"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
Verwijderd
Ik zou dan als ik jouw was Zonealarm downloaden. http://www.zonealarm.com /
heel eenvoudig en het is gratis...
heel eenvoudig en het is gratis...
Verwijderd
Ik beveilig niks meer.
Al mijn belangrijke data verdwijnt gelijk naar CD en mijn pc is "beveiligd" met Ghost. Zodra iemand de boel molt, ben ik binnen tien minuten weer online.
Ik heb gillend de balen van alle extra troep die ik moet draaien om de toko in de lucht te kunnen houden (virusscanners, firewalls, uninstallers, enz, enz, enz) En maar klagen dat de boel steeds befreezed...
Het enige wat ik heb draaien nu is een proxy waar een primitieve firewall inzit. Genoeg om idioten buiten te houden. Echte hackers hou je toch niet tegen en die maken zich niet druk om een simpel (intern)ettertje. Alleen losers kicken op het neerhalen van nietsvermoedende medemensen.
Al mijn belangrijke data verdwijnt gelijk naar CD en mijn pc is "beveiligd" met Ghost. Zodra iemand de boel molt, ben ik binnen tien minuten weer online.
Ik heb gillend de balen van alle extra troep die ik moet draaien om de toko in de lucht te kunnen houden (virusscanners, firewalls, uninstallers, enz, enz, enz) En maar klagen dat de boel steeds befreezed...
Het enige wat ik heb draaien nu is een proxy waar een primitieve firewall inzit. Genoeg om idioten buiten te houden. Echte hackers hou je toch niet tegen en die maken zich niet druk om een simpel (intern)ettertje. Alleen losers kicken op het neerhalen van nietsvermoedende medemensen.
Verwijderd
en as iemand een trojan neerzet bij jou die je mobo molt
heb je dan meer dan ghost nodig.
Kijk voor de smurf die maar een paar uur per dag opzit en een dynamisch IP heeft is het een beetje overbodig maar voor die mensen zoals ik die 24/7 internet hebben is het wel noodzakelijk en een stuk veiliger.
En als je mij niet gelooft dan volgende keer post je IP nummer hier
, zal ik je wat laten zien als je geen firewall draait.
Kijk voor de smurf die maar een paar uur per dag opzit en een dynamisch IP heeft is het een beetje overbodig maar voor die mensen zoals ik die 24/7 internet hebben is het wel noodzakelijk en een stuk veiliger.
En als je mij niet gelooft dan volgende keer post je IP nummer hier
Verwijderd
net wat Badtobone zegt, mensen die een standaard verbinding hebben (Kabel T1 t/m 5) enz. Hebben echt een Firewall nodig. Je houdt daar in iedergeval alle mensen buiten die er weinig verstand van hacken hebben en je bent meer "onzichtbaar" met poorten enz.
Als een hacker echt binnen wilt komen kan die dat wel, maar toch houdt zo'n progje. veel zooi buiten (Trojans enzo.
Als een hacker echt binnen wilt komen kan die dat wel, maar toch houdt zo'n progje. veel zooi buiten (Trojans enzo.
Uhmm voor dial up heb je niet echt een firewall nodig... tenzij je echt sessies van UREN maakt.... Ik heb kabel en ik heb blackICE er maar op staan. En daar komen idd zwaar veel lichte attacks op... meer dan genoeg om er 'bang' van te worden
Okay, ik draai dus met @guard.
Maar wanneer ik een trojan heb, en een hacker probeert d.m.v. die trojan binnen te komen, blockt @guard het dan nog of niet.
Draai ook met een McAfee, dus de kans dat een trojan binnen komt lijkt me klein, of is dat niet waar.
Mzzl Diamon
Maar wanneer ik een trojan heb, en een hacker probeert d.m.v. die trojan binnen te komen, blockt @guard het dan nog of niet.
Draai ook met een McAfee, dus de kans dat een trojan binnen komt lijkt me klein, of is dat niet waar.
