vinden om te slapen. Hij komt op een T-splitsing waar een bordje stond wat is omgevallen. Op het bordje stond de naam van de dichtsbijzijnde stad en een pijl, maar doordat het is omgevallen weet hij niet of hij nu rechts of links moet gaan. Plotseling duiken er twee mannen op, twee broers waarvan de ene altijd liegt en de ander altijd de waarheid spreekt. De reiziger weet dit maar hij weet niet wie van beide de leugenaar is en wie altijd de waarheid spreekt, en vraagt zich af aan wie hij nu welke vraag moet stellen om te weten welke kant hij op moet gaan. Hij denkt even diep na en stelt dan aan één van beide mannen één vraag, en het antwoord leide hem de goede kant op. Welke vraag stelde hij?

De meeste zijn best makkelijk, H007 is een gemene :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Niet online

warwick

Raadsel H002:

morgen, gister en overmorgen
Raadsel H003:

Niet
Raadsel H005:

aan de ene kant van de rivier staat een boer met een wolf, een kool en een schaap. er is een boot waarmee hij naar de overkant wilt. maar als hij het schaap en de kool alleen laat eet het schaap de kool op, en als hij de wolf en et schaap alleen laat eet de wolf het schaap op. hij kan steeds 1 van de 3 meenemen op de boot. hoe komt hij met ze alledrie aan de overkant ?
Eerst met het schaap naar de overkant. Dan terug en de kool ophalen. Terug met het schaap en dan de wolf meenemen. Daarna weer terug en het schaap ophalen.
Raadsel H008:

Een reiziger in een vreemd land is de weg kwijt. Het wordt al avond en hij moet snel een plek vinden om te slapen. Hij komt op een T-splitsing waar een bordje stond wat is omgevallen. Op het bordje stond de naam van de dichtsbijzijnde stad en een pijl, maar doordat het is omgevallen weet hij niet of hij nu rechts of links moet gaan. Plotseling duiken er twee mannen op, twee broers waarvan de ene altijd liegt en de ander altijd de waarheid spreekt. De reiziger weet dit maar hij weet niet wie van beide de leugenaar is en wie altijd de waarheid spreekt, en vraagt zich af aan wie hij nu welke vraag moet stellen om te weten welke kant hij op moet gaan. Hij denkt even diep na en stelt dan aan één van beide mannen één vraag, en het antwoord leide hem de goede kant op. Welke vraag stelde hij?
Vragen wat de andere gezegd zou hebben en dan het tegenovergestelde doen.

De rest mag iemand anders doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:19

Pepper

The one and only!!

een makkelijke.....

als je het in een bak doet word hij lichter...

rarararara 8-)

morgen antwoord

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durden
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Durden

In Tyler we trust...

Op woensdag 06 maart 2002 21:14 schreef hicham het volgende:

[..]
Raadsel H004:

aan de ene kant staat een paus en ook een aan de andere kant hoe komen ze bij elkaar?
Niet, er is maar 1 paus.
Raadsel H006:

elke zomer gaat de boer met zn boot die aan zijn kant van de sloot ligt naar de overkant om zijn appels te plukken

Niet, in de winter groeien er geen appels.

It's only after you've lost everything that you're free to do anything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:39

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 06 maart 2002 21:36 schreef P3PP3R het volgende:
als je het in een bak doet word hij lichter...
Gat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48751

wat is het verschil tussen een dood vogeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38690

en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Zijn ene pootje is langer :+

Raadsel H001 is oma, moeder en dochter: Er zijn 2 moeders (oma en moeder) en twee dochters (moeder en dochter).

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48751

Op woensdag 06 maart 2002 22:24 schreef GolbeZeromus het volgende:
Zijn ene pootje is langer :+
foutttttt, het is:
z'n ene pootje is even lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Oh, nou ja, zo kende ik hem al die tijd .

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Topicstarter
Damn, er heeft iemand een oud topic van mij uit het graf gehaald :P maar, éh, ik zei aan het begin toch echt geen flauwe moppen in de vorm van een raadsel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Zo oud is ie toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 06 maart 2002 22:32 schreef White Dust het volgende:
Damn, er heeft iemand een oud topic van mij uit het graf gehaald :P
Graag gedaan hoor ;)

Als er nog interesse is hier, ik heb nog wel meer raadsels! Ik zal er morgen nog wel één posten als ik tijd heb.
Op woensdag 06 maart 2002 20:57 schreef DjeV het volgende:
je laat de zandloper van 7 minuten helemaal lopen.
Dan leg je de zandloper van 4 minuten op zijn zij totdat hij niet meer loopt, dan zit er evenveel aan beide kanten.

(er vna uitgaand dat het zand evensnel valt als wanneer hij rechtstaat natuurlijk...)
De oplossing die ik eigenlijk had voor de zandlopers was inderdaad wel in 9 minuten tijd:

draai de 7 en de 4 om. Als de 4 voorbij is, draai je hem weer om. Als dan de 7 voorbij is, zit er nog 1 minuut in de 4. Het ei kookt nu zeven minuten. Draai de 7 om. Als dan de 4 voorbij is (1 minuut verder), zit er nog 6 minuten in de 7. Als je deze omdraait, heb je de laatste minuut die je nog nodig had :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, hier nog vijf nieuwe raadsels.

