[php] Fetch uit een postgresql [html]

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 22:46

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
http://www.formula1.nl/php/test.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?
$conn = pg_connect("dbname=xxx user=xxx password=xxx");
$query = 'select * from advertenties';
echo $query;
$result = pg_exec ($conn, $query);
pg_close($conn);

for($i = 0; $i < pg_numrows($result); $i++)
 {
  $myrow =  pg_fetch_array($result, $i);
  for ($j = 0; $j < sizeof($myrow); $j ++)
  {
   echo $myrow[$j] . "<BR>\n";
  }
 }
?>

okay dat heb ik hij haalt verschillende info uit een DB

maar nu wil ik het in verschillende tabellen plaatsen zoals

http://www.fritsvaneldik.nl/

dus een titel tabel
1 voor een plaatje en 1 voor tekst dat is wat de mensen te zien krijgen ik heb alleen nog geen idee hoe ik dat ga realiseren ?

kan ik het gewoon

via html tabellen verwijzen naar het php script ??

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Helaas zijn er in P&W erg veel vragen over standaard procedures bij het connecten naar een database. We willen dit voorkomen. Dergelijk standaard gebruik van libraries kan je opzoeken in de daarvoor bestemde tutorials en library documentatie. Om P&W een beetje interessant te houden willen we liever niet dat P&W een makkelijke vervanging wordt voor het lezen van dergelijke manuals.

Het samenstellen van een HTML resultaat uit het resultaat van een query is toch echt basiskennis. Deze kennis moet je op doen door het bestuderen van de stof en niet door het stellen van vragen waarop je dan directe antwoorden krijgt.

Als je serieus wilt gaan programmeren moet je een taal en de omgeving waarin je werkt begrijpen. Het oplossen van dit ocncrete probleem door ons draagt niet zoveel bij aan jouw begrip.

Ik citeer even een mailtje wat ik vandaag heb gestuurd naar aanleiding van een reactie op het slot op dit topic ( [topic=395760/1/25] ):
Ik begrijp wel dat je het vervelend vindt, maar helaas proberen we door dergelijke topics te sluiten een beetje een norm neer te zetten voor de onderwerpen die aan bod komen. Helaas gebeurt dit nog niet al te consequent, waardoor porblemen van vergelijkbare aard nog open kunnen blijven staan.

Waarom heb ik dan concreet jouw topic om die reden gesloten?
We worden een beetje suf van alle vragen die te maken hebben met de volgorde waarop je methode aanroepen doet bij een MySQL connectie. De meeste vragen duiden aan dat de topic-vrager nog niet precies door heeft wat de methoden precies doen. Dat is verder niet vervelend, iedereen moet zulke dingen een keer leren, maar P&W vinden wij niet de plaats om dit te leren. P&W willen we namelijk liever niet als vervaning zien van een manual waarin je standaard procedures kunt opzoeken. We hebben het idee dat het dit soms een beetje te veel is geworden.

Dat er ondertussen al een goed antwoord is, is heel fijn, maar was geen reden om het open te laten omdat we dus proberen om duidelijk te maken dat we dergelijke vragen liever niet willen hebben. Voor jou is het in dit geval natuurlijk makkelijk dat er toch nog iets stond :-) .

Overigens heb ik wel overlegd met de andere moderators omdat het hek nogal van de dam is als we dit beleid echt consequent gaan uitvoeren. Er blijft dan nogal weinig over ;-). Dit topic was een twijfelgeval, maar helaas oordeelden we in dit geval dat we hier wel een grens konden stellen ;-) .

Uiteraard zie ik (en we in het algemeen) je wel graag nog een keer iets vragen in P&W! :-)
Dit topic valt een beetje in dezelfde categorie :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Dit topic is gesloten.