Toon posts:

[w2k-outlook] .exe files in mail worden geblockt

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
gelezen in FAQ

In Outlook XP zit een attachment block, zodat "gevaarlijke" files niet getoond / geopend kunnen worden. Om deze wel te kunnen openen, moet je de onderstaande code kopiëren, in een textfiletje zetten en dit textfiletje "outlook.reg" noemen. Als je dit filetje opent in je explorer, dan vraagt windows of je het toe wil voegen aan je registry. Als je dit gedaan hebt, is voor bepaalde extensies (Die je zelf kan bepalen) de block opgeheven.

code:
--------------------------------------------------------------------------------
REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security]
"Level1Remove"="exe;swf"
--------------------------------------------------------------------------------

Bij " level1remove="exe;swf" " kan je zelf nog opgeven welke extensies je wel of niet uit de block wilt halen.
[einde quote]

Zoeken in registry op "level1remove" levert niets op.

zijn er voor win2k/offcie/outlook ook "truuks" om deze goedbedoelde user-betuttelingen ongedaan te maken zonder dat ik win-updates bewust NIET moet installeren?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

ja hoor ;)

http://www.mcdev.com/download/detachxp.zip

daarmee kun je de block ook uitzetten :)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op woensdag 30 januari 2002 13:54 schreef nickles het volgende:

Zoeken in registry op "level1remove" levert niets op.
Zelf een Level1Remove maken :)

Verwijderd

Je hebt zeker Office 2k en SP1-a gedownload? Nou das erg spijtig want ik heb hem er ook nooit uit gekregen. Met Office XP heb je een tool die je kunt downen. Hier kan je zelf instellen want Level 1 of 2 is. Maar een andere oplossing is gewoon Outlook killen en The Bat!! installen die werkt echt niet minder prettig. Ik vind zelfs veel beter :9~

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad draai ik op w2k office2000 (dus ook outlook2000) sorry voor mogelijke misverstanden.

DR
de zipfile inmiddels gehaald maar die getuigt qua naamstelling voor XP-gebruik

durf het bijna niet te vragen aan een "mod" maar zeker weten dat ik niet onduidelijk was in vraagstelling en dit OOK werkt onder office2000 outlook?

• Goost
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zorg dat je in je netwerkje (neem ik even aan dat je dat hebt als GOT-er) een pc aanwezig is waarop Outlook 2000 zonder SP1a staat. Kopieer vervolgens outlook.pst van de pc met attachmentblock naar de andere pc (onder w2k ergens in je profiel-directory, zoek even naar outlook.pst) en je kan bij je bijlagen die waren geblocked. :)

Verwijderd

Bij dit progje kun je instellen wat je allemaal mag opnenen in Outlook.

[url="http://members.lycos.nl/lcroft/osp.zip"]http://members.lycos.nl/lcroft/osp.zip[/url]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Bedankt voor de tip, zo wordt de search weer een stukje effectiever. Al betwijfel ik dat de topicstarter zelf er nog op zat te wachten na een half jaar ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
had het inmiddels al opgelost. en inderdaad, F_J_K heeft gelijk, dit had ik moeten vermelden in topic, maar zoeken had zo lang geduurd dat dit topic al uit beeld was gezakt

Overigens heb ik het ook met die osp.zip voor elkaar gekregen, perfekte oplossing!

/me hult zich in boetekleed
Sorry !

• quattro-fan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 09:31
En nog eens 2,5 jaar later komt er weer een reactie. Ik ben blij dat dit topic nog bestaat, want ik heb zojuist nietsvermoedend SP3 voor Office2k geïnstalleerd, niet beseffend dat ik mij daarmee ook de fijne attachment blocks voor Outlook2k op de hals zou halen. Gelukkig biedt GoT weer uitkomst!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
quattro-fan,

Ik ga het topic maar even sluiten omdat deze post weinig toevoegt aan de oorspronkelijke discussie. Dit voorkomt dat er nog mensen op gaan reageren, twee jaar later,

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.