Toon posts:

[PHP] Alternatief voor mail().

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een goede gratis Franse host gevonden, alleen hebben ze de mail() functie uitgeschakeld.

Hoe kan ik nu toch mailtjes (via PHP natuurlijk) sturen,

(scrpitje + gratis SMTP :?)

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 21:30
www.phpnuke.com

PHP-Nuke site is op dit moment slecht bereikbaar.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47
Heb je de beschikking over sendmail? Zo ja, dan gewoon je mailtjes door sendmail sturen. Zo niet, dan moet je een smtp server gebruiken. Is die niet toegankelijk vanaf je webpagina, dan zul je er ook nog een DNS lookup aan vooraf moeten laten gaan om 't MX record van de ontvanger op te zoeken en de mail direct af te leveren.

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ergens een host vinden dat wel mail() ondersteund, en daar een scriptje opzetten dat bereikbaar is vanaf jouw gratis Franse host en die in je form gooien?

Maar ja, dan zit je natuurlijk weer bij je eerste probleem, hoe vind ik een goede host :)

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 21:30
Op woensdag 30 januari 2002 14:09 schreef Praetorian2k het volgende:
www.phpnuke.com

PHP-Nuke site is op dit moment slecht bereikbaar.
Sorry, in m'n eerdere post stond een verkeerde link en de edit knop werkt niet meer op die post (bij mij dan)

Alsnog de goede link:

PHP-Nuke

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 14:09 schreef Yo-L het volgende:
Ergens een host vinden dat wel mail() ondersteund, en daar een scriptje opzetten dat bereikbaar is vanaf jouw gratis Franse host en die in je form gooien?

Maar ja, dan zit je natuurlijk weer bij je eerste probleem, hoe vind ik een goede host :)
Hier heb ik al aan gedacht.
En goede host die wel mail() ondersteunt vinden, is geen
probleem. (multimania bijv. 'weer een Franse host' :7).
Maar dan 'ziet' iedereen alles wat en waar het gestuurd wordt en dat is nou NET niet de bedoeling.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 14:13 schreef Praetorian2k het volgende:

[..]

Sorry, in m'n eerdere post stond een verkeerde link en de edit knop werkt niet meer op die post (bij mij dan)

Alsnog de goede link:

PHP-Nuke
Wat heb ik aan een CMS, in de code gaan duiken en kijken hoe de mail verstuurt wordt :?

PS. GoT is brak, of ligt het aan mijn verbinding?

Verwijderd

Topicstarter
Sendmail doet het NIET.

Nog suggesties???

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op woensdag 30 januari 2002 14:55 schreef Patrick83 het volgende:
Sendmail doet het NIET.

Nog suggesties???
Als ze de mail()-functie en sendmail hebben uitgeschakeld, dan zal het waarschijnlijk niet toegestaan zijn. Ik denk dan dat een SMTP-server ook geen oplossing is, omdat je waarschijnlijk ook geen verbinding naar een andere host mag maken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet de oplossing denk ik.

Ergens (bij multimania bijv.) een srcriptje opzetten dat het versturen van de form-gegevens verzorgt. en dan alle gegevens die niet gezien mogen worden (zolas het e-mail adres van de ontvanger) gecodeerd sturen naar het script. éénmaal aagekomen worden ze eerst gedecodeerd en dan verstuurd.

nu nog twee functies maken encode() decode();
Pagina: 1