R1: De vijf huizen (raadsel verzonnen door Einstein)

Feiten:
-Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren
-In elk huis woont een persoon met ieder een andere nationaliteit
-De vijf bewoners drinken ieder een bepaald soort drank, roken een bepaald merk sigaretten en hebben een bepaald huisdier
-Geen enkele bewoner heeft hetzelfde huisdier, rookt hetzelfde merk sigaretten of drinkt hetzelfde soort drank

Hints:
-De Brit woont in het rode huis
-De Zweed heeft een hond als huisdier
-De Deen drinkt thee
-Het groene huis zit links van het witte huis
-De bewoner van het groene huis drinkt koffie
-De persoon die Pall Mall rookt, houdt vogels
-De bewoner van het gele huis rookt Dunhill
-De bewoner van het middelste huis drinkt melk
-De Noor woont in het eerste huis
-De persoon die Blend rookt, woont naast de persoon die katten heeft
-De persoon die paarden heeft, woont naast de persoon die Dunhill rookt
-De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier
-De Duitser rookt Prince
-De Noor woont naast het blauwe huis
-De persoon die Blend rookt, woont naast de persoon die water drinkt

De vraag:
Wie heeft er vissen?

R2: Gevangen in een toren

Je zit opgesloten in een toren. Gelukkig heb je het voor elkaar gekregen om de tralies uit het raam te wrikken. Jammergenoeg zit het raam halverwege de tweehonderd meter hoge toren :(.
Het is dan ook heel toevallig dat er precies twee touwen van vijftig meter vastgeknoopt zitten aan twee metalen ringen in het plafond van je vijftig meter hoge cel 8-). De metalen ringen (en dus ook de touwen) hangen nog geen halve meter uit elkaar.
Je gevangenschap heeft je botten enigszins verzwakt, dus je kunt niet meer dan een meter of twee vallen zonder ernstige verwondingen. De sterkte van je bovenlichaam en je klimvaardigheden daarentegen, zijn op en top.

Alleen met behulp van een mes, hoe krijg je het voor elkaar om genoeg touw uit het raam te hangen en te ontsnappen?

R3: De ballen van de veroordeelde ;)

Je bent net ontsnapt uit de toren en nog geen uur later hebben ze je alweer te pakken |:(. Je wordt ter dood veroordeeld. De rechter geeft je een kans om aan deze straf te ontkomen en je vrijheid terug te krijgen.
Op de avond voor de executie krijg je twee urnen. De eerste bevat vijftig zwarte ballen en de tweede vijftig witte ballen. Morgen zal de rechter geblinddoekt een bal uit één van de twee urnen pakken. Als het een zwarte bal is, wordt de doodstraf uitgevoerd. Is het een witte, krijg je je vrijheid terug.
Helemaal blij met de kans op vrijheid die nu 50-50 zijn, krijg je de optie om de inhoud van de urnen te veranderen. Je mag witte ballen vervangen door zwarte, ballen van urn naar urn verplaatsen enz. Als je klaar bent, moeten er in totaal vijftig witte en vijftig zwarte ballen verdeeld zijn onder de twee urnen.
Je zit te denken hoe je het beste de ballen kunt verdelen en komt op het idee om ervoor te zorgen dat in beide urnen alle witte ballen bovenaan liggen. Dan bedenk je dat de rechter hier ook aan gedacht kan hebben en de urnen eerst kan schudden, of nog erger, opzettelijk een bal die onderin de gekozen urn ligt pakken.

Is er een mogelijkheid om je kans op vrijheid te vergroten?

R4: De huisje bij de splitsing (alweer? ja, alweer *D)

Nadat de rechter een witte bal heeft getrokken, loop je fluitend door het bos. Opeens kom je bij een splitsing waar je drie verschillende richtingen op kan. Niet wetend welke naar je bestemming toe leidt, besluit je aan te kloppen bij het huisje dat ook bij de splitsing staat.
Een oudere man doet open en vertelt dat hij de paden niet meer uit z'n hoofd weet maar dat z'n tien kinderen je misschien kunnen helpen. Hier zegt hij bij dat vijf van de kinderen altijd de waarheid spreken en vijf altijd liegen. Tevens voegt hij daar aan toe dat er maar vijf kinderen zijn die werkelijk weten welk pad de juiste is.
Ieder kind weet van de anderen wat voor type kind het is en of ze de weg werkelijk weten. Ze gaan in een rij staan en je vraagt aan ieder kind welk pad je moet nemen, links, rechts of midden. Ieder kind fluistert je een antwoord in maar het is nog wel zo luid dat de volgende persoon in de rij het wel kan horen.

De volgende antwoorden werden gegeven:
1. Neem het linker pad
2. Neem het rechter pad
3. Neem niet het middelste pad
4. Neem het rechter pad
5. Neem niet het rechter pad
6. Neem het middelste pad
7. Neem niet het linker pad
8. Neem het linker pad
9. Neem het middelste pad
10. Neem niet het linker pad

Welk pad is degene die naar je bestemming toe loopt?

