Seagate HD -> raar geluid

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo,
Ik heb hier een 40gb Seagate HD die af en toe hele rare (nare) kras-achtige tikken maakt. De leeskop lijkt over te slaan o.i.d. Toch zitten er geen bad sectors op. Nu wil het geval dat deze hd nog in z'n garantieperiode zit. What to do? Weet iemand of 't kwaad kan, of wat zouden jullie doen? Expres bad sectors op maken en daarna omruilen? (en zo ja, hoe doe je dat?)

Thanks

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:47
Mijn seagate (30gb) maakt wel een pokkeherrie maar tikken heeft 'ie nog nooit gedaan en ik denk dat dat tikken ook niet bepaald goed is, je kunt 'm denk ik maar beter omruilen...

Verwijderd

Ik neem aan dat die geluiden niet zo horen, dus waarom met opzet bad sectors maken??? Er is toch iets mis mee, kun je 'm toch gewoon omruilen??? :?

Enneh, wat voor Seagate schijf is dat dan en waar heb je 'm gekocht?? Ik had namelijk precies hetzelfde met mijn Seagate schijf, het betrof een U-series.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Het is een ST340810A. Met Speedfan of ander SMART-monitor programmaatje zegt hij ook dat de schijf een fitness heeft van 20% ofzo. Weet iemand hoe dat wordt bepaald?

Heb 'm trouwens bij FunPrice gekocht. Iemand een idee hoelang je garantie krijgt op hd's?

Verwijderd

Ik heb een Seagate 20 Gb 7200 rpm, die maakt ook een pokkeherrie >:), echter wel snel :). Ook een altijd hoogfrequent geluid, van de draaiende schijf.

Als een schijf krassende of tikkende geluiden maakt, betekend dat dat ie aan het sterven is. Gewoon proberen te verhalen op de garantie...

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
uit ervaring met een inmiddels overleden baracuda2 kan ik je vertellen dat die schijf misschien nog maanden te gaan heeft.
maar daar zou ik nie op vertrouwen en de prestaties lopen door zo'n gare schijf ook enorm terug.

mijn advies back upje maken van je troep en terug sturen dat ding

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die van mij maakt een heel laag zoemend geluid, de kast trilt zelfs mee, denk je dat dat goed is? Ook een seagate 7200 toeren 20 gig

Verwijderd

Hoi, zoals jullie misschien zien ben ik hier nieuw, maar iig ik zag dit topic en ik heb een beetje hetzelfde probleem.

mijn hd maakt ook een vaaag geluid, ik ben bang dat hij het binnenkort begeeft... ik heb het geluid ff opgenomen, misschien dat er hier enkele experts geven die me kunnen adviseren.

Het geluidsfragment staat hier: http://home.deds.nl/~gen/stuff/hd.zip

info: HD 120GB IDE 1106 ( van Seagate )
pc: de ene laatste aldi pc ... die 2.67GHZ zonder dvd brander...

ik hoop dat jullie me van deskundig advies kunnen voorzien!

bvd :D
Pagina: 1