[Opleiding] MDT ?

Pagina: 1
Acties:

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36
hey all

ik mag volgend jaar 'n HBO opleiding gaan volgen, en ik zit te denken aan MDT, het is een nieuwe opleiding aan het NHL ik weet niet of deze opleiding ook ergens anders te volgen is, weet iemand wat meer van deze opleiding en is het een beetje de moeite waard ?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

• RSP
Op woensdag 30 januari 2002 18:03 schreef cutter het volgende:
http://wwwnew.nhl.nl/mainframeset.php3?cat=scholieren&subcat=economie&page=showopleiding&id=47

Handig toch die links :9
die had ik al uit m'n hoofd geleerd ja :)
maar enige persoonlijke ervaring ? de folder komt bijna nooit overeen met de werkelijkheid

ze hebben wel mooie Imacs daar :9

• mpegernie
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

ik geloof dat de opleidinge aan de NHL nogal communicatie gericht zijn. In Enschede zit een gelijknamige opleiding die onder electrotechniek valt, bij Hogeschool Enschede en in Amersfoort (Hogeschool van Utrecht) zit Mediatechnologie wat eigenlijk hetzelfde idee is, deze valt ook onder electro.

Ik heb zelf een jaar MDT gedaan (and got kicked out...) en doe nu MT in Amersfoort. Als je een beetje technischer wilt richten kun je IMO het beste één van deze twee kiezen.
verschillen:
MT aan de HvU,
project vorm, weinig tot geen thuis werk. Je doet in principe alles op school en veel in groepsverband. na elke periode 2 weken project waarin je met je projectgroep een opdracht krijgt en deze zoveel mogelijk practijk gericht uitvoert. via www.immi.nl -> interne info kom je bij eenaantal eerste projecten, en hier vind je ons net afgeronde tweede

MDT aan HE:
meer gebaseerd op colleges en dus zelf veel aan het werk. en natuurlijk ook de nodige projecten maar minder "grootschalig"

dit is mijn mening maar misschien weet iemand (van de NHL?) het beter?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op woensdag 30 januari 2002 18:33 schreef RSP het volgende:

Ja dat vind ik ook wel een vereiste voor een opleiding...mooie Imacs :+

"You're only as good, as what you did last week."

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op woensdag 30 januari 2002 19:07 schreef oh,when? het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook wel een vereiste voor een opleiding...mooie Imacs :+
en dan? als ze ze hebben zijn ze altijd bezet? als je daarvoor gaat of er ieg op let zou ik ook ff er op letten dat ze er voldoende hebben... voor je het weet kun je zelf zo'n ding aanschaffen en had je er dus ook niet echt op hoeven letten

Geef mij maar een PC, lekker compatible en met een mac leer je toch zo om te gaan

ook geen macs dus hier (MT) of bij MDT in enschede

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Oefening
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 19:10 schreef mpegernie iets
Euuhh, ik denk weet zeker dat o,when? dat sarcastisch bedoelde ;)

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op woensdag 30 januari 2002 19:19 schreef nelis het volgende:

[..]

Euuhh, ik denk weet zeker dat o,when? dat sarcastisch bedoelde ;)
nou ja, ik meende wel wat ik zei :o
ik weet wat je ermee kunt doen en wat er mee gedaan wordt maar zou er zelf niet een hoeven hebben/mee werken, maar ik ben dan ook niet zuiver op vormgeving ingesteld. netzo als die 3 extra opleidingen die ik noemde denk ik. begrijp me niet verkeert, je kunt naar hartelust aan het werk met je tools zoals photoshop, illustrator en dreamweaver maar je krijgt ook computer architectuur... :)

BTW ben zelf nog niet zo overtuigd van Mac's

• RSP
ze hebben daar in ieder geval mooi speelgoed staan
het hele groepsverband werken spreekt me ook wel aan
want heb hiervoor (van zomervakantie tot ehm vorige week?) Hogere Informatica gedaan, en daar vond ik de Colleges Programmeren zo non-efficient dat sjah 't was gewoon niets, je moet zoiets zelf kunnen leren en dat willen ze bij MDT naar voren brengen (althans dat kreeg ik te horen)

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Colleges programmeren zijn echt niks waard idd. Maar die heb ik hier zelfs nog, alleen kun je het uur daarna wel met z'n tweeën gaan knutselen op een computer, dat werkt beter...

• RSP
Op woensdag 30 januari 2002 19:46 schreef mpegernie het volgende:
Colleges programmeren zijn echt niks waard idd. Maar die heb ik hier zelfs nog, alleen kun je het uur daarna wel met z'n tweeën gaan knutselen op een computer, dat werkt beter...
vertel mij wat, en als er 1 iemand is die het niet snapte moest het stukje voor stukje voorgekauwd worden, maarja dat is het punt dus ff niet, een college af en toe is niet zo erg, maar bij MDT heb je +- 5 contact uren per week ! dat is vrij weinig en qua stof heb je ook vrij weinig aan zelf studie gewoon erg veel praktijk dus, en dat kan je mooi thuis doen..

of zit ik ernaast ?:)

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op woensdag 30 januari 2002 19:50 schreef RSP het volgende:

[..]

vertel mij wat, en als er 1 iemand is die het niet snapte moest het stukje voor stukje voorgekauwd worden, maarja dat is het punt dus ff niet, een college af en toe is niet zo erg, maar bij MDT heb je +- 5 contact uren per week ! dat is vrij weinig en qua stof heb je ook vrij weinig aan zelf studie gewoon erg veel praktijk dus, en dat kan je mooi thuis doen..

welke MDT bedoel je, die van de NHL? ik zou het niet weten. Maar programmeren aan de MDT Enschede en hier aan de MT in Amersfoort stelt zowiezo niet zo veel voor(Java). Een beetje snappen wat er mogelijk is enzo...