R5: De overspelige mannen

Na lang nadenken heb je het goede pad genomen en je komt aan in het dorpje "trouw". In dit dorp zijn bijna alle mannen trouw aan hun vrouw. De vrouwen volgen een eeuwenoude traditie. Mocht een vrouw er ooit achter komen dat haar man vreemd is gegaan, vermoordt ze hem die nacht in z'n slaap.
Ook relevant is, dat alle vrouwen enorme roddeltantes zijn. Mocht een vrouw er ooit achter komen dat er een man is vreemdgegaan zal iedere getrouwde vrouw in het dorp het binnen een uur weten met uitzondering van de vrouw van de ontrouwe man.
Na het dorpje een beetje verkend te hebben, zie je een waarzegger uit het bos komen lopen. Hij roept alle mensen uit het dorp bij elkaar en verteld de gruwelijke waarheid. Er is door één of meerdere mannen vreemdgegaan.
Een week lang lopen alle getrouwde vrouwen rond met de vraag of het wel eens hun man geweest zou kunnen zijn. Alle ontrouwe mannen vragen zich af of hun laatste uur al geteld is.
Dan, op de achtste morgen nadat de waarzegger het dorp in liep, krijgt de begravenisondernemer zijn orders.

Hoeveel grafkisten moet hij maken? (nee, er zijn geen mensen die gecremeerd willen worden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23242

Raadsel : I run up and down but I don't move, what am I?
Ja, een trap, niet gelezen dat deze al voorbij was gekomen, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Nu online
Een trap en ik dacht dat die al een keer langs was gekomen hier.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Laatst online: 08-06 14:26
ff wat oude naar boven halen hoor:
Op woensdag 30 januari 2002 21:16 schreef The Will het volgende:
Celtic: Reuzenrad kan trouwens ook niet, mijn Nederlandse vertaling klopt niet. Het moet alles i.p.v. iedereen zijn.

En dan heeft Mr Durden dus het goede antwoord.

Edit: Nou nog een alternatief voor 23:
[..]

Hij is makkelijker dan je denkt.
de zee?
Op donderdag 31 januari 2002 21:20 schreef The Will het volgende:
Toch nog maar een paar van mij dan:

32. Be you ever so quick
With vision keen
By your eyes
We are never seen
Unless perchance
It should come to pass
You see our reflection
In a looking glass

34. Every creature in the world has seen it
But to their dying day they'll never see the same one again
32. je eigen ogen?
(was al gezegd maar niet bevestigd)

34. niets? leegte?

d'r is trouwens zeker niemand die alle raadsels nog ff op een rij wil zetten ?

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 07 maart 2002 13:58 schreef Toiletman het volgende:
d'r is trouwens zeker niemand die alle raadsels nog ff op een rij wil zetten ?
Op zich wil ik alles wel op een rijtje zetten maar dat wordt dan wel later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe, alle raadsels eindelijk op een rijtje. Hoe moet ik ze posten? Het zijn er in totaal nu 66 (alle flauwe grappen omgebouwd tot raadsel eraf gehaald). De meesten zijn opgelost, een paar hebben we een antwoord op maar die zijn niet bevestigd en er zijn nog een paar onopgeloste. Het lijkt me niet verstandig om de gehele lijst te posten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hieronder staan alle raadsels uit de gehele topic die nog niet opgelost zijn en raadsels waarvan we geen bevestiging hebben of het antwoord juist is. Als er nog iemand een raadsel post, wil die persoon dan wel regelmatig kijken of het goede antwoord gegeven is?

raadsel 5:

I'm sometimes short and long,
sometimes cold and sometimes hot.
When displayed, I rarely impress.
What am I?

?

raadsel 6:

I have no voice and yet I speak to you,
I tell of all things in the world that people do.
I have leaves, but I am not a tree, I have a spine and hinges,
but I am not a man or a door, I have told you all,
I cannot tell you more.
What am I?

Book?

raadsel 7:

This thing destroys it all, birds, beasts, trees, flowers.
Gnaws iron, bites steel, grinds hard stone to meal, even kills a king.
It can ruin a town, and beats high mountains down. What is it?

Time?

raadsel 17:

Een oog in een blauw gezicht
zag een oog in een groen gezicht
Dat oog lijkt op dit oog
zei het eerste oog,
maar laag
niet hoog.

Aardappel?

raadsel 19:

Zonder deksel, scharnieren of slot bevat
dit doosje niettemin een gouden schat.

Ei

raadsel 20:

Levend van lucht ontbloot,
koud als de dood,
nooit dorstig, altijd drinkend,
in malien, nooit rinkelend.

?

raadsel 21:

Geen been lag op een-been,twee-been zat bijna op drie-been en vier-been kreeg wat.

?

raadsel 31:

Although my cow is dead I continue to beat her
What a racket she makes!

Drum

raadsel 32:

Be you ever so quick
With vision keen
By your eyes
We are never seen
Unless perchance
It should come to pass
You see our reflection
In a looking glass

Je eigen ogen?

raadsel 34:

Every creature in the world has seen it

?

raadsel 47:

I go around in circles
But always straight ahead,
Never complain
No matter where I am led.

Stuur?

raadsel 48:

Bright as diamonds,
Loud as thunder,
Never still,
A thing of wonder.

Waterval?

raadsel 50:

I build up castles.
I tear down mountains.
I make some men blind,
I help others to see.
What am I?

Zand?

raadsel 61:

Hieronder zie je zes woorden. Een woord hoort er niet bij. Welk woord is dat en waarom?

