Citeerde hij de halve wereldbevolking..
Verwijderd
Wat je het beste kan doen is gewoon even zoeken op de site van je mobo-fabrikant wat er max. op je bordje kan. Ook google doet wonderen in dit geval
Deze vraag is al vaak langsgekomen, maarvooruit ik help je deze keer. Voortaan ff zoeken. Search
Ja dat kan, maar de nieuwere p3 daar heb je een bord met een bx chip ofdergelijks voor nodig. Je moet er dan een converteerde bij kopen.
Ja dat kan, maar de nieuwere p3 daar heb je een bord met een bx chip ofdergelijks voor nodig. Je moet er dan een converteerde bij kopen.
Jah, dat snap ik.. Maar het gaat mij nou even om die combinatie in het algemeen. Dus niet alleen bij die moederborden die ik hier heb liggen..
Als er een p3 op een p2 bord past, dan is dat is dat bord ook een p3 bord.
Als er een 100Mhz p2 op kan, dan kan er hoogst waarschijnlijk ook een p3 450-600 op.
Als er een 100Mhz p2 op kan, dan kan er hoogst waarschijnlijk ook een p3 450-600 op.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Je heb een 100mhz fsb verdie en een 133. De ouder werken op 100 maar tegenwoordig werken de niewere op 133.Op woensdag 30 januari 2002 15:00 schreef Kogando het volgende:
Als ik het goed begrijp zijn er dus 2 soorten P3 cpu's waarbij de nieuwste soort een converter nodig heeft om op een P2 bord te passen?
btw welk bord heb je.
Jep, het is mogelijk om een P3 op een P2 bord te installeren..
Een paar belangrijke dingen zijn daarbij: Kan je chipset het aan.. (een LX chipset kan dat bijvoorbeeld niet).
Voor een overzichtje: http://tweakers.net/~crew/havana/chips.html
Verder moet je processor natuurlijk ook passen.. Het een en ander kan met een converter (slot1 naar fcpga).
En verder moet je bios het ook ondersteunen!
Een paar belangrijke dingen zijn daarbij: Kan je chipset het aan.. (een LX chipset kan dat bijvoorbeeld niet).
Voor een overzichtje: http://tweakers.net/~crew/havana/chips.html
Verder moet je processor natuurlijk ook passen.. Het een en ander kan met een converter (slot1 naar fcpga).
En verder moet je bios het ook ondersteunen!
Supermicro P6SLAOp woensdag 30 januari 2002 15:04 schreef Amd RuLuzzz het volgende:
[..]
Je heb een 100mhz fsb verdie en een 133. De ouder werken op 100 maar tegenwoordig werken de niewere op 133.
btw welk bord heb je.
Ik ben trouwens assistent systeembeheerder en zit hier moederborden te vervangen maar omdat ik normaal gesproken met AMD werk wist ik ff niet precies hoe het zat...
ehmz...
Er is niet iets als een "P2 bordje"
Wat je moet doen is kijken wat voor chipset er op je mobo zit:
LX: kan geen P3 aan
BX: kan P3 Katmai's iig aan (450 - 600), Kijk voor Coppermine support op de site van de fabrikant
Voor socket 370 P3's heb je dan een converter nodig, en 133MHz FSB P3's werken alleen door het bordje boven z'n specs te laten draaien
Tualatins gaan niet lukken (ben tenminste nog nooit die powerleap converters tegen gekomen
)
Er is niet iets als een "P2 bordje"
Wat je moet doen is kijken wat voor chipset er op je mobo zit:
LX: kan geen P3 aan
BX: kan P3 Katmai's iig aan (450 - 600), Kijk voor Coppermine support op de site van de fabrikant
Voor socket 370 P3's heb je dan een converter nodig, en 133MHz FSB P3's werken alleen door het bordje boven z'n specs te laten draaien
Tualatins gaan niet lukken (ben tenminste nog nooit die powerleap converters tegen gekomen
Verwijderd
Yups, je hebt Slot 1 P3's en FCPGA P3's...voor de laatste hebbie een converter nodig....mijn ervaring is dat de meeste P2 100 Mhz borden tot P3 800 wel ondersteunen na een bios flash...daarboven is altijd tricky want dan heb je het altijd over 133 mhz processoren...Op woensdag 30 januari 2002 15:00 schreef Kogando het volgende:
Als ik het goed begrijp zijn er dus 2 soorten P3 cpu's waarbij de nieuwste soort een converter nodig heeft om op een P2 bord te passen?
en om compleet te zijn onder de 800 mhz heb je ook wat 133 mhz varianten...makkelijk he ?
LX chipset > gaat dus nietOp woensdag 30 januari 2002 15:08 schreef Kogando het volgende:
[..]
Supermicro P6SLA
nou, de pc werkt wel maar het lijkt nogal langzaam te gaan allemaal...Op woensdag 30 januari 2002 15:09 schreef BrZ het volgende:
[..]
LX chipset > gaat dus niet
EhmOp woensdag 30 januari 2002 15:09 schreef 100xnixxan het volgende:
Yups, je hebt Slot 1 P3's en FCPGA P3's...voor de laatste hebbie een converter nodig....mijn ervaring is dat de meeste P2 100 Mhz borden tot P3 800 wel ondersteunen na een bios flash...daarboven is altijd tricky want dan heb je het altijd over 133 mhz processoren...
En wat dacht je dan van de volgende processoren:
PIII-850, PIII 1GHz (100MHz FSB), PIII-1100.. Die bestaan allemaal hoor..
(tja, en het gaat hier inderdaad niet over celerons, maar die kun je er vaak ook nog op kwijt!)
Raar dat de BIOS dan de CPU herkent, maar een LX zal standaard op 66MHz draaien. Een P3 doet dat op 100/133MHz. Een P3-600E zou in theorie op een LX op 400MHz draaien, een 600EB op 300MHz...Op woensdag 30 januari 2002 15:13 schreef Kogando het volgende:
[..]
nou, de pc werkt wel maar het lijkt nogal langzaam te gaan allemaal...
Je hebt gewoon de verkeerde mobo ervoor.
Maar 'algemeen' P3 op P2 bord is een onzinnige vraag. Hangt volledig af van de chipset, leverbare voltage en BIOS support. Die bepalen wat een plank aankan.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1