Gratis COM domein - Addertje onder het gras???

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Hallo, op http://www.namezero.com kun je een 100% gratis COM domein krijgen. Het klinkt te mooi om waar te zijn, kan iemand een addertje onder het gras vinden?

Verwijderd

Er ligt inderdaad een vette cobra onder het gras.

Zij kunnen namelijk je domain verkopen als je site een beetje loopt e.d.
Je bent dus GEEN eigenaar.

Verwijderd

Yep, zo is dat. Maar dat boeit niet. Kheb er al 2 geregd. Lekker makkelijk te onthouden adresjes waar je je bookmarks kwijt kunt en zo, voor als je niet thuis bent.

Verwijderd

waarvoor gaan we niet ff met z'n allen naar www.24hoursnet.nl

• Mastermind
Dus als jij een professionele pagina hebt gemaakt, kunnen zij die opeisen?

Verwijderd

Dat is dus niet het geval bij www.24hoursnet.nl
domein blijft van jou,ook al kan je het verkopen voor 15 miljoen :)

• Mastermind
Ja, maar moet je dokken, en ik heb geen geld.

Verwijderd

Volgens mij klopt het niet wat jullie zeggen, je domain word helemaal van jezelf. Ze kunnen hem niet verkopen of zo, lees de FAQ en de discliamer maar.

TheScape :)

Verwijderd

A FREE, permanent .com (or .net or .org) domain name and domain name hosting - for life!
Voor de rest van je leven, garanderen ze!

Verder staat er:
If you want the name transferred prior to the completion of one year of membership, we will gladly do so, but you will be charged a small transfer fee and, of course, will have to pay future internic fees with your new domain name hosting company
Je kunt je domeinnaam dus verhuizen, kost 14,95 $

Is dus niet van hun, lijkt me.

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

En na 1 jaar is dat dus gratis...

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Verwijderd

Je moet ieder jaar laten vertellen of je je domain wilt verlengen.

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 12:46

Nibbles

just nibb it

In de disclaimer staat dat ze het domein niet zullen verkopen.

Maar als je kijkt op wie's naam het domein staat zie je dat het registreerd staat bij namezero. Dus je bent niet eigenaar. Je kunt het wel overkopen.

Beter geregeld dan freehosting dus.

Maar ik heb zo'n gevoel dat die namezero het niet lang overleefd met iedereen die de banner killt. Geen reklame is geen inkomsten. Ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren met je domein.

Verwijderd

Ach, ze hebben 120.000 domeinen geregistreerd, en alleen de gevorderder tweaker killt zijn banner, :) ik denk dat de meesten wel die banner hebben.

• Palomar
  • Niet online
Is er ook al iemand weg gekicked bij Namezero omdat ie de banner verwijderd heeft? Want volgens mij zijn er inderdaad echt veel mensen die de banner al lang gekilled hebben en dat mag niet van Name0...

Ik denk dat ze anders de banner wel gaan veranderen zodat ie minder makkelijk weg te krijgen is. Want zoals ik het nu doe is eigenlijk nix illegaals aan. Ik heb gewoon een scriptje in mn eigenlijke page gezet zodat ie niet in frames wordt 'ingesloten' (mensen die naar mij linken bijv. in een frame}.

Verwijderd

Hehe... van jezelf he? Fout... ik heb een whios gedaan op zo'n namezero domein:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Domain Name.......... hydrax.net
  Registration Date.... 2000-05-08
  Expiry Date.......... 2001-05-08
  Organisation Name.... NameZero.com
  Organisation Address. 51 University Ave-Suite-K
  Organisation Address. 
  Organisation Address. Los Gatos
  Organisation Address. 95030
  Organisation Address. CA
  Organisation Address. UNITED STATES

Admin Name........... Daniel Hoffman
  Admin Email.......... admin@idirections.com
  Admin Phone.......... 4083951706

Tech Name............ Frank Stanbach
  Tech Email........... memberservices@namezero.com
  Tech Phone........... +1 408 395 0426
  Name Server.......... green.idirections.com
  Name Server.......... orange.idirections.com

Register your .com, .net, .org domain names at [url="http://www.inww.com"]http://www.inww.com[/url] 
The previous information has been obtained either directly from the
registrant or a registrar of the domain name other than Network Solutions.
Network Solutions, therefore, does not guarantee its accuracy or
completeness.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16

admiral866

The King Personality Disorder

heeft iemand al een mail naar hun gestuurd (en antwoordt gekregen) met deze vraag?

post ff dan, dat is wat meer concrete info nl.
Xal zo es eentje sturen

• bloody
  • Laatst online: 22:13

bloody

0.000 KB!!

bij 24hoursnet.nl moet je toch over een bedrijf en kvk nummer beschikken als je je wilt aanmelden?

nope

• Mastermind
Ik had bij Xoom ook een banner-kill script geïmplementeerd, maar ze hebben het account wel verwijderd, toen ze er achter kwamen! :'(

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik heb mijn enige echte eigen Mighty Pig Corporation HQ (www.mpcorp.net) geregistreerd bij www.webprovider.com , op aanraden van een vriend, die dat een week eerder had gedaan.

Nu ontving ik laatst een email, gevolgd door een rekening uit de States, en ik diende 70 dollar over te maken - niet dat ze dat ooit zullen krijgen natuurlijk!!!

Ik vrieg die vriend of hij hetzelfde had gekregen, maar hij zei van niet. Zelfs geen email met de aankondiging van de rekening. Hij zai 'dan moet je bij de aanmelding ook niet op dingen klikken die geld kosten'. Bij mijn weten heb ik dat ook niet gedaan, ik heb alles tig x nagelezen...

