Harddisk Compaq notebook doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 17:11
Ik heb een Compaq Armada 1700 PII-233 notebook en die kan de harde schijf niet meer benaderen. Hij maakt een beetje het geluid alsof ie Žm door wil zagen. Iemand een idee of deze schijf nog te redden is of dat er eventueel nog een andere schijf voor gekocht kan worden?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Andere schijf zal wel gaan.. Die dingen zijn gewoon standaard.. (elke 2.5" drive will do, alleen effe op het formaat letten!).

Maar of het ding nog te redden is? Ik denk het niet.. (sowieso lijkt het of je een headcrash hebt, en data-recovering is duur!)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 30 januari 2002 15:28 schreef Twynn het volgende:
Andere schijf zal wel gaan.. Die dingen zijn gewoon standaard.. (elke 2.5" drive will do, alleen effe op het formaat letten!).
niet helemaal waar, het is een Compaq en die haalt altijd nog trukjes uit met de bios op een hdd, dus je zult op een of andere manier de bios op de hdd moeten zien te krijgen.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 17:11
Op woensdag 30 januari 2002 16:02 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

niet helemaal waar, het is een Compaq en die haalt altijd nog trukjes uit met de bios op een hdd, dus je zult op een of andere manier de bios op de hdd moeten zien te krijgen.
Hmm, gaat dat erg moeilijk worden dan?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 30 januari 2002 16:42 schreef MvdM het volgende:

[..]

Hmm, gaat dat erg moeilijk worden dan?
Ik meen dat voor de nieuwere systemen wel iets op de site staat om die bios erop te zetten, maar dat weet ik niet zeker.
Waarschijnlijk zul je dan bij Compaq moeten wezen en dat kan je nog wel eens geld gaan kosten.

wat je ook kunt doen is kijken of je het systeem kunt opstarten zonder die hdd, geeft dat verder geen problemen, dan kun je waarschijnlijk gewoon een andere hdd erin zetten.

Ik heb hier ook een Compaq desktop staan (prolinea 466) en die doet het wel zonder hdd, maar je krijgt wel een hele berg errors (blaat not found, press f1 to save f2 to ignore) en dat zo een aantal keren.

give it a try zou ik zeggen.

Verwijderd

dat van de bios is nieteens nodig heb laatst gewoon een 20 gig in een armada 1750 geplaatst.eerst ff de bios ge update en werd gewoon herkent erna. bios staat niet op de harddisk naar mijn wete

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op donderdag 31 januari 2002 01:24 schreef steve-a17 het volgende:
dat van de bios is nieteens nodig heb laatst gewoon een 20 gig in een armada 1750 geplaatst.eerst ff de bios ge update en werd gewoon herkent erna. bios staat niet op de harddisk naar mijn wete
Bij de desktop bakken is dat iig wel zo, met de notebooks weet ik het niet.
Maar er is natuurlijk makkelijk zat achter te komen.
Pagina: 1