Toon posts:

[alg] emails versturen vanuit een textfile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hej,

ff een vraagje, is het mogelijk (lees: gemakkelijk) om een standaard email te versturen naar een hele berg email adressen die in een txtfile staan? ze staan allemaal al netjes apart op een regel. en als dat mogelijk is kan het dan ook in PHP? ik hik al een poosje tegen php aan en wil het toch leren, dit is dat gewoon een reden om te beginnen met leren ;)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

jepz dat is mogelijk

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
mooi!

/me rent weg om een PHP-boek te kopen
:9

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:13
Op woensdag 30 januari 2002 13:04 schreef D2k het volgende:
jepz dat is mogelijk
Dat moet inderdaad wel aardig makkelijk kunnen.

www.php.net :P

Zou nog makkelijker zijn als je ze in een databeestje had.
Import?

Verwijderd

Kijk eens ff naar de functie fread() daar kan je nl een bestandje opvragen en bijv de variabelen laten vervangen voor wat je wilt. (naam van ontvanger ofzo)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op woensdag 30 januari 2002 13:07 schreef splitz het volgende:
mooi!

/me rent weg om een PHP-boek te kopen
:9
ho stop wacht
[search=php boek]
kan je gelijk een goede uitzoeken :+

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan moet ik eerst weer een DBtje in elkaar flansen, nou is dat ook niet zo'n probleem met Access ofzo maar dan zou ik het toch in mySQL moeten doen en daar heb ik echt geen kaas van gegeten, of is dat hetzelfde als gewoon SQL? daar heb ik wel redelijke kennis van

• InZane
  • Laatst online: 23:13
Op woensdag 30 januari 2002 13:12 schreef splitz het volgende:
ja maar dan moet ik eerst weer een DBtje in elkaar flansen, nou is dat ook niet zo'n probleem met Access ofzo maar dan zou ik het toch in mySQL moeten doen en daar heb ik echt geen kaas van gegeten, of is dat hetzelfde als gewoon SQL? daar heb ik wel redelijke kennis van
Scheelt op zich niet veel van elkaar hoor.
PHP kan trouwens ook gewoon met access overweg hoor (ODBC dus).

Verwijderd

Topicstarter
beter :9
heeft er iemand nog een leven voor me over? ik kom tijd te kort!!!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:31

Sabbi

je denkt aan mij.

waarom niet gewoon ergens een bulkmailer scoren? of dacht je dat die ton spam die je dagelijks krijgt ook van zelfgekoode dingen kwam?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ook een goed plan, maar waar vind ik dat? een goeie dan, niet zo'n verschrikkelijk wazig progje waar niemand wat van snapt behalve de maker...

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Sneller: komma's tussen de adressen zetten en cut and paste gebruiken.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Topicstarter
heheh, ja ok kan ook, maar dan nog moet ik het versturen via de mailhost van mijn provider, en geloof me die gaat daar niet blij mee zijn. nou heb ik ook een server thuis staan (linux) die dat taakje best moet kunnen hebben. als ik het goed heb staat er zelfs al een smtp-ding op, vandaar mijn vraag. er draait ook php op dus met een mySQL DBtje zou het helemaal kunnen toch?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op woensdag 30 januari 2002 13:03 schreef splitz het volgende:
hej,

ff een vraagje, is het mogelijk (lees: gemakkelijk) om een standaard email te versturen naar een hele berg email adressen die in een txtfile staan? ze staan allemaal al netjes apart op een regel. en als dat mogelijk is kan het dan ook in PHP? ik hik al een poosje tegen php aan en wil het toch leren, dit is dat gewoon een reden om te beginnen met leren ;)
je kan dat ook doen met bijvoorbeeld Blat (http://www.interlog.com/~tcharron/blat.html), en in combinatie met een batch-filetje verstuur je die mail..

eg:
code:
1
for /f %%i in (maillst.txt) do blat C:\autoexec.bat -to %%i -subject test

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op donderdag 31 januari 2002 13:25 schreef splitz het volgende:
heheh, ja ok kan ook, maar dan nog moet ik het versturen via de mailhost van mijn provider, en geloof me die gaat daar niet blij mee zijn. nou heb ik ook een server thuis staan (linux) die dat taakje best moet kunnen hebben. als ik het goed heb staat er zelfs al een smtp-ding op, vandaar mijn vraag. er draait ook php op dus met een mySQL DBtje zou het helemaal kunnen toch?
dan stel je toch ff je SMTP server in op je linux bak in je emailproggel?

maak het nou niet moeilijker dan het hoeft :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 20:58 schreef chem het volgende:
maak het nou niet moeilijker dan het hoeft :)
now, where is the fun in that? ;)

en dan moet ik als nog die fukin' adressen invoeren in me adresboek, het zijn er nu al 900+ :?
Pagina: 1