• RSP
Op woensdag 30 januari 2002 19:57 schreef mpegernie het volgende:

[..]

welke MDT bedoel je, die van de NHL? ik zou het niet weten. Maar programmeren aan de MDT Enschede en hier aan de MT in Amersfoort stelt zowiezo niet zo veel voor(Java). Een beetje snappen wat er mogelijk is enzo...
dat is dus ongeveer hetzelfde, ben toch van plan me meer in m'n vrije tijd te gaan verdiepen in het programmeren (C++) want het delphi wat ik de afgelopen maanden gedaan heb ... sjah vrij sucky

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 19:50 schreef RSP het volgende:

[..]

Je zit er een beetje naast: +/- 10 uren per week. :)

Verder heb je behalve mooie iMacs ook pc's met (d8) PIII 800, Geforce 2 ( :? ), Win2K. Maar dat weet ik niet zeker.
Na de zomervakantie ga ik ook MDT doen (aan de NHL).

Er was nog een Tweaker die er aardig wat info over had..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• RSP
Op woensdag 30 januari 2002 21:24 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Je zit er een beetje naast: +/- 10 uren per week. :)

Verder heb je behalve mooie iMacs ook pc's met (d8) PIII 800, Geforce 2 ( :? ), Win2K. Maar dat weet ik niet zeker.
Na de zomervakantie ga ik ook MDT doen (aan de NHL).

Er was nog een Tweaker die er aardig wat info over had..
[ver vooruit modus]
ga je ook naar het introductie weekeinde?
mayb moeten we ff wat afspreken zit ik iig bij
'n tweakert op de kamer ipv bij lamme lui :P
[/ver vooruit modus]

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 18:33 schreef RSP het volgende:

[..]

J-roen vindt de Imacs wel mooi, maar het werkt allemaal kut, als het werkt.... Als je er alleen zit valt het allemaal wel meej, maar als je er les hebt vallen er geregeld een paar uit en als ie het dan nog wel doet gaat het traaaaahaaaag. Maar er staan wel leuke programma's op ;)

Wees wel voorbereid op basisdingetjes, in het eerste jaar wordt je gedurende 2 hele lange werkcolleges uitgelegd hoe het copy 'n paste principe in Photoshop werkt...
Je leert html & javascript en allemaal n00b dingetjes :)

Je moet behoorlijk zelfstandig zijn dus, en wil je echt wat leren aan technieken/programma's, ga dan lekker na schooltijd met boekjes kloten e.d. daar leer je veel meer van dan op school.

Het gedeelte persoonlijke/professionele ontwikkelingsgedeelte zit wel erg goed/leerzaam in elkaar imo... Wat die ontwikkeling betreft, je leert een hoop over je leerstijlen/jezelf reflecteren/werken in groepen/plannen e.d./plannen schrijven/presenteren/werken met opdrachtgevers, erg nuttig allemaal.
Op woensdag 30 januari 2002 21:39 schreef RSP het volgende:

[..]

[ver vooruit modus]
ga je ook naar het introductie weekeinde?
mayb moeten we ff wat afspreken zit ik iig bij
'n tweakert op de kamer ipv bij lamme lui :P
[/ver vooruit modus]
introductie weekeinde? als in Open Dag? of als kennismakingsgedoe?

edit:
typo's here, typo's there, typo's everywhere ;)

• RSP
kijk dat zijn de replys die ik graag wil zien :)
ben nu wel redelijk overtuigd, ik ga dus lekker MDT doen
en het Intro weekeinde dat is zo'n kamp ofzo :)
dit jaar op Ameland met 300 man.. (heel Engineering van het NHL) was best leuk alleen lastig als je eerst niemand kent :)

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 22:32 schreef RSP het volgende:
kijk dat zijn de replys die ik graag wil zien :)
ben nu wel redelijk overtuigd, ik ga dus lekker MDT doen
en het Intro weekeinde dat is zo'n kamp ofzo :)
dit jaar op Ameland met 300 man.. (heel Engineering van het NHL) was best leuk alleen lastig als je eerst niemand kent :)
je was er dit jaar ook? of snap ik het verkeerd?
J-roen vond er iig vrij weinig aan, een beetje te hoog zakloop gehalte.

• RSP
Op woensdag 30 januari 2002 23:03 schreef J-roen het volgende:

[..]

je was er dit jaar ook? of snap ik het verkeerd?
J-roen vond er iig vrij weinig aan, een beetje te hoog zakloop gehalte.
ik was er ook jah, aan de HI kant, heb aan nix meegedaan daaro maar ze hadden wel 'n cafeetje daaro met extreem lekkere ICE Tea :D hopelijk doen ze dit jaar wat leukers :) en ga ik dus mooi WEL met de auto naar die boot toe, niet weer 30 km fietsen :)

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik ga er ook heen ja met 4 of 5 klasgenoten (Waaronder Scipionyx :))

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Pagina: 1