Toon posts:

RPG voor lan

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kent iemand nog een leuke rpg voor over lan. Ik heb namelijk binnekort een kleine lan party met 3 andere mensen en ik vroeg me af of er nog een vet spel is wat we over lan kunnen spelen, behalve dan cs en dat soort spellen.

Kan BG2 over lan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Diablo (2)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 16:06

Boekster

Naimoholic

Yep, BG2 kan over een LAN. Is best leuk denk ik, een party van 4. Heb het verder nog nooit gedaan. En geen ruzie maken over de items die je vind he ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Neverwinter Nighs zal ook over lan kunnen, als het één keer uit is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 20:55
Ik ga het er lekker nog een keer inwrijven: DIABLO IS GEEN RPG!!!!! ;)

Maar idd Neverwinter Nights als het uitkomt. Dat spel wordt gewoon zo cool, ik kan niet wachten.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speel maar lekker cs op de lan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cs ruleZZZZZZZZZZZZZZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Cs is geen RPG |:(

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D(2) is idd geen 'echte' RPG, maar wel leuk om over lans te spelen en het lijkt ook wel op een RPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baldurs Gate is nu net zo min een RPG als een Diablo kloon over 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Wtf... Baldur's Gate is dus echt wel een RPG. BG1 is gebaseerd op AD&D rules en BG2 op third edition D&D rules. Kortom het is zeker wel een RPG

En een Diablo kloon over tien jaar kan ik natuurlijk nu niks over zeggen.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baldur's Gate 2 is :P over de lan ;). Ik heb het zelf ook wel eens gedaan met een stuk of wat ventjes. En Diablo 2 is idd GEEN rpg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44
Op woensdag 30 januari 2002 18:55 schreef The Will het volgende:

Maar idd Neverwinter Nights als het uitkomt. Dat spel wordt gewoon zo cool, ik kan niet wachten.
Diablo 2 is een Hack 'n Slash met RPG elementen :)

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Goed zo.

/me Will applaudiseert ff voor Warbringer ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

BG2 is nog gebaseerd op de 2nd edition AD&D rules. Er zitten geloof ik alleen wat kleine 3rd edition dingetjes in.

Neverwinter Nights word inderdaad ontzettend cool volgens mij, en helmaal in 3rd Edition. Ik zit er met smart op te wachten, maar ik denk niet dat ie uitkomt voordat je die LAN hebt gehad.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht misschien ook aan secret of mana met een emu over lan, ook wel leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Second Edition AD&D rules
Dit klopt niet! Het is gewoon AD&D!
Uitleg:
Eerst had je gewoon D&D (1st edition)
Toen kwam de second edition en die werd Advanced D&D genoemd
Daarna kwam third edition en die heette dus gewoon 3rd edition D&D

Dat advanced was zeg maar bedoeld als aanduiding dat het de 2e versie is.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strax WoW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diablo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Heroes of Might and Magic III

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Some will never learn, will they? ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strax WoW!
dom van me msichien kan je het een LAN noumen in het blizzard kantoor! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Er zal waarschijnlijk ook wel een netwerk functie bij zitten hoor.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Owkee, dat wist ik nog niet. Dacht dat 1st edition ook AD&D was, weer wat geleerd :+

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan planescape torment ook over het lan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 19:20 schreef Tha_Freeser het volgende:
D(2) is idd geen 'echte' RPG, maar wel leuk om over lans te spelen en het lijkt ook wel op een RPG
das waar maar cs roelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zal waarschijnlijk ook wel een netwerk functie bij zitten hoor.
nou al die hele grote werelden? mot je wel een hele goed comp hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 15:18
[Domme modus]
Is een RPG zo'n spelletje waarbij je de wereld van boven (of schuin boven) ziet, zeg maar? :?
[/Domme modus]

Is in dat geval Red Alert ook een RPG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Point of View heeft helemaal nix te maken met het soort game. Je hebt idd RPG's die je van boven af ziet maar ook third/first person (kweenie wat het verschil is)

Red Alert is iig een Real Time Strategy game, oftewel een RTS

RPG staat voor Role-Playing Game, dat houdt dus in dat je de rol van iemand anders over neemt en als hem speelt. Verder draait het spel vooral om character advancement en, bij de echt goede RPG's, om een masterlijk verhaal (Torment).

