zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Nee dat heeft geen invloed, bijna alle PC's zitten in metalen behuizingen. De antenne zit buiten je PC
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Ik denk dat hij bedoelt dat er een externe metalen behuizing om de pc's zit, dus dat heeft wel degelijk effect op het bereik, hoeveel kan ik je niet precies vertellen.
Aan de andere kant is het weer zo dat als je een externe antenne aan kan sluiten het bereik aanzienlijk toeneemt.
Nou weet ik niet of een aironet een externe antenne-aansluiting heeft (linksys wap11 wel) anders zou je het kastje open moeten maken en een coax draadje moeten doortrekken/solderen (dag garantie)
Voordeel van de cisco is dat hij 100mw uitzendt tov de gebruikelijke 30 of 50mw wat dus het bereik te goede komt.
Aan de andere kant is het weer zo dat als je een externe antenne aan kan sluiten het bereik aanzienlijk toeneemt.
Nou weet ik niet of een aironet een externe antenne-aansluiting heeft (linksys wap11 wel) anders zou je het kastje open moeten maken en een coax draadje moeten doortrekken/solderen (dag garantie)
Voordeel van de cisco is dat hij 100mw uitzendt tov de gebruikelijke 30 of 50mw wat dus het bereik te goede komt.