2 Computers+hub+adsl = geen netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• PNutButtaBoy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05-2023

PNutButtaBoy

.: Is er nog vla? :.

Topicstarter
ik heb dus 2 computers en me adsl modem op 1 hub zitte, op 1 computer heb ik adsl geinstalleerd. nu wil ik dus een netwerk verbinding legge tusse de 2 computers en dan heb ik client voor netwerken en tcp/ip geinstalled bij eigenschappe netwerk omgeving (win98). en als ik dan op de computer waar adsl werkt bij tcp/ip die ip adresse invul, 192.168.1.1 em 255.255.255.0, en ik start opnew op dan werkt me adsl niet meer goed want dan kan ik geen sites checke, ik heb het niet ingevuld bij die tcp/ip met me netwerk kaart erachter want dar heb ik die adsl ip ingevuld. dus wat moet ik nu doen???
thnx

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Op woensdag 30 januari 2002 18:04 schreef PNutButtaBoy het volgende:
ik heb dus 2 computers en me adsl modem op 1 hub zitte, op 1 computer heb ik adsl geinstalleerd. nu wil ik dus een netwerk verbinding legge tusse de 2 computers en dan heb ik client voor netwerken en tcp/ip geinstalled bij eigenschappe netwerk omgeving (win98). en als ik dan op de computer waar adsl werkt bij tcp/ip die ip adresse invul, 192.168.1.1 em 255.255.255.0, en ik start opnew op dan werkt me adsl niet meer goed want dan kan ik geen sites checke, ik heb het niet ingevuld bij die tcp/ip met me netwerk kaart erachter want dar heb ik die adsl ip ingevuld. dus wat moet ik nu doen???
thnx
Wat je kan doen is je modem upgraden, waardoor je de hub gelijk achter je modem kan gooien. heb ik gedaan en twerkt perfect. Contact me maar ff via icq of msn en dan help ik je verder.

ps: msn=ajampaniki@hotmail.com

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Voor adsl moet je ip 10.0.0.x zijn, dus 10.0.0.1 of 10.0.0.150 ofzo.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23

BaatZ

Prullenbakker :?

lees de FAQ eerst maar eens.
heb je in de server/host pc, die het internet dus deelt, wel 2 NIC's zitten, wat voor protocolllen gebruik je etc.
hier zijn al zo veel topics over geweest,.

gebruik anders de search

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
http://adsltweak.iscool.nl/

kijk daar ook maar es ff

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.