Toon posts:

vooroordelen over hackers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.....Naar aanleiding van de "I love you"-virus-aanvallen verklaarde Kendall: "Hackers, vooral jonge, moeten gezien worden zoals ze zijn: als criminelen. Ze begaan misdaden die wereldwijd gevolgen hebben. Ze zijn niet alleen intelligente jonge mensen die bewijzen willen dat ze meer kunnen dan alle anderen."
De Interpol-man riep het bedrijfsleven op mee te helpen met de strijd tegen cyberterrorisme.

Dit slaat dus als kut op Dirk....
ik vind het niet gek dat men met deze vooroordelen,achter de "hackers"
aangaat....... :(

geef je mening!!!

Verwijderd

Je hebt verschillende hackers. En die worden op een hoop gegooit. Je heb er goede en slechte tussen doet hou je gewoon altijd. Er zijn hackers die "hacken" om lekken in de beveiliging te vinden. Dit is heel nuttig maar dat hoor je eigenlijk niet echt. Alleen als er wat gebeurt zijn het criminelen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
"hacken" om lekken in de beveiliging te vinden. Dit is heel nuttig..
Ja, en waarom is lekken in de beveiliging aan het zoeken? Omdat het zo'n goed mens is zeker...

Stel er zit de hele tijd iemand aan het slot van jouw auto en hij probeert alle deuren open te doen en bekijkt hem van boven/onder/links/rechts etc.... "Ja, ik ben bezig lekken in de beveiliging te vinden".... Hij moet er gewoon met zn poten vanaf blijven...

• Heintjo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05-2025

Heintjo

Definitely not Swedish

Over het "I love you" virus..
dat was niet een typisch voorbeeld van een hacker, zo ver ik kan zeggen..
Puur iemand die een leuk vbscrippie heeft geprogged, moet je de source maares bekijken, eigenlijk is 't doodeenvoudig.
Het verschil tussen hackers en 'wannabee' hackers is de manier van uiting.. een hacker zegt niet dat ie een hacker is, een wannabee hacker roept het vanzelfsprekend van de hoogste daken.

Hackers zijn figuren die zo goed als alles met een computer kunnen en veel tijd hebben gestoken in het leren van de technologie. De HIP (Hackers in Paradise, in Roosendaal als ik me niet vergis) was een stoer voorbeeld van wat ECHTE hackers kunnen; de stoplichten in de omgeving stonden te knipperen als discolampjes, straatlantarens die aan en uit gingen, KPN telefooncellen die ineens gratis waren, noem maar op. Die jongens kunnen alles met computers, maar.. zijn bijna niet te traceren.

Ik hoop dat meneer Kendall ook naar die hackers refereert.
Die hackers zijn, als ze willen, gevaarlijk, aan de andere kant, kunnen ze ook een miljoenenbaan krijgen bij de grote softwarejongens.. in het begin is het spelerij, daarna wordt 't serieus..
Beetje fout figuur, maar meneer Kimble (www.kimble.org) heeft 't toch wel ver geschopt met z'n hack-kunstjes.. rijdt niet voor niets in 'n mega-car rond (www.megacar.com)
Goed, hackers rule the world.. en dat zullen ze voorlopig nog wel blijven doen ook..

btw, denk niet dat ik roep dat ik 'n hacker ben en 't allemaal wel zo goed weet.. ik ben zelfs niet 'n wannabee hacker.. ik ben webdesigner in hart en ziel :)

blah blah...

• Heintjo
  • Laatst online: 11-05-2025

Heintjo

Definitely not Swedish

rick, als jij nou wilt dat je auto niet gestolen KAN worden, laat je een expert alles nakijken op fouten.. daarna fixt ie de zwakke plekken, en heb je 'n on-steelbare auto.. tot er een betere slotenfixer voorbij komt wandelen.. dan neem je die even in dienst, etc etc...

blah blah...

Verwijderd

rick_h : uhm... crimineel verleden alleen die h er achter?

Een jaartje of wat geleden heeft een ISP een beloning uitgelooft voor de eerste hacker die op hun server kon komen. Als niemand kijkt waar de fouten zitten kun je het ook nooit verbeteren.

Zal hetjenog een keer zeggen; je hebt hackers met goede bedoelingen en met slechte. En er zijn genoeg hackers/oud-hackers in dienst van bedrijf die zich bezig houden met de beveiliging.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er mag best een expert naar mn auto komen kijken, maar alleen met mijn toestemming. Zo vind ik het ook bij hackers.. gewoon een beetje ongevraagd aan iemands site/computer etc. zitten en dan zeggen dat ze een lek aan het zoeken zijn....

Dat bij die ISP vroegen ze er zelf om en dan hebben ze dus toestemming ervoor..

Xaran: nee hoor, geen crimineel verleden.. :)

Verwijderd

IMHO is een hacker een hacker als ie naar security leaks zoekt... mensen die hacken om XS te krijgen voor info die hun wordt behouden kan ook nog.... gevallen die hacken om dingen te beschadigen, da's absoluut fout. Zelfde voor "scriptkiddies"....
Is toch juist mooi als iemand je wijst op een fout in je software?? of in je instellingen?? of ligt 't aan mij??

