Win XP internet sharing

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Hoi,

ik heb sinds kort Win XP en ik wilde zoals vanouds mijn internet delen...

Ik deed dit 'vroeger' met Windows 98 en daarop had ik dan Sygate geinstalleerd... Maar Sygate deed het niet op XP, want het verneukt de instellingen van mijn ADSL-verbinding...

Iedergeval... Ik wil dus nu internetsharing via de Windows XP share manier... Dus de standaard ingebouwde internetsharing... Ik alles keurig gedaan via wizzard, geen probleem...

Nu komt het: Op de client PC staan nu wel als ik online ben op de server van die computertjes onderin las ik online ben (internet gateway)...

Alleen ik kan niet surfen om mijn client comp...

Dus, weet iemand hoe dit komt?! Zal vast wel een heel simpel probleempje zijn maar met Sygate had ik daar nooit last van... Dus weet iemand of ik nog iets moet instellen ofzo?!

Mijn netwerkverbinding doet het natuurlijk (anders zag je die computertjes niet)...

Thnx alvast!

Verwijderd

ingesteld op client dat verbinding via LAN moet gemaakt worden?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Staat je firewall soms aan?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Bernaar
Via LAN heb ik aangegeven ja...

Firewall staat niet aan...

HELPP!!!! :(

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Kan je wel pingen naar buiten?

En als je dat test, doe dat dan met de naam en met het ip adres. Als het alleen met het ip adres lukt, dan is je DNS server niet goed gedefinieerd

• Bernaar
Je bedoelt pingen naar mijn server!?
Dat lukt wel...

Verwijderd

nee, pingen naar www.tweakers.net

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wel op je clients onder TCP/IP eigenschappen zowel de Gateway als de DNS servers op 192.168.0.1 instellen. Hierna herstarten, een PING WWW.TWEAKERS.NET zou het nu moeten doen.

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Gateway en DNS instellen is niet noodzakelijk, het enige wat ik hoef te doen is het IP adres op automatisch verkrijgen te zetten.

MacBook Pro 14" 2021

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 15:19 schreef paulmadejong het volgende:
Gateway en DNS instellen is niet noodzakelijk, het enige wat ik hoef te doen is het IP adres op automatisch verkrijgen te zetten.
ook goed :+

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 15:19 schreef paulmadejong het volgende:
weet je dat zeker?????? je moet eg wel een gateway en dns ip invulle..

Verwijderd

in iexplore bij instellingen-->verbinding instellen dattie automatisch je network settings detect ff proberen. Bij mij werkte het nl eerst ook niet als ik via lan connecten instelde...

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat automatisch instellen gaat met regelmaat mis. Ga naar een commandline en tik in: IPCONFIG dan kan je in ieder geval zien of je wel een IP adres hebt.

Maar probeer eens naar www.tweakers.net te pingen en daarna naar: 213.239.154.14.

Als je een foutmelding krijgt dat het een bad host is, dan doet je DNS het niet.

Een timeout is geen ramp bij de naam, als je maar het IP adres te zien krijgt

M:\>ping www.tweakers.net

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.14] with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op woensdag 30 januari 2002 16:42 schreef Ortep het volgende:
M:\>
:? 11 schijven?

Verwijderd

als er toevallig een kruisje door je netwerkverbinding staat in win xp (cable unplugged) dan kan het netwerk wel werken alleen werkt het delen van internet niet!

Verwijderd

zo heb ik het bij mij ingesteld
je kunt ook nog via start >Netwerkverbindingen
en dan Thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk installeren .
Dan start de wizzard netwerkinstellingen op en kun je alles met uitleg instellen

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011284995

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 30 januari 2002 18:07 schreef Sn3akz het volgende:
:? 11 schijven?
Twaalf stuks, maar 8 ervan zijn (gemapte)netwerk drives. Ik kan er zelfs nog meer krijgen als ik wil. De naamgeving is ook niet op volgorde. De M is de 6e

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Heb zelf 2 netwerkkaarten in m'n kassie zitten.
1-tje naar het modem, en 1-tje naar een hub, waarop meerder computers aangesloten zitten.
Kaartje naar buiten z'n ip-adres gegeven, en kaartje naar binnen een intranet adres.

Als dat allemaal goed staat, even naar je netwerkproperties en in het windowtje klikken op Internet-Sharing.
XP vond feilloos zelf uit welke kaart naar buiten gaat, en vroeg zelfs netjes of ie het wel goed had.

M'n snelheid is supertoppie. Beter dan ieder sharing proggie dat ik ooit onder win98 heb gedraaid.
Ook staat QoS en de Firewall gewoon aan. Iedereen surft als een zonnetje over hetzelfde modem, zelfs als ik druk aan het gamen ben.

Bijna vergeten: je moet op je clients wel je 'server' opgeven als DNS en GATEWAY.
that's all.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Op woensdag 30 januari 2002 15:29 schreef -PiZZaBoeR- het volgende:

[..]

weet je dat zeker?????? je moet eg wel een gateway en dns ip invulle..
Ik echt niet hoor! XP internet sharing met 2 XP clients en 1 98SE client. Die XP's zien hem al automatisch (die kunnen de verbinding zelfs zelf afgreken en maken) en die 98SE machine moet ik alleen ff IP op automatisch verkrijgen zetten en daarna de IE 5.5(of 5.0?) wizard internet-verbinding maken draaien en dan werkt alles :P

MacBook Pro 14" 2021

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op donderdag 31 januari 2002 09:52 schreef Ortep het volgende:
Twaalf stuks, maar 8 ervan zijn (gemapte)netwerk drives. Ik kan er zelfs nog meer krijgen als ik wil. De naamgeving is ook niet op volgorde. De M is de 6e
OK :) D8 al zoiets :)
Op donderdag 31 januari 2002 14:38 schreef paulmadejong het volgende:
98SE machine moet ik alleen ff IP op automatisch verkrijgen zetten
En met het IP krijgt ie ook meteen z'n DNS en gateway.. dus het als je het handmatig doet moet je het wel degelijk invullen :Z
Pagina: 1