Iemand ervaring met www.webprovider.com ...?

----

I lie, I cheat and I steal - Therefore, I am.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Ik heb ook een domein gehad bij webprovider.com (hwn-network.com), helaas ging dit maar goed voor 2 maanden ofzo, daarna hebben ze me er afgekickt :(

• Palomar
  • Niet online
Bij Webprovider.com vermelden ze wel dat het registreren geld kost (InterNic registratie), $70 ofzo per 2 jaar. Ze hosten het domein alleen gratis (met een vette popup banner in beeld..). Als je de bill niet betaald dan wordt je er dus na een tijdje afgekicked...
Ik heb een paar domeinen daar gehad en allemaal zijn ze na zo'n 2-5 maanden verdwenen.
Ik wist dit ook wel want ik had ze al gemaild of het ECHT gratis was, ze zeiden dat het gratis was en je domein blijft bestaan totdat InterNic z'n databases opschoond (eens in de zoveel maanden..).

De service van webprovider vind ik btw. wel goed. Op elk mailtje binnen een dag antwoord. Ook toen ik vroeg of ze mijn domein wilden "unregistreren" was ie binnen 2 dagen weer beschikbaar.

• Palomar
  • Niet online
PS. neem gewoon een account bij www.f2s.com . Je krijgt dan wel geen eigen domein, maar wel een zeer snelle server met 20MB space en allerlei extra's. Zonder banners enzo.
Laat evt. je domein van namezero of webprovider hier naar toe verwijzen..

Verwijderd

Lol ik heb lekker ook zon domein naam genomen en het werkt perfect!
met wat truukjes om de reclame weg te krijgen
kijk maar www.rinkzone.com
hij is dan wel niet van me zelf
maar ja als ik hem toch altijd over kan kopen voor 30 piek das toch niet zo veel

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ligt het nou aan mij of ligt elke site via hun er nu uit? Ik kan er geen 1 bereiken.

Ik heb me net aangemeld om het te proberen (i'll try anything once... en gratis :) ), en dan doettie het niet :(

Verwijderd

Weefselkweekje (what's in a name :)), daar heb ik ook last van.

Met de providers UwNet en 12Move kan ik niet op de namezero domeinen komen (wel op hun eigen site) maar met Wanadoo en Superweb kan ik er wel op komen. Zeer vaag.

Verwijderd

Nou zeg, die domein liggen er meer uit, dan dat ze werken, dat is toch ook niks
Maar ja dat is het nadeel van gratis shit

• roytanck
Revolution, heb je daar al eens een mailtje naar die providers aan gewijd? ik kan me niet voorstellen dat ze die domeinen met opzet blokkeren...

Is het inderdaad zo dat ze er vaak uit liggen? Dat ik wel :( dan.

• roytanck
Er is trouwens een hele discussie aan de gang in het forum op www.namezero.com over het gegeven dat je via veel providers niet op namezero-sites kunt komen. Het lijkt een DNS probleem, en ze zijn er mee bezig...

Verwijderd

Ik heb dus zelf ook een domain aangevraagd bij namezero. Er staat bij dat de domain naam op hun naam staat, maar dat jij het in bruikleen hebt, voor je leven lang. Dus zo lang als je leeft kunnen ze nix met die domainnaam doen (verkopen etc). Ik vraag me alleen af of die "adbar crack" niet te veel aandacht trekt. Het moet nl in je Description gezet worden...Dan komen die gasten er toch zo achter..Ze zoeken gewoon al die descriptions af...

Ik heb het overigens nu wel gedaan...maar ik zet het ook weer ff terug. Mij een beetje te riskant nog...

• roytanck
Ik heb de adbar nog niet eens kunnen zien, aangezien geen van die sites voor mij zichtbaar is... :(

Ik ben ook niet echt van plan om er semi-legale dingen mee te doen, zoals het weghalen van de adbar. dan heb je ruzie met de eigenaar van je domein... leuk trouwens dat je ook popmail en subdomeinen krijgt...

Verwijderd

Ik snap het nut niet echt van dat reclameframe aangezien daar alleen maar reclame van namezero in staat. Kan dus evengoed weg, omdat ze hier niet aan verdienen lijkt me. Heb ik dus weggehaald maar nu werken subdomeinen niet echt meer bij me en dat komt volgens mij door dat stukje html wat ik heb toegevoegd om dat frame weg te halen.

Dat ze niet via elke ISP bereikbaar zijn zal idd wel een DNS probleem zijn.

Verwijderd

Hoe kan ik nou NAMEZERO.COM om de tuin leiden? en de banner verwijderen en dus direct redirecten???

P.s. mail even...

• K-2SO
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik heb dus zelf ook een domain aangevraagd bij namezero. Er staat bij dat de domain naam op hun naam staat, maar dat jij het in bruikleen hebt, voor je leven lang. Dus zo lang als je leeft kunnen ze nix met die domainnaam doen (verkopen etc).
Dacht jij dat ? Waag er maar eens een rechtzaakje aan dan :) ik weet zeker dat JIJ de verliezer wordt.
Zulke bedrijfjes BESTAAN enkel en alleen om de meest gewilde domein-namen in hun bezit te krijgen.
Ze hoeven er ook niet veel voor te doen, want de mensen verzinnen ze zelf.

Maar goed, je moet het zelf weten. :+
Pagina: 1