Celeron 1000 Mhz in Abit BE6-II

Pagina: 1
Acties:

• DaedalusMax
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2022

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Ik vroeg me af wie er daadwerkelijk een Celeron 1000Mhz (of sneller) in zijn Abit BE6-II moederbord heeft zitten, ik heb al veel artikelen hierover gezien maar die zeggen allemaal wat anders. |:(

Maakt het dan nog uit of het dan om 1000 of een 1000A gaat, en wat voor slotket wordt hiervoor gebruikt.

Bij voorbaat dank :*

And I did RTFM !!!

Verwijderd

Een Celeron 1000Mhz gaat prima op jouw mainboard. Neem bij voorkeur een Abit of Asus FCPGA converter, aangezien er kwaliteitsverschil in schijnt te zitten met goedkopere merken.

Ik heb op mijn Abit Be6-2.2 ook een Celeron 1000 zitten en die draait nu stabiel op 1,15Ghz (FSB 115Mhz) en gaat als een raket in Windows XP. Een Celeron 1,1Ghz is ook te koop maar die zijn wat duurder en vraag me af of daarmee de FSB wel wat op te voeren is ik denk het niet.

Dus een Celly 1Ghz met goede slotconverter is een aanrader op jouw bord! Ben je zo rond de 120 euro voor kwijt denk ik en draait echt razendsnel!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Neem wel een gewone celly2 en geen celly met een tualatin core.
Deze kan wel op je bord maar dan heb je een speciale converter nodig en met een normale converter gaat t niet werken...

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 23:51 schreef jhead22 het volgende:
Neem wel een gewone celly2 en geen celly met een tualatin core.
Deze kan wel op je bord maar dan heb je een speciale converter nodig en met een normale converter gaat t niet werken...
Oke dit is goede informatie :)
Hoe kom ik er achter of een proc een celly2 of een tualatin uitvoering is? Ik zie onder Tweakers alleen de uitvoering met 128K en met 256K cache staan voor de 1Ghz uitvoering. Of is alles boven 1Ghz tualatin.
Wie verlicht mijn pad.... ;)

And I did RTFM !!!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op maandag 04 februari 2002 12:19 schreef DaedalusMax het volgende:
Oke dit is goede informatie :)
Hoe kom ik er achter of een proc een celly2 of een tualatin uitvoering is? Ik zie onder Tweakers alleen de uitvoering met 128K en met 256K cache staan voor de 1Ghz uitvoering. Of is alles boven 1Ghz tualatin.
Wie verlicht mijn pad.... ;)
128K is Celly 2 (coppermine core)
256K is de Tualatin versie.. (die moet je dus niet hebben).

Verder zou je het nog aan het Vcore voltage kunnen zien (bij de tualatin rond de 1.4V, coppermine rond de 1.7V)

En er zijn ook nog snellere coppermine versies.. De 1100 is namelijk ook nog in de coppermine smaak te verkrijgen..

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 23:47 schreef klapschaats het volgende:
Ik heb op mijn Abit Be6-2.2 ook een Celeron 1000 zitten en die draait nu stabiel op 1,15Ghz (FSB 115Mhz) en gaat als een raket in Windows XP. Een Celeron 1,1Ghz is ook te koop maar die zijn wat duurder en vraag me af of daarmee de FSB wel wat op te voeren is ik denk het niet.
Het probleem is dat ik dus een Abit BE6-II 1.2 versie moederbord heb. volgens Abit kan ik maar een celeron 800Mhz in. In de 2.2 versie inderdaad een 1Ghz Celeron. Dus dat verbaast mij niet dat dat werkt.

Ik zoek dus iemand die een Versie 1.1 moederbord heeft en het gelukt is om daar een Celeron 1ghz in te stoppen...

And I did RTFM !!!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

misschien heb je hier wat aan:
ik heb hier een Abit BH-6 1.0 met celeron 667@1000 (100MHz fsb). Standaard voltage 1.7v, maar nu dus 2.2v op een Abit Slotket...

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Nee helaas niet.. Maar toch bedankt..

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik de enige ben die dit probleem heeft..

And I did RTFM !!!

Pagina: 1