Ik wil een 486 met 8 mb als server gaan gebruiken (met Freesco), om kabelinternet te delen, maar deze heeft alleen ISA sloten. zijn deze 10 Mbit kaarten een beperking voor de internetsnelheid, ten opzichte van 100 Mbit kaarten (in een andere server)?
Nee hoor werkt prima met die 10Mbit kaartjes. En vormt geen beperking voor je snelheid. Je internet verbinding is toch niet sneller dan 10Mbit dus maakt t niet uit.
Succes ermee
Succes ermee
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Je internet verbindingen is niet sneller als 10mbit denk ik (hier het zelfde), dus is je internet verkeer niet langzammer!!Ik gebruik ook nog samba voor een file servertje dus ik vond 100mbit met een switch wel leuk!!
512kbit/s tov 10240kbit/s wat denk jeOp woensdag 30 januari 2002 13:00 schreef Popeye the Sailor het volgende:
Ook niet met Wanadoo Cable Broadband Premium (512/128 kbit/s)?
De meeste van die kabelmodems hebben ook maar een 10mbit aansluiting.
edit:
HAHA
tis voor de verandering eens niet ik die te laat is ! ( normaal wel )
HAHA
tis voor de verandering eens niet ik die te laat is ! ( normaal wel )
10mbit is 10000kbit dus dat is echt geen probleem
[edit]
te laat
[edit]
te laat
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Nee, ook die niet. 10 Mbit is max 10/8 = 1,25 MB Das een stuk maar dan die 512 Kb/s
Pas als je op bijv. de Universiteit Twente zit met een 100 Mbit aansluiting op een gigabit backbone zou het een beperking kunnen vormen (in de praktijd is het echter altijd de andere kant van de lijn die trager is)
Pas als je op bijv. de Universiteit Twente zit met een 100 Mbit aansluiting op een gigabit backbone zou het een beperking kunnen vormen (in de praktijd is het echter altijd de andere kant van de lijn die trager is)
Verwijderd
Ga nou is lezen joh ...
10 Mbit en 512Kbit dat kan die kaart toch met 2 vingers in zn neus aan ... logisch nadenken ...
10 Mbit en 512Kbit dat kan die kaart toch met 2 vingers in zn neus aan ... logisch nadenken ...
Oke dan, Thanx! Dan wilde die kerel in de winkel me dus gewoon op kosten jagen om een nieuwe server te kopen......
Doen we het gewoon lekker met de 486
Verwijderd
zorg dat je er een klein reepje geheugen bij inkrijgt, 16MB werkt ietsie fijn ivm telnettten, en de webbrowser interface.
Ik heb in mijnus ook 2 x 10mbit zitten, powered by floppy drive
Ik heb in mijnus ook 2 x 10mbit zitten, powered by floppy drive
welke winkel was dat als ik vragen mag?Op woensdag 30 januari 2002 13:04 schreef Popeye the Sailor het volgende:
Oke dan, Thanx! Dan wilde die kerel in de winkel me dus gewoon op kosten jagen om een nieuwe server te kopen......
behoorlijk 'onbeschoft' dan van zon kerel, je mag toch een objectief en eerlijk advies verwachten?
A wise man's life is based around fuck you
Geintje zeker ?Op woensdag 30 januari 2002 18:10 schreef zwelgje2 het volgende:
[..]
welke winkel was dat als ik vragen mag?
behoorlijk 'onbeschoft' dan van zon kerel, je mag toch een objectief en eerlijk advies verwachten?
In een heel groot deel van de pc-winkels lopen verkopers rond ipv technische mensen. Die lullen dan maar wat uit hun nek. Soms moedwillig voor de verkoop en soms uit onwetendheid...
geintje? nee man serieus!,Op woensdag 30 januari 2002 18:29 schreef Predator het volgende:
[..]
Geintje zeker ?
In een heel groot deel van de pc-winkels lopen verkopers rond ipv technische mensen. Die lullen dan maar wat uit hun nek. Soms moedwillig voor de verkoop en soms uit onwetendheid...
tenminste ik ga als consultant elke dag bij klanten op bezoek, (niet elke dag maar ik kom er vaak) als die advies nodig hebben op IT gebied (aanschaf nieuwe server hardware/software of andere dingen) dan ga ik niet kijken waar ik het meeste op verdien, ik kijk dan puur naar de wensen van de klant en hoe ik dit het beste binnen het bestaande budget (en met de best mogelijke middelen!) kan oplossen..
maar mischien ben ik dan wel een vreemde eend in de bijt ofzo
Heb ik jou niet op minddigger.com gezien?
nee denk het niet, ben daar nog nooit geweest,Op woensdag 30 januari 2002 21:26 schreef vleppyniles het volgende:
offtopic:
Sorry, ik bedoel de Topicstarter...
Sorry, ik bedoel de Topicstarter...
Maar jij werkt toch ook niet voor een gewone PC-winkel of welOp woensdag 30 januari 2002 18:37 schreef zwelgje2 het volgende:
[..]
geintje? nee man serieus!,
tenminste ik ga als consultant elke dag bij klanten op bezoek, (niet elke dag maar ik kom er vaak) als die advies nodig hebben op IT gebied (aanschaf nieuwe server hardware/software of andere dingen) dan ga ik niet kijken waar ik het meeste op verdien, ik kijk dan puur naar de wensen van de klant en hoe ik dit het beste binnen het bestaande budget (en met de best mogelijke middelen!) kan oplossen..
maar mischien ben ik dan wel een vreemde eend in de bijt ofzo
Je zegt dat je IT-consultant bent. Dat is een gans andere zaak he. Ik had het over het personeel in een doordeweekse pc-winkel waar de topicstarter die verkeerde info gekregen had.
Ik wou je niet beledigen of zo hoor
Ik geloof best dat jij je job heel goed doet en eerlijk & goed advies geeft. Je bent dan ook geen verkoper
Dat klopt. Gister lag tweakers weer even plat en ik wilde eigenlijk snel een antwoord hebben, vandaar dat ik het daar even gepost had......Op woensdag 30 januari 2002 21:26 schreef vleppyniles het volgende:
Heb mn sjello lijntje ook aan een 10Mbit lijntje hangen, een Intel EtherExpress 10 Pro
(heb moeten wachten tot kernel 2.4.16 tot er normale drivers waren)
kaartje kan modem met gemak bijhouden
Wat me wel opviel in een P75 in een 100Mbit netwerkje met een Realtek kaart: die CPU kon het netwerk niet bijhouden, waar de meeste PC's ongeveer 10 Mbytes/s deden, haalde die P75 maar 6Mbytes/s
kaartje kan modem met gemak bijhouden
Wat me wel opviel in een P75 in een 100Mbit netwerkje met een Realtek kaart: die CPU kon het netwerk niet bijhouden, waar de meeste PC's ongeveer 10 Mbytes/s deden, haalde die P75 maar 6Mbytes/s
Pagina: 1