Toon posts:

asus P3BF na flashen DOOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AHHHHHHHHHHHHHHH

MIjn Asus P3BF net via de flashtool van asus geprobeerd te flashen, CRASH!!!!!!doet nu dus niets meer, kan ik hier nog wat aan doen, of kan ie de prullenbak in ????

PLEASE HELP!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Nieuwe bios vragen aan Asus?

En sommige bordjes kunnen na een foute flash alsnog booten van een diskette.. Misschien heeft jouw bordje die mogelijkheid ook? (dan kun je via een kale bootflop, flashprogramma, bios-file en een autoexec.bat alsnog flashen!)

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Of zoals ik ook eens gedaan heb, een zelfde moederbordje vinden, en daar de bios eruit tillen.

De kapotte bios eruit wippen (voorzichtig), de goede erin plaatsten (niet te strak) booten, chip eruit tillen(pas op voor kortsluiting en omgekeerd plaatsen), mislukte erin zetten, en via diskette flashen.

Is bij mij heel goed gegaan.

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
kan je niet beter een computer winkel vinden die dat kan.
want booten en dan een eprom dr uit slopen lijkt mij een beetje gevaarlijk.

<>NoVa<>Laat die soort dingen doen<>

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Op woensdag 30 januari 2002 18:50 schreef nova het volgende:
kan je niet beter een computer winkel vinden die dat kan.
want booten en dan een eprom dr uit slopen lijkt mij een beetje gevaarlijk.

<>NoVa<>Laat die soort dingen doen<>
naah, je bent een tweaker of niet..

Als je zo gaat flashen, rook eerst tig sigaretten dat je rustig bent :) En goed opletten, dan kan er niks fout gaan ... :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde als XthinkZ gedaan maar dan met een P2B.
Gewoon een ASUS moederbord zoeken waarop nog dat oude type
EPROM op past en dan de oude BIOS daarop op programmeren.
Het enigste waar je inderdaad op moet letten is dat je het EPROM er goed inzet wanneer dat andere moederbord gewoon aan staat.... maar dat spreekt voor zich.

Suc6 :)

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 03:33

Alphafox

wat zeggie!

Wat je natuurlijk ook unt doen als je een vrij nieuw moederboordje hebt, is een nieuwe kopen bios verwisselen, en dan terug brengen. Eventueel kan je natuurlijk ook je oude boordje terug brengen en de nieuwe houden, je krijgt dan je geld terug en voila een gratis bios die werkt!!

Maar het makkelijkste is natuurrlijk een nieuwe bios aanvragen bij award!!!

wisdom is rarely common

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 14:23 schreef XthinkZ het volgende:
Of zoals ik ook eens gedaan heb, een zelfde moederbordje vinden, en daar de bios eruit tillen.

De kapotte bios eruit wippen (voorzichtig), de goede erin plaatsten (niet te strak) booten, chip eruit tillen(pas op voor kortsluiting en omgekeerd plaatsen), mislukte erin zetten, en via diskette flashen.

Is bij mij heel goed gegaan.
een hotflash heet da :9
Pagina: 1