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ja, je bent toch ook blij als om agent je eerst waarschuwt dat je te hard rijd.
En dat hij dus niet gelijk begint met het kaal plukken van je bankrekening.

Vaag voorbeeld misschien, maar kwam ineens in me op.

Mzzl Diamon

Hackers: er zijn goede en slechte.

And The Only One

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ja, je bent toch ook blij als om agent je eerst waarschuwt dat je te hard rijd.
En dat hij dus niet gelijk begint met het kaal plukken van je bankrekening.

Vaag voorbeeld misschien, maar kwam ineens in me op.

Mzzl Diamon

Hackers: er zijn goede en slechte.
De slechte hackers de scriptkiddies, die het leuk vinden om een toch wel hoog gewaardeerde website plat te leggen bv T.net.

En je hebt de goede hackers: denk dan bijvoorbeeld aan de actie van bepaalde T.net Admi's en Mod's die ComputerTotaal er op heeft gewezen dat er een lek in hun Forum zit.

Maar deze goede actie zou weer een slechte actie zijn, als ze het niet eerst hadden gemeld aan de verantwoordelijke van dat Forum.
En dus alleen het lek aan de grote klok hadden gehangen, met alle gevolgen van dien.

Iemand een reactie hier op

And The Only One

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:20

botoo

💀 too old to die young

rick_h, helemaal mee eens als ik het vraag om iets te onderzoeken is het vroeg genoeg. iets anders is het als hackers grote instellingen e.d. op hun fouten wijzen als het algemeen belang daar mee gemoeid is, maar het blijft een hele dunne scheidingslijn.
Als er een "autoslotenonderzoeker" aan mijn auto zit kan 'ie er van uit gaan dat ik mezelf opwerp als tester van sterkte van neusbotjes, daarna vertel ik 'm wel dat er ruimte voor verbetering is >:)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

oke jongens luister goed:

Hacken = Een gat zoeken in een systeem(bijv. server) en via dit gat proberen binnen te komen in de PC, als dit gelukt is laten de echte hackers een berichtje achter met hoe ze in het systeem zijn gekomen en/of helpen dit probleem mee op te lossen, pas als het gat gedicht is leggen ze uit hoe ze het gedaan hebben zodat andere mensen het niet gaan misbruiken want dat bezorgd ze een slechte naam

Cracker = Iemand die geen flikker verstand heeft van hacken en alleen iemand na kan doen en/of gebruik maakt van lame trojan horses, deze mensen maken misbruik van gaten etc. kijk maar eens naar gehackte spellen als deze gaten bekend worden zie maar eens wat er gebeurt er word een lame crack voor geschreven en hiermee richten de crackers schade aan !!

Verwijderd

broncode I LOVE YOU VIRUS VSB SCRIPT[edit: Fok!ed UBB op - RickJansen]

Verwijderd

Kable :

Hacken en cracken zijn twee HEEL verschillende dingen.
Hacken is het inbreken in een computer hoofdzakelijk via I-net.
Cracken is een programma veranderen naar jou persoolijke wens (Reversed Engenering).

• Shi'ngoth
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
I zie het verband hacken -> ILOVEYOU (virus???) worm niet...

Volgens mij weten mensen niet eens wat hacken is, ik rkrijg ook geregeld oproepen via ICQ: "kan je me leren hacken?"..."tuurlijk, je hebt vast WIndiws, gaat je vast lukken... donder nou maar op"

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

Er zijn zoveel defenities van hackers, sommigen vinden dat hackers mensen zijn met veel verstand van computers en/of software, of een onderdeel daarvan... en dat alle andere mesnen die dit gebruiken op progjes the patchen en servers binnen te komen dat dat crackers zijn...
Ik houd zelf echter meestal deze aan:

Iemand die veel van iets weet: Wizard. (Als in UNIX - wizard )
Iemand die in (grote)systemen inbreekt: Hacker.
Iemand die shareware software ed. crackt, keymakers maakt etc.: Cracker.
Iemand die kewle plaatjes maakt: Graphix artist.
Iemand die geripte scriptjes runt etc.: Script Kiddie.
Iemand die een beetje loopt te nuken DDoS-en etc.: Lamer.

In general worden de 1e twee groepen weer vaak onderverdeeld in 'gewone' en 31337 mensen. Eigenlijk zou dit voor de 1e vier groepen kunnen gelden...

(En je hebt ook nog BLUsers die dus alles lekker Zo GaAn ScHrIjVeN, mAaR jA dAt HoU jE tOcH. :) )

Ik ben fan van dingen

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb onlangs op http://www.wired.com gelezen dat de US een-of-ander orgaan in het leven heeft geroepen om de cybercriminaliteit te bestrijden. Men heeft hier echt miljarden voor gereserveerd. Ik vermoed dat de criminele hackers dus absurd veel schade aanrichten die niet naar in de media komt. Begrijpelijk: zouden jullie willen horen dat de bank waar jouw geld op staat slecht beveiligd is?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1