Toon posts:

Lan party organiseren in kerkrade(zuid limbrug)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou graag met nog een paar vrienden een Lan-party gaan organiseren voor iedereen die zin heeft om te komen ;)
maar we hebben nog een paar vraagjes over het te organiseren van zo'n lan party
We hebben wel al een grote ruimte gevonden(een sporthal) waar ongeveer 200 tot 300 mensen in kunnen, alleen er is een probleem, de huur kost 90 gulden per uur, en dat moet x 36 uur = 3240 gulden :( en dit bedrag alleen al kan ik niet alleen betalen :(, en dan komt er nog eens kracht stroom bij, omdat 200+350 watt heel veel stroom is en dit kun je niet op een gewoon stopcontact laten lopen.
De server + switches + kabels etc zijn geen probleem, deze kan je via www.gameparty.net lenen tegen sponsoring mits er over de 50 mensen komen.
Er moet ook beveiliging zijn want het lijkt me niet leuk als je even in slaap valt en je pc is opeens weg :(
EN er moet eten en bier zijn ;)

Maar hoe zit het met Sponsoring, betalen deze b.v een bepaald bedrag tegen reclame?

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, als het met het openbaar vervoer te bereiken is dan zal ik zeker komen, en je kan toch entree vragen om de zalhuur eruit te halen, wie weet kan je er nog wat aan verdienen ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik de zaal huur al wil betalen, dan moet ik b.v al min 35 gulden per persoon gaan vragen en dan heb ik nog niet eens de krachstroom, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:28

Da_RoNiN

Oclama?

Een lan is meestal geen bedrijf maar een vereniging , en is er dus niet voor om winst te maken.

Kenners weten waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat snap ik en dat is ook niet de bedoeling ;) maar ik wil ook geen 1000 gulden schuld hebben snap je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sponsoring regelen voor een lan is lastig. Zijn niet echt veel bedrijven die dat willen doen. Alleen sponsoring is ook niet altijd nodig. Je zaal huur is 3240 gulden, als er 200 man komen is dat dus 16,20 pp voor zaal uur komt er nog 2000 gulden aan stroom, tafels en stoelen bij. Zit je dus op 26,20(200:2000=10) Als je 30 gulden pp voor het hele weekend vraagt. Kom je redelijk uit de kosten. Dus ja ik zie het probleem niet :)

Ik regel zelf ook lans en wij hebben tot nu toe alles zonder sponsering gedaan en nog geen problemen gehad.

Alleen ik zou als ik jullie was eerste een lan voor 100 man regelen. Kijk hoe dat gaat. Gaat het goed dan ga je een grote lan regelen. Een lan regel je niet zo maar. Gaat best wel veel tijd inzitten.

Veel succes :)

www.yal.nl is de lan die ik mede regel.
Pagina: 1