Laptop thuis op domein, op werk op workgroup

Pagina: 1
Acties:

• black_snake
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
Hoe kan ik een laptop instellen zodat hij thuis op domain inlogt en op werk gewoon op workgroup inlogt? Heb al wat rondgesnuffeld met de search maar vind niet echt een oplossing. (of kan dit ook met NetSwitcher?)

edit:

Probleem beetje duidelijker geformuleerd

• black_snake
Niemand? :( :'(

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Welke windowsversie gebruik je?

Makkelijkste lijkt me namelijk gewoon om twee hardwareprofielen aan te maken, waarbij je bij de ene in je Microsoft networking client insteld dat 'ie zich op het domein aanmeld, en bij de instellingen voor de workgroup.

Dan krijg je bij het opstarten een keuzemogelijheid, voor welk profiel (met bijbehorende instellingen) je wil.

Ik heb trouwens je topictitel ietsjes bijgeschaafd.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Volgs mij kan je dit ook met netswitcher doen.
( ben er niet 100% zeker van )
Download en probeer eens...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Je kan het ook proberen met Mobile Essentials van Symantec.
Er zwerft een freeware versie rond op www.download.com of tucows.

Versie 1.0, groot 15mb. Nadeel, het werkt alleen redelijk met tot Windows 98 (getest).

Anders payware, zelfde site.

Ander programma is Netswicther, werd al genoemd.
Ik heb er nog geen uitgebreide ervaring mee. Weet niet hoe w2k Pro of verschillende GUID /SID verwerkt (heb thuis een W2K domein).
En ook op het werk . Ben dus aan het testen ;)

Andere oplossing (als je voldoende ruimte op HD hebt) en daar werk ik dus mee: is het dubbel installeren (2x primary aangemaakt met Partition Magic, bootmanager en de ene partitie is hidden).

En dan voor thuissituatie Win98 / W2K Pro en werk situatie idem dito maar ga dan voor Win 98 (heb je geen administrator nodig om laptop in domein te hangen).

Hoop dat het een beetje duidelijk is. :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• black_snake
Op woensdag 30 januari 2002 23:07 schreef Negotiator het volgende:
Welke windowsversie gebruik je?

Makkelijkste lijkt me namelijk gewoon om twee hardwareprofielen aan te maken, waarbij je bij de ene in je Microsoft networking client insteld dat 'ie zich op het domein aanmeld, en bij de instellingen voor de workgroup.

Dan krijg je bij het opstarten een keuzemogelijheid, voor welk profiel (met bijbehorende instellingen) je wil.
Ik gebruik w2k prof. Ga dit eerst eens proberen, lijkt me de beste en handigste oplossing. Thx

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Op woensdag 30 januari 2002 23:07 schreef Negotiator het volgende:
Gaat niet werken. Er is geen duidelijk verschil in hardware profiel, tenzij hij op het werk een dockingstation heeft, en thuis niets ;)

Kort samengevat: als de hardware erg verschilt (uit en thuis), kan je het op deze manier doen.

En anders Netswitcher, Symantec Mobile Essentials, Multinetwork Manager, dubbele instal van Windows >:)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• black_snake
Thx. Moet ik eens overwegen om dockingsstation aan te schaffen :)
Pagina: 1