Toon posts:

Koelpasta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee of het met AMD-XP / AMD-MP echt
nodig is om met van die koelpasta te gaan knoeien??

Kan het je processor beschadigen als je het niet gebruikt, want ik ben wat aan het testen en heb geen zin om als het
niet nodig is die pasta er tussen te proppen... Als het
niet voor permanent is...

mobo: Tyan-Tiger MP
proc: 2x AMD-XP 1500+
fan: Thermaltake Mini Super Orb Socket A (jaja...)

tanx

Verwijderd

Liefst Pasta gebruiken, zo moeilijk aan te brengen is het niet en er is ook niet veel werk aan.
Die koelpaste dient gewoon om het contactoppervlak van de proc met de cooler optimaal te laten bestaan... en het scheelt idd graden...

Verwijderd

hmm... de XP word niet verschrikkelijk warm... dus wat dat betreft is het niet zo'n probleem denk ik... Je hebt wel een probleem als je core geen contact heeft met je heatsink >:) dan ben je je proc waarschijnlijk vrij snel kwijt :9

Ik zou gewoon een beetje koelpasta op je heatsink pleuren... (een heel dun laagje... HEEL DUN...)

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Koelpasta is nodig om oneffenheden op de core en de heatsink (wel de onderkant natuurlijk :+) op te vullen zodat de core overal op de heatsink contact maakt.

[te laat. Dubbelpost :'(]

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
het ligt helemaal aan wat je ermee wilt gaan doen....je temps gaan er sowieso van omlaag (zeker met arctic II of III), dit verlengt de levensduur van je processor en biedt meer mogelijkheden voor eventueel oc'en.....

daarnaast is het aanbrengen totaal geen probleem....handleiding staat op:

http://www.arcticsilver.com

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik weet dat artic het helemaal is. Maar hoeveel scheelt het nou echt in vergelijking met de standaard shit die je bij je koeler krijgt. Ik zit nu namelijk met een XP1700+ en die wordt stressed 62 graden. Dat gaat me iets te ver. Zit ook met klote coolermaster erop, dus andere cooler moet sowieso. Wat is dan de meerdwaarde van het (over internet) bestellen van Artic :? (kan wel evt met koeler bestellen, dan geen xtra verzendkosten)
BVD

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

Zonder koelprut: celly566@1055MHz@2.4volt niet stabiel
Met koelprut: celly566@1055MHz@2.3volt rete stabiel!

Dus gewoon doen!
Pagina: 1