Poorten open houden over TCP/IP verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 11:16
Hoe zit het nu echt?

Als ik bv een proggie schrijf die 'alle' vrije poorten open houdt, zodat het lijkt alsof ik op al die poorten een server draai, maar verder HELEMAAL niets met inkomende connecties doe... kan ik dan toch 'gehacked' worden?

Ik stel me een NukeNabber-achtig programma voor die poorten sluit voor bv een minuut wanneer een connectie is gemaakt en daarna gewoon weer opent. Dit hoeft trouwens niet eens. Ik zou de connectie ook open kunnen houden maar alle ontvangen tekens weg dumpen. Als extra-tje kan ik via die connectie ook nog een hoop rommel terugsturen...

Heeft dit zin? Is dit onveilig? Wat zijn de consequenties?

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 11:42

wiho

Certified Nerd

Heeft dit zin?
Geen enkele. :)

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Is dit onveilig?
Ja :)

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

afgezien van de aanslag op je systeem resources als je ca.65000 poorten open wilt houden, is het vrij nutteloos.
Verkeer naar niet gebruikte poorten wordt sowieso al genegeerd, dus een progje schrijven om dat zelf ook nog eens te doen...

• Tuinhark
Maar ik kan dus niet gehacked worden door slechts poorten open te houden en helemaal niets te doen met de inkomende connecties?

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Eh.. nee.
Lijkt me vrij duidelijk, alle deuren in je huis staan open maar bij elke deur staat een bewaker die iedereen eruit schopt als ze erin willen. Het is niet gevaarlijk maar het trekt wel aandacht :)

• Tuinhark
Het trekt me wel om een soort Netbuster ofzo te schrijven. Lekker hackers om de tuin leiden. :) Maar, geloof trouwens niet dat ik daar zoveel last van heb. ;)
Pagina: 1