Abstract
Dempen
Hierna
Opera
Politie
Stadion

Politie. Van alle andere woorden staan de eerste twee letters achter elkaar in het alfabet.

raadsel 62: De vijf huizen (raadsel verzonnen door Einstein)

Feiten:
-Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren
-In elk huis woont een persoon met ieder een andere nationaliteit
-De vijf bewoners drinken ieder een bepaald soort drank, roken een bepaald merk sigaretten en hebben een bepaald huisdier
-Geen enkele bewoner heeft hetzelfde huisdier, rookt hetzelfde merk sigaretten of drinkt hetzelfde soort drank

Hints:
-De Brit woont in het rode huis
-De Zweed heeft een hond als huisdier
-De Deen drinkt thee
-Het groene huis zit links van het witte huis
-De bewoner van het groene huis drinkt koffie
-De persoon die Pall Mall rookt, houdt vogels
-De bewoner van het gele huis rookt Dunhill
-De bewoner van het middelste huis drinkt melk
-De Noor woont in het eerste huis
-De persoon die Blend rookt, woont naast de persoon die katten heeft
-De persoon die paarden heeft, woont naast de persoon die Dunhill rookt
-De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier
-De Duitser rookt Prince
-De Noor woont naast het blauwe huis
-De persoon die Blend rookt, woont naast de persoon die water drinkt

De vraag:
Wie heeft er vissen?

?

raadsel 63: Gevangen in een toren

Je zit opgesloten in een toren. Gelukkig heb je het voor elkaar gekregen om de tralies uit het raam te wrikken. Jammergenoeg zit het raam halverwege de tweehonderd meter hoge toren :(.
Het is dan ook heel toevallig dat er precies twee touwen van vijftig meter vastgeknoopt zitten aan twee metalen ringen in het plafond van je vijftig meter hoge cel 8-). De metalen ringen (en dus ook de touwen) hangen nog geen halve meter uit elkaar.
Je gevangenschap heeft je botten enigszins verzwakt, dus je kunt niet meer dan een meter of twee vallen zonder ernstige verwondingen. De sterkte van je bovenlichaam en je klimvaardigheden daarentegen, zijn op en top.

Alleen met behulp van een mes, hoe krijg je het voor elkaar om genoeg touw uit het raam te hangen en te ontsnappen?

?

raadsel 64: De ballen van de veroordeelde ;)

Je bent net ontsnapt uit de toren en nog geen uur later hebben ze je alweer te pakken |:(. Je wordt ter dood veroordeeld. De rechter geeft je een kans om aan deze straf te ontkomen en je vrijheid terug te krijgen.
Op de avond voor de executie krijg je twee urnen. De eerste bevat vijftig zwarte ballen en de tweede vijftig witte ballen. Morgen zal de rechter geblinddoekt een bal uit één van de twee urnen pakken. Als het een zwarte bal is, wordt de doodstraf uitgevoerd. Is het een witte, krijg je je vrijheid terug.
Helemaal blij met de kans op vrijheid die nu 50-50 zijn, krijg je de optie om de inhoud van de urnen te veranderen. Je mag witte ballen vervangen door zwarte, ballen van urn naar urn verplaatsen enz. Als je klaar bent, moeten er in totaal vijftig witte en vijftig zwarte ballen verdeeld zijn onder de twee urnen.
Je zit te denken hoe je het beste de ballen kunt verdelen en komt op het idee om ervoor te zorgen dat in beide urnen alle witte ballen bovenaan liggen. Dan bedenk je dat de rechter hier ook aan gedacht kan hebben en de urnen eerst kan schudden, of nog erger, opzettelijk een bal die onderin de gekozen urn ligt pakken.

?

raadsel 65: Het huisje bij de splitsing (alweer? ja, alweer *D)

Nadat de rechter een witte bal heeft getrokken, loop je fluitend door het bos. Opeens kom je bij een splitsing waar je drie verschillende richtingen op kan. Niet wetend welke naar je bestemming toe leidt, besluit je aan te kloppen bij het huisje dat ook bij de splitsing staat.
Een oudere man doet open en vertelt dat hij de paden niet meer uit z'n hoofd weet maar dat z'n tien kinderen je misschien kunnen helpen. Hier zegt hij bij dat vijf van de kinderen altijd de waarheid spreken en vijf altijd liegen. Tevens voegt hij daar aan toe dat er maar vijf kinderen zijn die werkelijk weten welk pad de juiste is.
Ieder kind weet van de anderen wat voor type kind het is en of ze de weg werkelijk weten. Ze gaan in een rij staan en je vraagt aan ieder kind welk pad je moet nemen, links, rechts of midden. Ieder kind fluistert je een antwoord in maar het is nog wel zo luid dat de volgende persoon in de rij het wel kan horen.

1. Neem het linker pad
2. Neem het rechter pad
4. Neem het rechter pad
8. Neem het linker pad

?

raadsel 66: De overspelige mannen

Na lang nadenken heb je het goede pad genomen en je komt aan in het dorpje "trouw". In dit dorp zijn bijna alle mannen trouw aan hun vrouw. De vrouwen volgen een eeuwenoude traditie. Mocht een vrouw er ooit achter komen dat haar man vreemd is gegaan, vermoordt ze hem die nacht in z'n slaap.
Ook relevant is, dat alle vrouwen enorme roddeltantes zijn. Mocht een vrouw er ooit achter komen dat er een man is vreemdgegaan zal iedere getrouwde vrouw in het dorp het binnen een uur weten met uitzondering van de vrouw van de ontrouwe man.
Na het dorpje een beetje verkend te hebben, zie je een waarzegger uit het bos komen lopen. Hij roept alle mensen uit het dorp bij elkaar en verteld de gruwelijke waarheid. Er is door één of meerdere mannen vreemdgegaan.
Een week lang lopen alle getrouwde vrouwen rond met de vraag of het wel eens hun man geweest zou kunnen zijn. Alle ontrouwe mannen vragen zich af of hun laatste uur al geteld is.
Dan, op de achtste morgen nadat de waarzegger het dorp in liep, krijgt de begravenisondernemer zijn orders.