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 15:18
Op woensdag 30 januari 2002 21:23 schreef The Will het volgende:
Point of View heeft helemaal nix te maken met het soort game. Je hebt idd RPG's die je van boven af ziet maar ook third/first person (kweenie wat het verschil is)

Red Alert is iig een Real Time Strategy game, oftewel een RTS

RPG staat voor Role-Playing Game, dat houdt dus in dat je de rol van iemand anders over neemt en als hem speelt. Verder draait het spel vooral om character advancement en, bij de echt goede RPG's, om een masterlijk verhaal (Torment).
Thnx 8-) 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RPG is een spel waarin je een rol moet spelen. Dit is nog niet volledig omgezet om te spelen op een computer maar het is algemeen geaccepteerd dat een computergame die gebazeerd is op bepaalde regels van een RPG een RPG te noemen. Net zoals men met een diablo kloon over 10 jaar zal doen.
In computerRPGs speel je vaak geen rol maar een personage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diablo 2 LoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier TheWill zegt het zelf al, hij heeft het alleen nog niet door dat ie het snapt :p. Check ook mijn plaatjes van de planes in "De Beste RPG" topic. Volgens mij heeft iedereen die gemist. Of interreseert het nu in een keer niemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
DIABLO IS GEEEN RPG!!!!! ;)

En verder zal je op de pc nooit een echte RPG ervaring hebben zoals je die met PnP RPG's hebt. Bij PnP kun je namelijk zo'n beetje alles doen wat mogelijk is, en dat kan nooit op de pc mbv AI.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

1st Person is ala Quake en Unreal, 3rd person is ala Tomb Raider en Max Payne.

Baldur's Gate serie noemen ze geloof ik iets van 3/4 isometric view ofzo. Maar het kan natuurlijk ook anders, zoals BG: Dark Alliance.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan iedereen even on-topic blijven en niet constant discussie voeren over wat wel en niet rpg is. en ja cs rules, maar daar vraag ik niet naar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik heb gehoord dat Gothic wel een cool spel is, maar of dat over een LAN kan, geen idee. Iemand die dit wel weet?

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Sorry, ik zal het nooit meer doen.

Dit is echt de laatste keer: Tuurlijk heb ik die plaatjes van de planes wel gezien, dat topic schopt kont ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Wou, *snif*, een topic die ik heb geopend wat kont schopte, *snif*, *snif*

maargoed, maar weer even on-topic, ik geloof dat de meeste RPGs van tegenwoordig wel een multiplayer optie hebben, ik noem een Summoner of Vampier: the Maquerade, Redemption maar er zijn nog veel meer multiplayer RPGS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rage of Mages 2 is anders ook best wel aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Bijna alle RPG's die nu uitkomen hebben een multiplayer, alleen jammer dat je voor sommige moet betalen per maand.

En Soccubus je moet niet zo negatief doenover je topics ;)

Edit: Rage of Mages was ook erg leuk ja, alleen jammer dat er keuze was uit zo weinig classes, en er verder weinig story was. En dan bedoel ik in de vorm van veel met mensen praten.

Dat vind ik het leukste aan RPG's, de mensen die Torment kennen, kennen vast ook wel The Brothel in de Clerk's Ward. Dat is dus alleen maar praten en items van de een naar de ander brengen, verder niet vechten ofzo. Dat vind ik echt een van de leukste dingen van RPG's

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Op woensdag 30 januari 2002 23:00 schreef The Will het volgende:
Bijna alle RPG's die nu uitkomen hebben een multiplayer, alleen jammer dat je voor sommige moet betalen per maand.

En Soccubus je moet niet zo negatief doenover je topics ;)
De online rpgs die uikomen waar je voor moet betalen zijn meestal MMORPGs dus met z'n 1000den in één wereld multiplayen, meestal zijn dit dan hack&slashers met een erg klein beetje RPG, er zijn uitzonderingen zoals Ultima Online, dat is een MMORPG waar je echt een ander leven hebt en dan zou er op de XboX (of was dit toch een PC spel :? ) ook een dergelijk spel uitkomen maar dan heb je een karakter van geboorte tot dood, als dat karakter dan dootgaat kun je het spel voortzetten in een nageslacht maarja, zoiets lijkt me ook erg leuk, gewoon een heel ander leven :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Welke MMORPG's waar je voor moet betalen zijn dan Hack & Slash? Ik heb zelf eigenlijk noch nooit een MMORPG gespeeld, dus ik kan er niet over mee praten. Maar ik dacht dat de meeste toch wel een beetje verhaal hadden.

