Toon posts:

Acer 24/10/40 wil niet boven 16X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag me Acer 24/10/40X binnen gekregen(2410A), nou is me het probleem dat ik geen opties in nero heb om op 20X of 24X te branden. heel vreemd.. ik kan maar tot 16X instellen. heb al de firmware geupdate en nero geupdate. adaptec pakt me brander niet eens. wat kan dit wezen? :(

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-04 21:04

gpex

Pex voor intimi

Je medium misschien? Is de te branden CD misschien maar tot 16x gecertificieerd? Nero i.c.m. met je brander kan dit namelijk herkennen en zal dan niet snellere opties tonen.

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik 24X certiefied CD's lifetec. dus zou eigenlijk geen probleem mogen zijn toch?

Verwijderd

Topicstarter
hmm maybe heb je gelijk. ik heb er nu de bijgeleverde CD-R in gestopt en nu wil ie wel. alleen vreemd dat ie die lifetec 24X's niet pakt :( bestaat er een optie om die Check uit te zetten zodat ik hem gewoon kan forceren op 24X?
tenks 4 de help btw..

Verwijderd

zit volgens mij in de firmware ingebouwd in branderin de mijne(zie sig) zit het ook in de firmware en pas na eventuele firmware upgades kan hij dus ook de cd herkennen dat ze voor die snelheid gecertificeerd zijn maar ik weet niet of je die 'check' dus kan uitzetten heb je al een 8x/12x/16x geprobeerd op een hogere snelheid te branden want de mijn e kan dus wel lager gecertificeerde cdr's op hogere snelheid branden

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad, met met Aopen crw 2440 en MMore cd's die op 24x te branden zijn. De oplossing kan zitten in een nieuwe firmware, waarbij meerdere media worden ondersteund. Dat heeft bij mij dus ook niet geholpen. :(

Wat wel helpt is het uitzetten van "Just Speed" in Nero, bij de instellingen van je brander. Zodra je dit doet, kun je wel met maximale snelheid branden. Kijk achteraf dan wel ff of de CD het ook goed doet. Trek daaruit dan je conclusie :)
Pagina: 1