Hoeveel grafkisten moet hij maken? (nee, er zijn geen mensen die gecremeerd willen worden ;))

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abstract
Dempen
Hierna
Opera
Politie
Stadion
Het woord dempen is het enige woord dat maar vijf verschillende letters heeft, de rest heeft er minimaal zes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
  • Laatst online: 18-03 17:54
Raadsel 62: niemand?

komop mensen, please raad er een paar... ik zit hier helemaal :? :? :? :?
ik zie die dingen nooit, maar vooral 62-66 vinnik erg goed! erg origineel ook, aangezien die met die weg al 100 keer in dezelfde vorm is voorgekomen

pr0mpt - It never hurts to help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Nu online
Raadsel 34 != baarmoeder

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abstract
Dempen
Hierna
Opera
Politie
Stadion
Jaaaa, ik heb 'm :D!! Het is het woord politie want van alle andere woorden staan de eerste twee letters achter elkaar in het alfabet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
  • Laatst online: 18-03 17:54
DAMN, goed geraden zeg!
heb je de rest van de dag niets te doen ofzow dat je die gevonden hebt? [no flame intented]

pr0mpt - It never hurts to help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 08 maart 2002 12:20 schreef pr0mpt het volgende:
DAMN, goed geraden zeg!
heb je de rest van de dag niets te doen ofzow dat je die gevonden hebt? [no flame intented]
hehehe, nee hoor!! Maar als ik eenmaal aan een raadsel begin, kan ik het moeilijk loslaten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 12:47 schreef Cadmium het volgende:

[..]

hehehe, nee hoor!! Maar als ik eenmaal aan een raadsel begin, kan ik het moeilijk loslaten :).
Dat heb ik nou ook... zo heb ik bij dat laatste raadsel van jouw een vaag vermoeden dat de begravenisondernemer zoveel grafkisten moet maken als er mannen (op de reiziger na) in het dorp wonen aangezien geen enkele vrouw weet of er een man vreemd gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 08 maart 2002 12:56 schreef White Dust het volgende:

Dat heb ik nou ook... zo heb ik bij dat laatste raadsel van jouw een vaag vermoeden dat de begravenisondernemer zoveel grafkisten moet maken als er mannen (op de reiziger na) in het dorp wonen aangezien geen enkele vrouw weet of er een man vreemd gaat...
Nee, geen enkele vrouw weet of haar eigen man vreemd gaat. Maar daar kunnen ze wel achterkomen (zonder het aan elkaar te vragen) :).

Is het antwoord op raadsel 31 een drumstel?
En raadsel 34 zou een moment kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Nu online
31 is idd een drum, 34 is echter fout.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raadsel 19 hebben we al gehad, zag ik net. Hetzelfde antwoord met een andere omschrijving, een ei.

In raadsel 17 staat er iets over een blauw en een groen gezicht. Dat moet haast wel met de lucht en het gras ofzo te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 14:44 schreef Cadmium het volgende:
raadsel 19 hebben we al gehad, zag ik net. Hetzelfde antwoord met een andere omschrijving, een ei.

In raadsel 17 staat er iets over een blauw en een groen gezicht. Dat moet haast wel met de lucht en het gras ofzo te maken hebben.
Bij dit raadsel heb ik al als antwoord een aardappel (en plant) gegeven, kweet echter niet of dit goed is...

Aardappel zelf heeft "blauwe ogen" en de plant heeft een groene bes of groen "oog"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 08 maart 2002 16:52 schreef White Dust het volgende:

[..]

Bij dit raadsel heb ik al als antwoord een aardappel (en plant) gegeven, kweet echter niet of dit goed is...

Aardappel zelf heeft "blauwe ogen" en de plant heeft een groene bes of groen "oog"
hmm, ik kan me er wat bij voorstellen. Ik zet 'm er zolang wel gewoon bij als antwoord. Maar het gaat over een oog in een blauw gezicht dus het oog hoeft niet perse blauw te zijn toch?
Ik zat zelf te denken aan de de lucht als blauw gezicht met als oog de zon. De zon zit hoog. Maar het gaat volgens mij juist over dat andere oog. Dus wat zit er laag, is omringd door groen en lijkt op de zon?

Over de overspelige mannen....Je moet je eerst ff bedenken wat er zou gebeuren als er één man is vreemdgegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raadsel 34 is gisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6317

DE ANTWOORDEN
Raadsel H001:

2 moeders en 2 Dochters kopen 1 lot voor een loterij. Ze winnen €600,- Ze verdelen het errlijk en ieder krijgt €200,-hoe kan dit?
Golbezeromus had deze goed.
Er zijn namelijk drie personen.

