Suggestieve nieuwstitel

Pagina: 1
Acties:

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
"Stralingsgevaar mobiele telefoon nog niet gebleken"

http://www.tweakers.net/nieuws/20327

Deze titel is zeer suggestief, Het is net alsof het -wel- schadelijk is, maar dat het wetenschappelijk bewijs alleen nog even moet volgen in de toekomst. Dit is een volledig foutieve interpretatie van het onderzoek. Er is immers gebleken dat er geen enkel gevaar is aan het gebruik van mobiele telefoons.

Het probleem zit 'em in het woordje 'nog', en het gebruik van aanhalingstekens. Het is geen citaat, het is een feit!

Kan dit even veranderd worden?

• Femme
  • Laatst online: 22:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat het woord "nog" fout is ben ik met je eens, maar het is twijfelachtig of je de resultaten van dit onderzoek als een vasstaand feit kunt beschouwen.

• joepP
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 15:01 schreef Femme het volgende:
Dat het woord "nog" fout is ben ik met je eens, maar het is twijfelachtig of je de resultaten van dit onderzoek als een vasstaand feit kunt beschouwen.
Alles is wel "mogelijk schadelijk voor de gezondheid", en je kan nooit aantonen dat iets helemaal onschadelijk is. Je kan tenslotte nooit weten of iets in de toekomst toch ineens -wel- schadelijk blijkt te zijn.

Geef mij maar eens aan waarom de uitkomst van dit onderzoek zo 'twijfelachtig' zijn.

Tot er geen onderzoeken zijn die het tegendeel bewijzen, is mobiel bellen niet schadelijk voor de gezondheid. Je moet toch iets aannemen lijkt me?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 30 januari 2002 15:29 schreef joepP het volgende:
Geef mij maar eens aan waarom de uitkomst van dit onderzoek zo 'twijfelachtig' zijn.
Omdat dit een discussie is die al jaren loopt. De ene keer komt er een onderzoek dat aantoont dat mobiel bellen WEL schadelijk is, en een half jaar later komt de volgende die roept dat het NIET schadelijk is. Enzovoorts.

Zoals je zegt; alles is wel op één of andere manier schadelijk, maar uit dat onderzoek is het in dit geval niet gebleken.

Professioneel Hyves-weigeraar