Toon posts:

[ASUS A7V133] Ik krijg mijn koeler er niet af.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat ik de koeler van mijn Via chipset niet los krijg om hem te vervangen, hij maakt namelijk heel veel herrie (zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/332382/1?limit=25)

Ik dacht eerst: ach net zoiets als een CPU-fan: twee metalen haakjes loshalen en klaar. Nee, bij deze kleine koeler zitten twee pinnetjes, maar die krijg ik niet los.
Ik heb al gekeken met een vergrootglas naar de haakjes en met een 60 Watt lamp in mijn pc geschenen om te zien hoe de pinnetjes werkte, het wilde niet baten; ik kan er maar niet achter komen hoe ik die pinnetjes los moet krijgen.
Ook uit de handleiding wordt ik niet veel wijzer...mijn engels is niet echt goed

Ik weet dat het dus een beetje stomme vraag is, maar wie helpt mij even mijn koeler los te krijgen, wie heeft de 'gouden tip'?

edit:

Ik heb twee linkerhanden......vandaar dat het me ook niet echt lukt.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
als het goed is zit er een soort lipje aan de ene kant van je processorclip... die moet je met een grote schroevedraaier naar beneden duwen en dan van het witte haakje van de socket wippen...

neem een schroevedraaier die groter is dan het clipje anders heb je kans dat je er afschiet en zo een gat in je moederbord maakt.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het niet zo'n pinnetje?

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/h.huijbers/pics/DSC01080.JPG

(nothing's too hot for a cybershot :D sorrie ff geen tijd om te resizen...)

Hoe je die losmaakt: vanaf de achterkant (ja..het moederboard moet los :() in het uiteinde van het pinnetje knijpen (zodat die twee weerhaakjes worden dichtgeknepen) ennuh...trekken! That should do the trick :)

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

leg je computer in de vriezer :9 :7

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 18:14 schreef Black_Adder het volgende:
als het goed is zit er een soort lipje aan de ene kant van je processorclip... die moet je met een grote schroevedraaier naar beneden duwen en dan van het witte haakje van de socket wippen...

neem een schroevedraaier die groter is dan het clipje anders heb je kans dat je er afschiet en zo een gat in je moederbord maakt.
Volgens mij doel je hierbij op een CPU-fan, of heb ik het mis......het gaat hierbij om een ander soort fan: de fan van mijn chipset, die is een stuk kleiner.

Ik kan wel aan de lipjes draaien heb ik nu gemerkt, maar dat werkt niet; wil niet baten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 18:23 schreef _sNaRs_ het volgende:
Is het niet zo'n pinnetje?

[afbeelding]

(nothing's too hot for a cybershot :D sorrie ff geen tijd om te resizen...)

Hoe je die losmaakt: vanaf de achterkant (ja..het moederboard moet los :() in het uiteinde van het pinnetje knijpen (zodat die twee weerhaakjes worden dichtgeknepen) ennuh...trekken! That should do the trick :)
Nee; zo te zien niet is het hem niet....iig bedankt.

Verwijderd

Ik heb de fan er bij mij ook uitgesloopt (Niet om een nieuwe te plaatsen. Hij blijft zonder ook koel zat!)

Ik weet niet welke Fan je er opnieuw in wilt zetten maar bovenop de fan zitten twee kleine schroefjes. Als je die losdraait kun je de fan er zo uithalen en met een beetje geluk past jou nieuwe fan zo weer in het bakje wat overblijft.
Anders zul je toch echt je Mobo eruit moeten halen om aan de onderkant de pinnetjes los te halen maar dat wijst zich vanzelf als je de onderkant van je mobo ziet.
Veel geluk ermee!

(Even voor de duidelijkheid: Ik heb ook een A7V133)

Verwijderd

Het fannetje op m'n northbridge zat vast met 2 schroefjes. Is dat bij jou niet zo dan? Of wil je de heatsink ook eraf halen?

edit:

Volgens de vorige post heb jij dus ook 2 schroefjes. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 18:47 schreef RolfLobker het volgende:
Ik heb de fan er bij mij ook uitgesloopt (Niet om een nieuwe te plaatsen. Hij blijft zonder ook koel zat!)

Ik weet niet welke Fan je er opnieuw in wilt zetten maar bovenop de fan zitten twee kleine schroefjes. Als je die losdraait kun je de fan er zo uithalen en met een beetje geluk past jou nieuwe fan zo weer in het bakje wat overblijft.
Anders zul je toch echt je Mobo eruit moeten halen om aan de onderkant de pinnetjes los te halen maar dat wijst zich vanzelf als je de onderkant van je mobo ziet.
Veel geluk ermee!

(Even voor de duidelijkheid: Ik heb ook een A7V133)
Ik ga het meteen even proberen....bedankt voor de tip.
Pagina: 1