>:) = Moeder van :( (Moeder #1)
:( = Moeder van :), dochter van >:) (Moeder #2, dochter #1)
:) = Dochter van :( (Dochter #2)
Raadsel H002:

warwick had het goed, gisteren - morgen - vandaag (of overmorgen en eergisteren erbij)
Raadsel H003:

Ook door warwick, hanen leggen geen eieren :)
Raadsel H004:

Mr. Durden goed geraden. Er is maar één paus
Raadsel H005:

Warwick goed geraden - Eerst met het schaap naar de overkant. Dan terug en de kool ophalen. Terug met het schaap en dan de wolf meenemen. Daarna weer terug en het schaap ophalen.
Raadsel H006:

Mr.Durden, idd, in de winter groeien er geen appels :+
Raadsel H007:

Abstract
Dempen
Hierna
Opera
Politie
Stadion
Cadmium, goed gedaan :)

Politie hoort er niet bij, de eerste letter zijn PO, deze woorden volgen elkaar niet op in het alfabet. Bij de andere woorden zijn de eerste twee letters steeds letters die elkaar opvolgen in het alfabet.
Raadsel H008:

warwick goed, vraag aan elke wat de ander zou doen en doe het tegenovergestelde.

Dat was het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Niet online

warwick

raadsel 64: De ballen van de veroordeelde

Je bent net ontsnapt uit de toren en nog geen uur later hebben ze je alweer te pakken . Je wordt ter dood veroordeeld. De rechter geeft je een kans om aan deze straf te ontkomen en je vrijheid terug te krijgen.

In urn 1 1 witte bal en de overige 99 ballen in urn 2. Kiest de rechter urn 1 dan heb je zeker je vrijheid terug. Kiest hij urn 2 dan heb je 49/99 % kans dat je je vrijheid terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 11 maart 2002 23:07 schreef warwick het volgende:

[..]

In urn 1 1 witte bal en de overige 99 ballen in urn 2. Kiest de rechter urn 1 dan heb je zeker je vrijheid terug. Kiest hij urn 2 dan heb je 49/99 % kans dat je je vrijheid terug krijgt.
Dat was 'm idd :). Okee dan....
Ik kan nu alleen de antwoorden niet meer bij de lijst zetten maar we zien later wel hoe we dat gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 11:33
Raadsel 62: de Duitser heeft vissen, ik scan het bewijs zo in...

Hier het bewijs:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/saekerhett/goedhe.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 12 maart 2002 11:26 schreef Saekerhett het volgende:
Raadsel 62: de Duitser heeft vissen, ik scan het bewijs zo in...

Hier het bewijs:

[afbeelding]
En ook die is correct!! Zo gaat ie got... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 12 maart 2002 11:39 schreef Cadmium het volgende:

[..]

En ook die is correct!! Zo gaat ie got... ;)
*D *D *D *D *D *D *D

[Baboon-modus]
Ai aar smart, Ai aar complieetut mysteryyy of Einnsteiinnn!
[/Baboon-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 12 maart 2002 11:48 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

*D *D *D *D *D *D *D

[Baboon-modus]
Ai aar smart, Ai aar complieetut mysteryyy of Einnsteiinnn!
[/Baboon-modus]
Durf je de bonusvraag nog aan? Er wordt beweerd dat Einstein dit heeft verzonnen aan het eind van de 19e eeuw. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

Raadsel 17 - Zonnebloem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamegod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06-2020

Gamegod

af en toe online

raadsel 62:
diegene met een vissekom/aquarium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 12 maart 2002 11:59 schreef pollo het volgende:
Raadsel 17 - Zonnebloem?
Nou je het zegt, lijkt mij ook wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 12 maart 2002 11:51 schreef Cadmium het volgende:

[..]

Durf je de bonusvraag nog aan? Er wordt beweerd dat Einstein dit heeft verzonnen aan het eind van de 19e eeuw. Is dit mogelijk?
Nee, toen waren die merk sigaretten er nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:25
Op dinsdag 12 maart 2002 11:59 schreef pollo het volgende:
Raadsel 17 - Zonnebloem?
Da's hem inderdaad, eerste oog is de zon in de blauwe lucht, tweede oog is het hart van de zonnebloem in zijn groene blaadjes ;)

edit:

20 is een vis
47 circel

Oh en voor degene die the hobbit/lord of the rings kennen is 21 natuurlijk ook simpel, anders kan ik me niet voorstellen dat je erop komt :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 12 maart 2002 13:30 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nee, toen waren die merk sigaretten er nog niet ;)
Okee dan :P!!!
Kom maar weer op met die BABOON-MODUS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*kick*

Nog steeds niemand de andere raadsels gevonden :)? Is er nog iemand die ze wil proberen op te lossen of zal ik binnenkort de oplossingen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 12 maart 2002 13:52 schreef Cadmium het volgende:

[..]

Okee dan :P!!!
Kom maar weer op met die BABOON-MODUS ;)
[Baboon-modus]
Aii aaar ferriee smaaahaaart. Aii aaar ferrriee smaaaahaaart. Aiiii aaaar betttur dennn stoepiddd weeaazzzzzzzelllllll
[/Baboon-modus]

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 07 maart 2002 20:28 schreef Cadmium het volgende:

raadsel 66: De overspelige mannen

?
toon volledige bericht
Ga eerst na wat er zou gebeuren als er maar één man ontrouw is geweest. Iedere vrouw in het dorp zou het onmiddellijk weten, op de vrouw van de man na. Maar als jij die vrouw bent, zou je je dan niet meteen afvragen waarom jij niets van dit feit gehoord hebt? Dit kan dus maar één ding betekenen .... Je man heeft je bedrogen.

