[C#] dll wil niet linken

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
hoi allemaal

ik heb base.cs en TCPHelloWorldClient.cs

base.dll compile ik met:
code:
1
csc /target:library base.cs

werkt prima... nu wil TCPHelloWorldClient.cs compilen en gebruik daarvoor:
code:
1
csc /reference:base.dll TCPHelloWorldClient.cs

maar ik krijg allemaal errors die me duidelijk maken dat de reference naar TCPRemoteCommandProcessor (een class gedefinieerd in base.dll) niet klopt. De error:
code:
1
2
3
TCPHelloWorldClient.cs(11,3): error CS0246: The type or namespace name
      'TCPRemoteCommandProcessor' could not be found (are you missing a using
      directive or an assembly reference?)

Kan iemand me vertellen wat ik hier fout doe?

Ik heb even voor het gemak ook base.cs en TCPHelloWorldClient.cs online gegooid.

Alvast bedankt.

Verwijderd

ik raad maar wat hoor, maar moet je niet linken met een lib file die tergelijker tijd met de dll is gemaakt...

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 17:51
Je hebt de class die je aanmaakt in een andere class staan welke je client dus niet direct kan benaderen. Leg het wel weer niet makkelijk uit, maar misschien snap je wat ik bedoel.

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
vicz: ik raad maar wat hoor, maar moet je niet linken met een lib file die tergelijker tijd met de dll is gemaakt...

Nee dit is C#, geen C/C++ :+ Hier wordt de binaire data die het object (assembly) beschrijft (in .net termen: manifest) direct in het manifast (de dll) zelf opgeslagen. Heb je dus geen .lib files nodig om mee te linken. Probeer maar eens een .net manifest te openen met ildasm.

cannibal74: Je hebt de class die je aanmaakt in een andere class staan welke je client dus niet direct kan benaderen.

Aha, ik zie denk ik het probleem al. Probeer ik als ik thuis ben wel ff uit.

edit: jup dat was het hem idd, de TCPHelloWorldClient class moet als 'buitenste' klasse zijn gedefineerd, denk wel dat je hem zoiezo als child-class kan benaderen, maar achja..

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 15:16 schreef stylee het volgende:
vicz: ik raad maar wat hoor, maar moet je niet linken met een lib file die tergelijker tijd met de dll is gemaakt...

Nee dit is C#, geen C/C++ :+ Hier wordt de binaire data die het object (assembly) beschrijft (in .net termen: manifest) direct in het manifast (de dll) zelf opgeslagen. Heb je dus geen .lib files nodig om mee te linken. Probeer maar eens een .net manifest te openen met ildasm.
weer wat geleerd! :)