Het is opzich wel logisch dat er wat minder verhaal inzit omdat je dan met verschillende players zit die allemaal op een andere plaats bezig zijn in het verhaal. Dus ik denk dat een echte MMORPG nooit erg veel verhaal zal krijgen, omdat dat volgens mij gewoon niet mogelijk is.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

ik speel zelf ook heest nooit MMORPGs maar ik heb een aantal dingen van anderen gehoord, ik geloof dat een spel als Everquest voornamelijk de nadruk op H&S ligt en ook spellen als Anarchy online enz. als ik een betaalde MMORPG zou loinen moet het zoiets zijn dat je echt een virtuel leven hebt, dus zelf een beroep kiezen, zelf de goede of kwade kant kiezen, zelf questes uit delen dus uiteindelijk een spel waar geen NPC zijn, dat lijkt me leuk

Tja, er zijn ook gratis MMORPG zoals RuneScape en het nog uit te komen PlaneShift en mischien dat er een paar fanatiekelingen van Neverwinter Nights een MMORPG maken, Interplay haaft al gezecht dat hun er geen moeite mee hebben :) en de techniek van NwN leent zich ook uitstekend voor een MMORPG, namelijk de portal techniek, dus je hebt één map die weer verdeeld is in kleine kaartjes zodat je geen lag hebt van mensen die buiten dat kleinere kaartje valt, achja, we zullen zien wat de toekomst ons brengt (8>

ik geloof dat ik m'n vingers heb gekneust aan dit verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Een enorm NwN omniversum zeg maar krijg je dan, dat lijkt me zeker wel gaaf.

Btw het is gekneusd met een d ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:43

Soullie

Planeshift

er moet voor Nwn zeker een wereld komen... is toch lachen 64 players per server.. en dan servers linken :D...

mmorpg's zijn fun maar ik heb weinig behoefte om voor een te gaan betalen... alhoewel ik wel af en toe voor een update wil betalen als het de game ten goede komt... maar op 20 Euro per maand zit ik niet te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Nee idd, al die spellen die $10 per maand kosten, dat vind ik toch echt te veel. Ik kan dat op het moment gewoon niet betalen, en dit is ook zeker een reden dat ik sommige veel belovende spellen, zoals World of Warcraft, waarschijnlijk niet ga spelen. Gewoon omdat ik het geld er niet voor (over)heb.

Ik begrijp best dat ze het nodig hebben om goede servers neer te zetten, maar dan nog lijkt het me dat wanneer er elke maand door tien-duizenden(zo niet honderd-duizenden) users $10 wordt ontvangen, ze echt wel genoeg geld hebben om genoeg servers neer te zetten, en dan nog geld over houden. Ik weet dat het veel geld kost om echt goede servers neer te zetten, met een echt goede verbinding die veel aan kan, maar zoveel lijkt me nou ook weer niet.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17
Op woensdag 30 januari 2002 18:55 schreef The Will het volgende:
Op woensdag 30 januari 2002 20:18 schreef The Will het volgende:
Some will never learn, will they? ;)
Geef het toch op.. bij sommigen gaat dat er gewoon niet in :)

Over BG2
Het is inderdaad nog steeds 2nd edition rules, maar er is wel al veel aangepast aan 3th edition. Enkele voorbeelden zijn:
- nieuwe class: Scorcerer
- nieuwe class: Monk (niet de kit)
- aangepaste regels: spells zijn aangepast. duriations korter.
- enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RPGs spelen op LAN gaat niet lekker, Maar het kan wel. Je kunt bijv met een paar vrienden een paar dagen een LAN organizeren met het doel om bijv Baldurs Gate uit te spelen. Dus een lan speciaal voor BG. FF een uurtje een RPG spelen kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

Op woensdag 30 januari 2002 20:37 schreef ingeni het volgende:
kan planescape torment ook over het lan
Nee, planescape is een pure single player rpg, maar wel een van de beste toch. :9

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Toch ff een correctie, het moet echt Planescape: Torment zijn of gewoon Torment maar iig niet Planescape. Planescape is namelijk oa. een (A)D&D setting. ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 17:06 schreef The Will het volgende:
Toch ff een correctie, het moet echt Planescape: Torment zijn of gewoon Torment maar iig niet Planescape. Planescape is namelijk oa. een (A)D&D setting. ;)
bedankt dan weet ik dat ook meteen!! |:(

maar ehh kent iemand nog een ander spel
Pagina: 1