Toon posts:

[C++] iostream geinclude bij include fstream?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine vraag.. als je dit doet:

#include <fstream>

dan include je toch ook automatisch <iostream> ? of is dat niet zo?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Mods & admins.. ik heb te snel op verstuurd gedrukt.. vandaar de nogal 'general topicname' :D mijn excuses daarvoor....

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nee

wel istream en ostream, maar ik neem aan dat je cin, cout en cerr wilt gebruiken, en die staan dus in iostream, dus die zul je apart moeten includen

overigens is het niet echt netjes programmeren als je er vanuit gaat dat een bepaalde header geinclude wordt door weer een andere header, je kunt ze beter gewoon zelf expliciet includen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 30 januari 2002 18:12 schreef mbravenboer het volgende:
Beetje opgeleukt ;) .
tsss een beetje lopen veranderen als ik al in SU aan het posten ben he :)

overigens, topicstarter: dit had je natuurlijk zelf ook wel even kunnen bekijken door gewoon die headers te openen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Ja .. het zit eigenlijk zo.. ik heb een voorbeeld .. en daar staat bij dat het dus niet hoeft.. :D

To open files for reading and writing, you must include <fstream>. Although this will automatically include <iostream>, its generally prudent to explicitly include <iostream> if youre planning to use cin, cout, etc.
To open a file for reading, you create an ifstream object, which then behaves like cin. To open a file for writing, you create an ofstream object, which then behaves like cout. Once youve opened the file, you can read from it or write to it just as you would with any other iostream object. Its that simple (which is, of course, the whole point).

Vandaar .. maar thx mensen!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 18:12 schreef OiSyN het volgende:
nee

wel istream en ostream, maar ik neem aan dat je cin, cout en cerr wilt gebruiken, en die staan dus in iostream, dus die zul je apart moeten includen

overigens is het niet echt netjes programmeren als je er vanuit gaat dat een bepaalde header geinclude wordt door weer een andere header, je kunt ze beter gewoon zelf expliciet includen
Dank je voor je tip!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 30 januari 2002 18:19 schreef Tekenpotlood het volgende:
Dank je voor je tip!
Wat dus ook al in dat stuk aanwijzing staat wat je quote ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 30 januari 2002 18:21 schreef ACM het volgende:

[..]

Wat dus ook al in dat stuk aanwijzing staat wat je quote ;)
sssst, als er een puntensysteem was geweest a la tweakers dan had ik er punten voor gehad ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 30 januari 2002 18:26 schreef OiSyN het volgende:
sssst, als er een puntensysteem was geweest a la tweakers dan had ik er punten voor gehad ;)
Snap je nou waarom we dat niet hebben? :P

Verwijderd

Topicstarter
Vergeef het mij.. ow wijze tweakers..
Pagina: 1