Toon posts:

[ASP] Problemen veroorzaakt door decimale komma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een form met daarin de geldwaarde uit een database. deze waarde gaat in een hidden field. Als ik de bron opvraag tijdens het uitvoeren krijg ik dit:

<input type="hidden" name="PPE" value="27,5">

Die komma verstierd mijn sql insert instructie waarin deze waarde gebruikt wordt! :( Moet ik nou iets schrijven om die waarde zonder komma in het veld op te slaan, of is er een andere oplossing.. (alle prijzen afronden naar hele euro's :7

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
een punt gebruiken ipv een komma?

of iets met addslashes/stripslashes maar dan voor ASP?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Of je comma replacen door een punt achteraf :)

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:37
char db veld gebruiken en in sql instructie de waarde tussen '' zetten? (='27,5')

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan wordt het rekenen met die waarden ** onmogelijk ** dus dat lijkt me niet de ideale oplossing. ik verdiep me even in de replace oplossing..

Verwijderd

khep et niet opgezocht, maar volgens mij heeft
FormatCurrency(...)
hier wel opties voor, dan maakt ie er dus een punt van, maar kan je nog wel rekenen
of misschien is FormatNumber(...) wel handiger

Verwijderd

Topicstarter
Deze optie heeft formatnumber en format currency niet, voor zover ik het kan achterhalen. Ik ben nu bezig of ik het op kan lossen door in de database iets te veranderen...

ik snap eigenlijk niet dat ik dit probleem in de search niet kon vinden. iedereen die met een sql insert bedragen in een tabel invoert loopt hier vroeg of laat toch tegenaan? :?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Als je gaat rekenen met valuta waarden dien je wel de boel te casten van string naar valuta, als je dat doet moet het geen probleem opleveren.

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 10:48
In de sql-query zet je dit neer i.p.v. wat er nu staat voor PPE:
Replace(Request("ppe"),",",".") en het probleem is opgelost.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50

Greyfox

MSX rulez

Wat ga je dan doen als gebruikers 1.000 als duizend gaan invoeren?
Dan krijg je grote problemen omdat je dat dan opslaat als 1.

MSX 2 rulez more

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 10:48
Klopt inderdaad, replace je daarvoor de punt nog voor niks. en dan pas de komma voor de punt....maar in dit geval ging het om een waarde uit de d-base dus geen gebruikersinvoer.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Uhm, je kan prima rekenen met valuta maar niet met stringetjes dat snapt vbscript niet en daarom moet je eerst casten.

Verwijderd

Topicstarter
WERKT!! hardstikke bedankt! het zijn inderdaad dbase waarden, dus geen userinput!
Pagina: 1