Ik wil graag ervoor zorgen dat andere niet op mijn paginatje kunnen komen en heb geen zin in passworden.
Met behulp van de search kwam ik tot het volgende, maar dat werkt niet zoals het moet
Het is de bedoeling dat hij het externe ip adres van de bezoeker bekijkt, niet zijn interne.
Zelf zit ik achter de server, en als ik op die pagina ga zegt hij:
Je hebt geen toegang vanaf 192.168.1.2
Het kan ook zo zijn dat het scipt wel klopt en dat het alleen voor mij niet werkt omdat ik achter de server zit waar het script op draait. In dat geval lijkt het me "veilig" om het aan te passen in dat je van het ip 192.168.1.2 af moet komen wil je toegang krijgen toch?
Met behulp van de search kwam ik tot het volgende, maar dat werkt niet zoals het moet
Het is de bedoeling dat hij het externe ip adres van de bezoeker bekijkt, niet zijn interne.
Zelf zit ik achter de server, en als ik op die pagina ga zegt hij:
Je hebt geen toegang vanaf 192.168.1.2
Het kan ook zo zijn dat het scipt wel klopt en dat het alleen voor mij niet werkt omdat ik achter de server zit waar het script op draait. In dat geval lijkt het me "veilig" om het aan te passen in dat je van het ip 192.168.1.2 af moet komen wil je toegang krijgen toch?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <? if ($HTTP_SERVER_VARS["HTTP_X_FORWARDED_FOR"] != "") { $proxy = $HTTP_SERVER_VARS["REMOTE_ADDR"]; $ip = $HTTP_SERVER_VARS["HTTP_X_FORWARDED_FOR"]; } else { $ip = $HTTP_SERVER_VARS["REMOTE_ADDR"]; } if (preg_match("!129\.125\.103\.216!",$ip)) { ## site ## }else{ echo "je hebt geen toegang vanaf " . "$ip""; ?> |
...