Nu verder .... Op de tweede dag, Als er niemand gedood is, wat denken alle vrouwen dan? "Aha! Er is dus meer dan één bedrieger in dit dorp."

Als er precies twee ontrouwe mannen in het dorp zijn, weten de vrouwen van hen het alleen maar van de anders man. Combineer dit met het feit dat ze weten dat er meer dan één bedrieger is: "Als er twee bedriegers in het dorp zijn en ik weet het er maar van één, dan is er maar één mogelijkheid dat ik niet weet wie die ander is ..." Kablam! *D

En zo gaat het door. De vrouwen van de trouwe mannen denken (dit klopt) dat er net zoveel ontrouwe mannen zijn als het aantal waar ze het van weten, en niet meer. De vrouwen van de ontrouwe mannen denken (dit klopt niet) hetzelfde.

Zeven nachten gingen voorbij zonder dat er iets gebeurde, wat dus betekent dat er op z'n minst zeven ontrouwe mannen zijn. De acht vrouwen die het maar van zeven mannen wisten, hebben die dag hun gif gekocht, lhun wapens geladen, hun messen geslepen enz. >:). En de nacht erna, einde verhaal.

Dat zijn dus 8 grafkisten :).

De oplossingen van die andere raadsels post ik morgen wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 07 maart 2002 20:28 gaf Cadmium het volgende raadsel:

raadsel 63: Gevangen in een toren

Een beetje wijsheid gecombineerd met de kracht van je bovenlichaam zorgt ervoor dat je de totale 100 meter touw kunt bemachtigen.

Knoop als eerste de twee touwen aan de onderkant aan elkaar. Klim daarna in één van de touwen. Als je aan de bovenkant bent, snij je het andere touw bij de ring door. Nu heb je 100 meter touw (aan elkaar geknoopt).

Doe het uiteinde van het touw door een ring, en trek het touw naar beneden totdat het de grond raakt. Hou je beet aan de ring waar je het uiteinde doorheen hebt gedaan, en snij het andere uiteinde van het touw door. Laat nu je mes vallen en pak beide helften van het touw beet, want het moment van het vallende touw kan genoeg zijn om het andere uiteinde erdoorheen te trekken :).

Je hebt nu 100 meter touw dat door één ring gehaald is. Beide helften beethoudende, kun je naar beneden glijden en daarna het touw achter je aan trekken.
Op donderdag 07 maart 2002 20:28 gaf Cadmium nog een raadsel:

raadsel 65: Het huisje bij de splitsing (alweer? ja, alweer *D)

1. Neem het linker pad
2. Neem het rechter pad
4. Neem het rechter pad
8. Neem het linker pad

toon volledige bericht
Als je de 10 antwoorden gaat opdelen, dan heb je twee mensen die je vertellen dat je naar rechts, links, en het midden moet. Je hebt ook twee mensen die je vertellen dat je NIET naar links moet. Links kan dus niet het juiste antwoord zijn omdat er dan zes mensen zouden liegen.

Om te beslissen of je naar rechts of het midden moet, moet je uitzoeken hoeveel kinderen het juiste pad vooraf geweten MOETEN hebben. Onthou dat 5 kinderen het juiste pad niet weten, maar er wel achter kunnen komen wat ze wel of niet moeten zeggen door te luisteren naar het kind voor ze.

Als het juiste pad rechts is, zouden de kinderen 1,5,6,8 en 9 liegen en de kinderen 1,2,4,7,9 en 10 (6 kinderen) moeten het juiste pad geweten hebben zonder hulp van iemand anders.

Het juiste pad is de middelste, aangezien alleen de kinderen 1,2,3,6 en 9 het juiste pad hoefden te weten. De antwoorden gegeven door de kinderen 4,5,7,8 en 10 kunnen worden afgeleid van het antwoord van het kind voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4439

Op zolder zijn drie schakelaars. Een van die schakelaars zet beneden in de kelder een lamp aan. Gegevn dat je een keer van de zolder naar de kelder mag gaan, hoe weet je zeker welke schakelaar degene is die de lamp in de kelder aanzet????

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 13:21 schreef (roh)violator het volgende:
Op zolder zijn drie schakelaars. Een van die schakelaars zet beneden in de kelder een lamp aan. Gegevn dat je een keer van de zolder naar de kelder mag gaan, hoe weet je zeker welke schakelaar degene is die de lamp in de kelder aanzet????

Zet alle 3 schakelaars om... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40260

zet 2 scakelaarsd om, dan ga je kjk en, als er dan niks brand weet je dat het de 3e is anders 1 van die twee, zeter 1 om en dan weet je het (of loop je dan 2 keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40260

ow doh ik snap em al |:(
1 van die schakelaars zet de lamp op zolder om (waarschijnlijk) dus ff uitproberen welke.
dan weet je dat die afvalt en heb je nog maar 2 schakelaars, zet er 1 om en ga kijk.
als die het is weet je het en anders is het de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Laatst online: 07-06 22:06
Ik ben het. maar als andere mensen weten, ben ik het niet meer.

We beginnen natuurlijk simpel....