Mzzl Diamon
And The Only One
Verwijderd
Diamon
Als je een firewall hebt en een gooie virus scanner die altijd aanstaat dus 'real time' en niet een die je af en toe draait met de laaste virus dat files dan hoef je weing te vrezen.
Ikzelf draai BlackIce en Zonealarm samen met
een virus scanner van CAI die best wel goed is, en ook lekker met win2000 overweg kan.
Zelfs die eerste dag van de ILOVEYOU virus was er al een update beschikbaar. Ik had ook de source van de virus met copy/paste in een txt file willen zetten maar de scanner liet het niet toe, ik moest naar DOS booten om de source te kopieeren
Als je een firewall hebt en een gooie virus scanner die altijd aanstaat dus 'real time' en niet een die je af en toe draait met de laaste virus dat files dan hoef je weing te vrezen.
Ikzelf draai BlackIce en Zonealarm samen met
een virus scanner van CAI die best wel goed is, en ook lekker met win2000 overweg kan.
Zelfs die eerste dag van de ILOVEYOU virus was er al een update beschikbaar. Ik had ook de source van de virus met copy/paste in een txt file willen zetten maar de scanner liet het niet toe, ik moest naar DOS booten om de source te kopieeren
McAfee en @guard staan Altijd aan als ik online ben, wat dus veeeeeel is.
Zal effe zeggen waarom ik een FireWall en Virusscanner draai.
Ruim een jaar geleden, ben ik gehackt geweest.
Kreeg mailtje dat ik effe naar mijn C drive moest, en een tekst file moest lezen.
Wist toen dus dat er iemand op mijn Systeem was geweest, en wist er nixs van af of gemerkt.
Hij was ook zo vriendelijk geweest om mijn map Documenten te deleten.
Dat was zeer zwaar kloten, was in een periode dat ik stage liep, en was dus bijna mijn hele stageverlag kwijt.
Sinds dien draai ik dus met anti-hack prog's.
Maar anagezien ik nu een opleiding doe tot netwerk beheerder, verdiep ik me in, het hoe en wat BO en Sub7 werkt.
Heb ze dus ook hier, maar gebruik ze niet om de reden die ik hier boven heb gegeven.
Soms vraagt wel eens iemand van, Zeg wil je effe mijn systeem testen om hij veilig is.
M.a.w. kun je in het systeem komen.
Is 1x gelukt, en raad ze altijd @guard en McAfee aan.
Mzzl Diamon.
Ps, er wordt nu bij mij gesnuffeld IP: 193.173.1X6.14 heeft iemand die hier.
Rot op, ga iets nuttig doen.
Admin, zal wel editen en IP weg halen, maar IP is niet compleet
Zal effe zeggen waarom ik een FireWall en Virusscanner draai.
Ruim een jaar geleden, ben ik gehackt geweest.
Kreeg mailtje dat ik effe naar mijn C drive moest, en een tekst file moest lezen.
Wist toen dus dat er iemand op mijn Systeem was geweest, en wist er nixs van af of gemerkt.
Hij was ook zo vriendelijk geweest om mijn map Documenten te deleten.
Dat was zeer zwaar kloten, was in een periode dat ik stage liep, en was dus bijna mijn hele stageverlag kwijt.
Sinds dien draai ik dus met anti-hack prog's.
Maar anagezien ik nu een opleiding doe tot netwerk beheerder, verdiep ik me in, het hoe en wat BO en Sub7 werkt.
Heb ze dus ook hier, maar gebruik ze niet om de reden die ik hier boven heb gegeven.
Soms vraagt wel eens iemand van, Zeg wil je effe mijn systeem testen om hij veilig is.
M.a.w. kun je in het systeem komen.
Is 1x gelukt, en raad ze altijd @guard en McAfee aan.
Mzzl Diamon.
Ps, er wordt nu bij mij gesnuffeld IP: 193.173.1X6.14 heeft iemand die hier.
Rot op, ga iets nuttig doen.
Admin, zal wel editen en IP weg halen, maar IP is niet compleet
And The Only One
Pagina: 1