*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4439

Op zondag 31 maart 2002 01:46 schreef Crown_of_Creation het volgende:
ow doh ik snap em al |:(
1 van die schakelaars zet de lamp op zolder om (waarschijnlijk) dus ff uitproberen welke.
dan weet je dat die afvalt en heb je nog maar 2 schakelaars, zet er 1 om en ga kijk.
als die het is weet je het en anders is het de andere.
Nope :P
en je mag maar een (1) keer lopen

Try again!! :P

o ja en de schakelaars zetten alleen de lamp in de kelder aan. Of ja een ervan in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 01:56 schreef Rexcore het volgende:

*D
Is al voorbij geweest ;) een geheim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 30 maart 2002 13:21 schreef (roh)violator het volgende:

Laten we eerst de schakelaars een nummer geven. Zet schakelaar 1 om. Wacht nu een paar minuten en zet daarna schakelaar 2 ook om. Loop nu naar beneden en kijk of de lamp aan is. Als hij uit is, weet je dat het schakelaar 3 moet zijn.
Hoe weet je nou welke schakelaar het is als de lamp aan is? Heel simpel, gewoon ff voelen hoe warm de lamp is. Als de lamp gloeiend heet is, moet het schakelaar 1 zijn vanwege het paar minuten branden. Is de lamp gewoon warm, dan is het dus schakelaar 2.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

Of: schakelaar 1 en 2 aan. Na een paar minuten schakelaar 1 weer uit.
Loop naar beneden. Lamp uit maar warm --> schakelaar 1
Lamp aan --> schakelaar 2
Lamp uit en koud --> schakelaar 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Laatst online: 07-06 22:06
Er stond nog een heel goed raadsel in het boek van J.R.R. Tolkien - The hobbit... Maar ik heb het boek niet zo gauw bij de hand.....

Weet iemand zo dat raadsel.....

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Ik heb weer een paar nieuwe raadsels gevonden :)

• I went in the woods and got it.
When I got it I couldn't get it.
So I left it there, and took it home.
What did I get?

• first tell me the person who lives in disguise,
who deals in serets
and tell naught but lies.
The tell me what's allways the last thing to mend,
the middle of middle
and the end of end.
finally,give me the sound often heard
during the search to a hard-to-find word.
Put them together and answer me this,
which creature would you be unwilling to kiss.

Even iets over het volgende raadsel, dit raadsel is De Raadsel van de Sphinx, er is een ander "raadsel van de sphinx" en dat is het raadsel wat in het begin van het topic is gegeven, die over de benen maar het volgende raadsel is het echte raadsel zoals in de sphinx zelf staat gegrafeerd...
ps, er is tot de dag van vandaag nog geen goed antwoord op dit raadsel gegeven

• Looking through the eyes of the Sphinx
Into the rising, setting sun
Nine lives past, Into the sands
Are the gifts of gold, Untold
When unearthed and understood
Within the key is found
To see the truths
With crystal eyes
For all eternity.

Have phun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 05:36
Op maandag 01 april 2002 01:06 schreef Rexcore het volgende:
Er stond nog een heel goed raadsel in het boek van J.R.R. Tolkien - The hobbit... Maar ik heb het boek niet zo gauw bij de hand.....

Weet iemand zo dat raadsel.....

;)
What do I have in my pocket? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5953

Op woensdag 30 januari 2002 20:22 schreef Mr.Durden het volgende:
Raadsel 18
Je ziet noch voelt het, 't heeft geen gewicht,
je hoort noch ruikt het, en het ligt
achter sterren en heuveltop
en vult lege holen op.
Het komt eerst en volgt op slag,
eindigt leven, doodt gelach.
zuurstof?

Raadsel 19
Zonder deksel, scharnieren of slot bevat
dit doosje niettemin een gouden schat.
zo'n schelp met parel

Ze mogen dan uit een boek komen, maar ze zijn ijzersterk. Als je het boek hebt gelezen plz niet alles verklappen :)
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 30 januari 2002 20:44 schreef Celtic het volgende:
22. What turns everything but does not move? (Wat draait iedereen maar beweeg niet?)

De aarde, alleen beweegt de aarde wel om de zon alleen merken wij dat niet, het kan dus ook wat anders zijn.
[b]de koers(aex ofzow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durden
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Durden

In Tyler we trust...

Op woensdag 22 mei 2002 12:16 schreef gvrdoezie het volgende:

[..]

[b]de koers(aex ofzow)
Denk eerder een spiegel ;)

It's only after you've lost everything that you're free to do anything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

37 = een geheim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Op dinsdag 21 mei 2002 22:16 schreef White Dust het volgende:
• first tell me the person who lives in disguise,
who deals in serets
and tell naught but lies.
The tell me what's allways the last thing to mend,
the middle of middle
and the end of end.
finally,give me the sound often heard
during the search to a hard-to-find word.
Put them together and answer me this,
which creature would you be unwilling to kiss.
Lijkt me: de dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Op donderdag 31 januari 2002 21:20 schreef The Will het volgende:
34. Every creature in the world has seen it
The Light? Het licht. Als je voor de eerste keer het licht ziet, en als alles voorbij flitst vlak voor je dood?!?

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 31 maart 2002 01:56 schreef Rexcore het volgende:

*D
alweer un geheim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 12:31 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Lijkt me: de dood
Nope, het is een simpel raadsel, ik zeg er al vast bij dat je het antwoord ook in het engels moet lezen :)
Pagina: 1 2 3 Laatste